Vart handlar ni era hästprylar?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare la06
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 83
  • Visningar Visningar 11 718
Sv: Vart handlar ni era hästprylar?

Jag har handlat ganska mycket på ponnyprakt, köpte nyss ett Niksi täcke och det är de underbaraste täcke jag någonsin ägt! Är SÅ supernöjd!!
Annars handlar jag på granngården ganska mycket.
Är dessutom väldigt svag för shires grejer.

där det finns:D
Odal
Eko
Hööks
Börjes
Lillhästen i stav
tungelstaboden
lyckås

hästsecondhand

Det mesta handlar jag på butikerna här i stan, vi har hela sju stycken :D

Mina favoriter av dom är:
Granngården - Allt som behövs för att få det hela att gå runt varje månad.
Kings - jättetrevliga, bra priser och hjälp
Cheval - har lite finare lyxmärkesprylar när man känner sig rik

Jag köper mina grejor på Lillhästen i Stav, Hööks och EKO.

Sänder en liten varning! Handlade alltid på charlies häst och hund i jönköping förut. Men efter ett flertal (läs alla) felbeställningar och krångel med returer och mycket mer så hatar jag stället...
Jättestort utbud så det är synd, men det är en viss person där som verkligen inte borde jobba i affär.....eller träffa människor över huvud taget.:(

Håller på att försöka hitta en ny affär o handla i! Eko är helt ok men inte lika mycket grejer! Så det var bra att jag fick en massa bra tips här! Tack!:)

men en stubben sadel t.ex är inte billigare på börjes än på nån rikare affär... för att det e ju stubben som gör dom och dom har ju sitt pris.
börjes t.ex säljer ju ett speciellt märke som e billigt.
men vilket affär som hellst kan ju sälja det märket och då är det ju samma pris...
MVH tessan

Jag har handlat mycket på Hästboden i Tygelsjö.

Jag handlar just nu de flesta sakerna på Henrikssons ridsport. Trevlig tjej som jobbar där och de har alltid snygga kläder och saker hemma. Så om jag vet vad jag vill ha så ringer jag dit och kollar om det finns hemma. Sedan handlar jag i butiken där.

Någon gång typ varannan månad åker jag över till Börjes i Tingsryd för att spana läget... och de har ju många fina märkessaker till ett mkt bra pris. Billigare än Henrikssons och de flesta andra ställen jag vet. Däremot har de ju ett begränsat sortiment och det är ofta utplockat. Så om jag ändå har vägen förbi så shoppar jag spontant där... Genom Börjes kan man ju beställa allt från Hansbos katalog och de säljer det mkt billigare än alla andra.

Ibland beställer jag lite slit och slängkläder/saker från Hööks... Min sambo hatar dock när jag har på mig Hööks saker eftersom han tycker att det är fjantiga hästtryck på alla kläder. Min vinterjacka (HH beigea parkas) och mina stallskor är därifrån (Pleasure rider) och dom sakerna gillar jag!

Övriga ställen jag handlar på när jag är hem-hemma i Östergötland är;

Sharpman
Mantorps travshop
Motalas Tropic zoo

*knapplån*

Fler än jag som lackat ur på att returer till Horze ska gå via Finland?

JÄTTE-EKONOMISKT att returnera grejor till annat land, man betalar ju returporta själv...

När jag är i Sthlm brukar jag svänga förbi Hästbiten och ibland Häst och Hundhuset.

Hemma i England shoppar jag på TDS Saddlers och Eileen Douglas Tackshop, båda är superbra, eller på nätet från Frogpool eller Toptack.

Ibland beställer jag från Skara eller Henrikssons också.

Där jag bor finns bara Travshopen och Granngården :( 20 mil till närmsta Hööks, Kings och Cheval. Typ 100 mil till Gekås så dit åker jag en gång varje sommar. 60 mil till Globen och typ 100 mil till Göteborg så några mässor åker jag aldrig på, även fast jag vill. Annars beställer jag mest från Börjes, Hööks, Haststopen och så.

Framför allt Gekås och Hööks, men nu har jag tack vare denna tråd även upptäckt Börjes... Kör med budget för det mesta för här nere i Niger är klimatet så hårt (och folk så oförsiktiga!) att det mesta går sönder. Ett bra exempel var när min första jockey förra året gjorde rent in sadel på eget initiativ och hängde upp den i ena stigbygeln - i en gren... Min reaktion: !!!!!!! :crazy:

-KL-
Skara Hästsport
Charlies hästsport

Sedan de lokala butikerna, typ onödigt trams och små prylar efter som det är så billigt:
Färjestad Rid & Trav

Annars favorit butiken: Borderocks

:bump: härligt med nätet. Jag sparade 1000:- på att köpa min säkerhetsväst genom Börje jmf med ridsportaffärerna runt omkring.

Tycker också att Sjöhagen har prisvärda produkter. Köpte ett skitsnyggt fleecetäcke av dem för 150:- och ett lite påkostat tävlingsschabrak för 250:- på Eurohorsemässan.

På Hippson har jag hittat snygga Mark Todd schabrak till bra priser.

De blir oftast stallshopen i Tomelilla :)

Ibland beställer jag från hööks, men de blir inte ofta.
Börjes ligger på väg upp till morfar så där handlar jag bara när jag ska till morfar vilket inte är ofta.

O om jag hittar något billigt på tradera så chansar jag =)

Jag handlar i mina lokala hästsportbutiker (Sporren, Mustang) men även på internet (Mantorp travshop, Hippsonshopen, Grand Prix, Börjes). Sen handlar jag ibland på Hööks o Horze.

Det är ju väldigt bekvämt att köpa saker via nätet, men vissa saker som hjälmar, ridstövlar m.m. drar jag mig för att köpa.. Det vill jag gärna prova.. Men sedan så älskar jag att gå i butiker o kolla på en massa saker :d

här hemma handlar jag mest på Granngården (de här tar hem/har ju Equalitylines sortiment, o Pikeur, Horseware, Kyra, Anky osv)
o sen Jannes Ridshop, han säljer bara Equalityline.

sen finns det en massa andra affärer här ikring men dom har inte så mkt som jag vill ha eller till rätt pris. annars gillar jag mässorna på EuroHorse, Globen, Falsterbo mfl.
då brukar jag handla från Svensk Ridsport, Skara Hästsport & Charlies.

o så kan man ju alltid göra en hel del fynd på tradera.

o Hippsonshopen o Horze o Henrikssonsridsport o Ängadal är internetshoppar jag gillar...

Handlar mina hästprylar oftas på Granngården och Strömsholms sadelmakeri. Har väl hänt nån gång att jag beställt från nätet.

:bump: :bump: :bump:
Jag undrar vart alla här inne handlar sina hästsaker och ridkläder?
Vilka hästaffärer eller internetbutiker köper ni ifrån?
Handlar ni på nätet för att det är billigare eller för att produkterna ni söker inte finns i er hästaffär?
Är det ngt märke ni vet är billigt på ngn särskild hemsida m.m.
Är det något ni vill tillägga utöver dessa frågor är det bara fritt fram!!:)
:banana: :banana: :banana:

hööks,kings,granngården,cheval ponnyprakt :)

Liknande trådar

Övr. Hund Eftersom jag enbart skrivit på hundforumet när det har varit problem (och det har varit mycket problem) med Loppan så tänkte jag att det...
Svar
5
· Visningar
1 307
Senast: TeamLundVer
·
Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp... 2 3 4
Svar
70
· Visningar
29 121
Senast: lewellyn
·
Ridning Hej alla ryttare som gett sig in i övandet mot ridkonsten. Ja... Vilka är ni? Vilken grupp människor är det? Hur ser kulturen ut... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
9 020
Senast: Folshult
·
T
Utrustning Har fått rekommendationer från olika håll att prova Albion K2 till min hästs rygg. Tog en chansning och köpte en begagnad, men den...
Svar
11
· Visningar
2 444
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka