Vart har ni katt toan...?

Jag har min i hallen. Ett toahus. Det luktar inte sa farligt, man stadar ju ur den nastan varje dag.
Mina katter valde att ha den dar da det ar ett centralt lage i huset.
Jag skulle aldrig ha den i koket, vilket jag vet nagra som har!!!!
 
Jag har min på toan men det är bara ifall det blir att nöden kommer medans han är inne, för jag bor ordentligt ute på landet så det är igentligen en utekatt men med ålderns höst så har katttoan åkt in.
Katten är nämligen 18 år.
 
Jag har provat sådann, men tyckte inte att det fungerade... :crazy: Den skulle behöva vara väldigt stor isf... :angel:
 
Har kattoan på toaletten. Så nu har jag sällskap när jag själv skall på toa...
Konstigt, men kissnödigheten verkar smitta stora katten.

Vi har "hus" till lådan så det blir inte så farligt mycket sand ut i lägenheten (eeh, beror också på vilken smärttröskel för grus man har, förståss). Det luktar inte heller så mycket om man bara kommer ihåg att byta filtret till lådan.
 
Jag har faktiskt Pussens kattlåda står i köket. Med en tidning under. Det är bara halvårsvis, jag behöver ha den i köket faktiskt. Jag har nämligen inglasad balkong och resten av året går det att ha den dörren öppen. Det är väl nu okt/nov-april/maj som det är lite kallt om fötterna...

När jag har Pussen ute på landet, har mamma tröttnat på kattsand under fötterna. Hon har därför donerat en väl sliten badhandduk som ligger under lådan i framkant. När pussen kliver i och ur lådan, fastnar sanden i handduken i stället. Visst Pussen har ju varit okastrerad hane tidigaer, så han har en viss ovana att sprätta en hel del för att märka som han tror det :angel:. Så ibland gör inte handduken mkt nytta. Men för det mesta funkar det VÄLDIGT bra.
 
Jag har en låda i köket.....om inte så bajsar Scilla på golvet ..o det e inte ett bättre alternativ för mig iaf!...då har jag heldre en extra som jag alltdi gör rent så fort nå´t har hänt i den!
 
Vi har en öppen på toan och en med tak i hallen, bakom toalettdörren. Funkar bra, fast det blir väl digt mycket sand på mattan i hallen. :crazy: Sanden på golvet kan man ju sopa upp med sopborste, men det är lite svårt att sopa en matta...
 
jag har 2 på toan, modellen med tak, skulle inte kunna ha dem någon annanstans, tycker det luktar fast man tar bor klumpar med kiss o bajs varje dag. Jag har 3 katter.
Fluff
 
Vi har två lådor på två katter. En låda i datorrummet och en låda på lilla toaletten (Vi har en liten toalett och ett stort badrum). Lilla toaletten används inte av oss, när det står en kattlåda där så får man inte plats :p Så det är katternas toalett.
 
Jag har alla lådorna på balkongen (inglasad). Där har katterna trä från golv till tak med balansstång emellan. Vi har golvvärme i lägenheten så det går bra att ha öppet året om.
 
Vi har kattlådan i hallen. Det är en sådan där med tak. Det blir rätt mycket sand överallt :crazy: Men det går ju att sopa bort.
Vi har två katter.
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag varnar för ett långt inlägg, men skulle behöva lite tips och råd från er om vad det kan bero på och vad jag kan göra åt det. Jag...
Svar
6
· Visningar
2 950
Senast: Beckie
·
Övr. Katt Vår nya kattunge är inte rumsren för fem öre. Han kissar och bajsar precis överallt. Verkar lite underligt då han är förr i lägenhet...
Svar
5
· Visningar
1 196
Senast: Majvi
·
Katthälsa Jag har ett problem nu som jag undrar hur ni skulle resonera med. Jag har två katter som vi kan kalla den vita och den svarta. De har...
Svar
14
· Visningar
3 739
Senast: Mula
·
D
Katthälsa Hej, Skulle vara evigt tacksam för lite råd. Vi har en katt blandras norskskogkatt/bondkatt. Vi har även en ragdoll katt som vi köpte...
Svar
1
· Visningar
1 599
Senast: Tispe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp