Vart går din gräns`? (Nedbrytningen av hundraserna)

Status
Stängd för vidare inlägg.

ildiko

Trådstartare
Vi sitter i en tråd här och diskuterar huruvida inaveln är farlig eller inte farlig.
Frågan var hur vi ska öka medvetenheten om inaveln, många säger att de är emot den, men låter en sådan tråd handla om ifall det är farligt eller inte.
Så jag anpassar frågan för att mötas bättre:
Vart går gränsen?
Hur hög får inavelsgraden bli i din ras innan du vill flytta ut dina hundar, befria deras barn (barnen/valparna är framtiden) från dessa grova övergrepp på raserna?
Hur stor andel av populationen får ha sjukdomar som nämnvärt påverkat deras livskvalitet?
Kanske borde jag vara lugn och tänka att när folk vaknar upp till att det blir vanligare och vanligare att plocka ut livförsäkringen tidigare, då kommer folk förstå`! Men, nej.....jag kan inte lita på det för det finns raser där man i Sverige plockar ut den då hunden är i genomsnitt 4.5 år, det verkar inte finnas något stopp för majoriteten av människor, det verkar vara som ett vakuum som bara suger och suger neråt.
Säg att det finns en gräns.
Bestäm den nu. Medan du kan. Medan det kanske inte är försent.
Fråga er varför SKKs maktordning och strukturer lett det hela så långt som tills idag. Fundera på hur mycket mer det får kosta.

Vi sitter i en tråd här och diskuterar huruvida inaveln är farlig eller inte farlig.
Frågan var hur vi ska öka medvetenheten om inaveln, många säger att de är emot den, men låter en sådan tråd handla om ifall det är farligt eller inte.
Så jag anpassar frågan för att mötas bättre:
Vart går gränsen?
Hur hög får inavelsgraden bli i din ras innan du vill flytta ut dina hundar, befria deras barn (barene/valparna är framtiden) från dessa grova övergrepp på raserna?
Hur stor andel av populationen får ha sjukdomar som nämnvärt påverkat deras livskvaliteet?
Kanske borde jag vara lugn och tänka att när folk vaknar upp till att det blir vanligare och vanligare att plocka ut livförsäkringen tidigare, då kommer folk förstå`! Men, nej.....jag kan inte lita på det för det finns raser där man i sverige plockar ut den då hunden är i genomsnitt 4.5 år, det verkar inte finnas något stopp för majoriteten av människor, det verkar vara som ett vakuum som bara suger och suger neråt.
Säg att det finns en gräns.
Bestäm den nu. Medan du kan. Medan det kanske inte är försent.
Fråga er varför SKKs maktordning och strukturer lett det hela så långt som tills idag. Fundera på hur mycket mer det får kosta.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Först och främst. Den tråd jag startade idag var inga citet från tråden om att öka medvetenheten om inaveln. Det blev citat för att jag...
13 14 15
Svar
291
· Visningar
13 542
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp