Vart handlar ni era hästprylar?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare la06
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 83
  • Visningar Visningar 11 717
L

la06

:bump: :bump: :bump:
Jag undrar vart alla här inne handlar sina hästsaker och ridkläder?
Vilka hästaffärer eller internetbutiker köper ni ifrån?
Handlar ni på nätet för att det är billigare eller för att produkterna ni söker inte finns i er hästaffär?
Är det ngt märke ni vet är billigt på ngn särskild hemsida m.m.
Är det något ni vill tillägga utöver dessa frågor är det bara fritt fram!!:)
:banana: :banana: :banana:

Sv: Vart handlar ni era hästprylar?

Jag har blivit sådan att jag jämför priser väldigt mycket numera. Skötselprodukter och fodertillskott köper jag oftast från Börjes (beställer på nätet) om jag inte åker till Gekås något, då brukar jag köpa mig ett litet lager därifrån och ladda upp med.

Hööks beställer jag från någon gång då och då om det är något speciellt sådär som jag ska ha. Dock är de i regel dyrare på Börjes om man ser till t.ex. skötselartiklar och liknande så sådant köper jag oftast inte där. Köper inte så mycket från Hööks överhuvudtaget och om jag gör det blir det till och beställa då jag har ganska många mil till närmsta butik men har hört rykten länge nu, om att det ska bli en butik i örebro så jag håller tummarna för det :) . Då kan man ju känna och klämma på grejerna och det vill jag helst göra innan köp.
Så Hööks blir det bara om det är något speciellt ur sortimentet som jag ska ha.

Lillhästen i Stav har jag beställt en del grejer från, mycket ur jacsons sortiment eftersom de kan ta hem vad man vill ha därifrån.
Dom är billiga och bra, man får mycket för pengarna därifrån tycker jag.

Hippsonshopen har jag beställt från en gång (HdR träns). Tycker dom också är bra, mycket snabb leverans med och bra service. De kommer jag handla från flera gånger.

Exklusiv kan jag också tänka mig att beställa ifrån. Tycker dom är bra också.

Mantorps travshop kan jag också tänka mig handla från, beställde en fårskinnpad ála Mattes därifrån och dom var också mycket bra och beställa från.

Annars handlar jag från Kaias Hästsport, på Granngården (mest örebro men även askersund ibland), Maskintjänst i hovsta har jag varit på någon gång men utbudet har varit sådär tycker jag.. dock länge sen jag var där nu. Även strömsbergs gård köpte jag lite täcken från men dom har ju tyvärr lagt ner nu :( . Stallstugan åker jag också till emellanåt om ja är i närheten av travbanan. Jannes ridshop tittar jag in till någon gång om jag är i närheten.. Till häst handlar jag från nån gång då och då med , brukar vara inne i deras butik relativt ofta ändå faktiskt men köper inte så mycket om det inte är något speciellt sådär, tycker dom är dyra och att utbudet är sådär..

Oj vad jag handlar :p .

Men jag försöker tänka såhär när jag handlar, att jag ska komma undan så billigt jag kan. Därför gör jag ibland en större order från Börjes med stallgrejer, fodertillskott, skötselprodukter
och ev. lite annat smått och gott för Börjes är billigast. De andra butikerna som jag har nära till kan jag ibland kolla sortimentet hos dom och sedan jämför jag oftast lite priser på nätet och försöker komma undan billigare.. men ibland om det bara är något speciellt man ska ha så kan jag lika gärna köpa det i butik , för ibland kan man ju inte vänta om det är lång leveranstid heller.

Sedan älskar jag EuroHorse :d - bästa dan på året ;) .

Senast ändrad:

jag jämför lite överallt, men 90% av allt jag köper kommer från mantorpstravshop av helt naturliga skäl, gångavstånd dit, de har allt o det de inte har plockar de hem. Men ibland sviker jag dem o handlar på andra ställen, väntar just nu på en beställning från hastshopen, har köpt horsewear täcken o eftersom de ligger såpass lågt i pris spar jag in frakten o lite till.

Hööks och Lyckås brukar det bli, har upptäckt Lillhästen i Stav nu också, bra saker till låga priser. :banana:
Brukar göra mina årliga inköp på Globen horse show också, och då blir det ju ganska många butiker. :smirk:

Börjes, Eko, Hööks och Tungelstaboden brukar det för det mesta bli.

Henrikssonsridsport.se, de har alltid det jag vill ha på nåt sätt. :p

Affärer i Sthlm, typ Häst & Hundhuset. Dyrt, men så smidigt när man inte har körkort. Köper mina ridkläder där, eftersom det är sånt jag vill prova ordentligt.

Hööks ibland, köpte bl a mina Stübben-träns där, bett, och lite andra basgrejer.

tyvärr cactuspower, hökks kommer inte öppna i Örebro.Det var meningen först att de skulle öppna i marieberg där djurmagazinet öppna. Men de har valt att i stället satsa på Norge .
Har en kompis som jobbar med att bygga där och det är hans chef som äger lokalerna. Så tyvärr är det 100% sant.
Trist tycker jag,då det inte finns några riktigt bra hästaffärer i Örebro län.

*kl*

Handlar nästan uteslutande på nätet, kollar prisena också:p

Lyckås
Good4u
strömsbro
hööks
och naturligtvis tradera:bump:

*kl*

Köper så gott som bara i butik (Horse Farm främst eftersom de ligger i min stad o även provar ut sadlar o har massa beg sadlar) för jag vill studera sakerna noga irl innan jag köper. Dock så tar de hem det mesta som man vill ha om det är märkessaker. Köper även endel på mässor o så, det blir ju automatiskt med utbud än en butik... Har köpt grejer även på Hööks o GeKås beroende på vad det var. Sista på Hööks var ex en Stübben ryktborste och en tömkörningsgjord vars modell jag gillade mkt bättre än Tärnsjös även om lädret klart var sämre. GeKås har billiga (om man hittar mjuka ex) lädergrimmor till sommarhage o stallbruk, långa grimskaft o superbra dressyrspön ex.

Specialgrejer beställer jag om det är tillförlitligt. Ex tömmarna där killen som gjorde dem rekommenderades av alla vettiga människor jag kände o deras grejer var bra kvalitet. Lite svårt att känna på dem innan de var gjorda oxå :p Och han vartrevlig o gjorde exakt de måtten vi ville ha vilekt inte fanns hos Tärnsjö. Bett har jag beställt på nätet eftersom det var tvunget att tas hem från england. Bett är ju dessutom "som de är", läderkvalitet kan ju variera och sömnaden ser man inte alltid exakt på bilder.

Jag handlar på min lokala ridsportsbutik stigbygeln för det mesta :D. Ibland på hööks. Båda ligger typ 7 min bort med bil.

Mest hööks, men även Börjes. Handlar dock aldrig lädergrejer på börjes eft. kvalitén är dålig.

Tack för alla svar! :bow: :bow: :bow:
Fler tips alla?

Jag handlar på granngården, tycker de har fått roligare saker nu iaf här i södertälje. Sen stigbygeln i södertälje också. knappt aldrig Hööks. Lillhästen i stav är också bra och Eko i länna där köper jag alltid glucosamin och sånt!

Kom på ett ställe till, Eko i Halmstad hade massa kvalitetsprylar mkt mkt billigare! Hansbo grejer (deras täcke), Bains träns :love: o så!

Eriks hästutrustning,
Lindas Häst och Hund
Eko
Myone
Haglunds
Svensk Ridsport
Samt i "bunker" inköp på Börjes och Ullared

Och på Schockemöle i tyskland
Jessens ridutsyr, Topsport och Hoffmans i danmark

Theun van Riel i holland

Dessa butiker är helt enkelt ett måste då man åker utomlands.

// GW

Jag handlar nästan uteslutande från Hööks. Via telefon eller nätet.

Har ingen ridsportaffär med min prisklass i närheten...

Vad tråkigt :( nej jag håller med dig, det är dåligt med Bra ridsportbutiker här. Visst hittar man det som man ska osv. men det hade varit perfekt med hööks, bra om de övriga butikerna hade fått konkurrens också tror jag och kanske pressat sina priser lite med..

Kom på en till butik med, jag gillar häst & hundsport ute vid ekeby - almby också men det var länge sedan jag var där tyvärr.

Eriks hästutrustning,
Lindas Häst och Hund
Eko
Myone
Haglunds
Svensk Ridsport
Samt i "bunker" inköp på Börjes och Ullared

Och på Schockemöle i tyskland
Jessens ridutsyr, Topsport och Hoffmans i danmark

Theun van Riel i holland

Dessa butiker är helt enkelt ett måste då man åker utomlands.

// GW

Jösses, är du ofta utomland och handlar hästgrejer :confused: eller hur har du fått koll på dessa butiker?:)

men har hört rykten länge nu, om att det ska bli en butik i örebro så jag håller tummarna för det :)

har du också hört det? :) jag med, det var ju på tal om att de skulle öppna en butik på marieberg, men det vart ju inget.. Hoppas verkligen att dom kommer dit någon gång nu, antingen i Örebro eller i Karlstad ;)

Jag handlar från Börjes(nätet) Hööks (butik) glada hästen i spiltan(butik)
Sedan kan det bli på andra ställen om man är ute och surfar runt och hittar nått snyggt och så köper man de=)

Liknande trådar

Övr. Hund Eftersom jag enbart skrivit på hundforumet när det har varit problem (och det har varit mycket problem) med Loppan så tänkte jag att det...
Svar
5
· Visningar
1 307
Senast: TeamLundVer
·
Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp... 2 3 4
Svar
70
· Visningar
29 121
Senast: lewellyn
·
Ridning Hej alla ryttare som gett sig in i övandet mot ridkonsten. Ja... Vilka är ni? Vilken grupp människor är det? Hur ser kulturen ut... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
9 017
Senast: Folshult
·
T
Utrustning Har fått rekommendationer från olika håll att prova Albion K2 till min hästs rygg. Tog en chansning och köpte en begagnad, men den...
Svar
11
· Visningar
2 443
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31