Sv: Vart handlar ni era hästprylar?
Jag har blivit sådan att jag jämför priser väldigt mycket numera. Skötselprodukter och fodertillskott köper jag oftast från Börjes (beställer på nätet) om jag inte åker till Gekås något, då brukar jag köpa mig ett litet lager därifrån och ladda upp med.
Hööks beställer jag från någon gång då och då om det är något speciellt sådär som jag ska ha. Dock är de i regel dyrare på Börjes om man ser till t.ex. skötselartiklar och liknande så sådant köper jag oftast inte där. Köper inte så mycket från Hööks överhuvudtaget och om jag gör det blir det till och beställa då jag har ganska många mil till närmsta butik men har hört rykten länge nu, om att det ska bli en butik i örebro så jag håller tummarna för det

. Då kan man ju känna och klämma på grejerna och det vill jag helst göra innan köp.
Så Hööks blir det bara om det är något speciellt ur sortimentet som jag ska ha.
Lillhästen i Stav har jag beställt en del grejer från, mycket ur jacsons sortiment eftersom de kan ta hem vad man vill ha därifrån.
Dom är billiga och bra, man får mycket för pengarna därifrån tycker jag.
Hippsonshopen har jag beställt från en gång (HdR träns). Tycker dom också är bra, mycket snabb leverans med och bra service. De kommer jag handla från flera gånger.
Exklusiv kan jag också tänka mig att beställa ifrån. Tycker dom är bra också.
Mantorps travshop kan jag också tänka mig handla från, beställde en fårskinnpad ála Mattes därifrån och dom var också mycket bra och beställa från.
Annars handlar jag från Kaias Hästsport, på Granngården (mest örebro men även askersund ibland), Maskintjänst i hovsta har jag varit på någon gång men utbudet har varit sådär tycker jag.. dock länge sen jag var där nu. Även strömsbergs gård köpte jag lite täcken från men dom har ju tyvärr lagt ner nu

. Stallstugan åker jag också till emellanåt om ja är i närheten av travbanan. Jannes ridshop tittar jag in till någon gång om jag är i närheten.. Till häst handlar jag från nån gång då och då med , brukar vara inne i deras butik relativt ofta ändå faktiskt men köper inte så mycket om det inte är något speciellt sådär, tycker dom är dyra och att utbudet är sådär..
Oj vad jag handlar

.
Men jag försöker tänka såhär när jag handlar, att jag ska komma undan så billigt jag kan. Därför gör jag ibland en större order från Börjes med stallgrejer, fodertillskott, skötselprodukter
och ev. lite annat smått och gott för Börjes är billigast. De andra butikerna som jag har nära till kan jag ibland kolla sortimentet hos dom och sedan jämför jag oftast lite priser på nätet och försöker komma undan billigare.. men ibland om det bara är något speciellt man ska ha så kan jag lika gärna köpa det i butik , för ibland kan man ju inte vänta om det är lång leveranstid heller.
Sedan älskar jag EuroHorse

- bästa dan på året

.