vart hittar jag fölregistreringsnummret?

sommarvind

Trådstartare
Ska anmäla min ardennerkille till riksutställningen, och behöver fylla i antingen stamboks eller fölregistreringsnummer? Vart hittar jag det? Hittar inget i passet.
 
Sv: vart hittar jag fölregistreringsnummret?

Registreringsnumret för en ardenner ska börja på 23 följt av födelseår och sedan ett löpnummer som börjar på 5000 för en hingst. Det borde stå på första sidan i hästens pass. Det borde se ut som 23-xx-5xxx.
 
Sv: vart hittar jag fölregistreringsnummret?

Det står ingenting om något nummer.. Kan de va nåt som är fel?

Det som står på första sidan är hästens namn födelsedatum 2010 05 29

sedan står det ej härstammningsverifierad med DNA?
 
Sv: vart hittar jag fölregistreringsnummret?

Har detta nåt med chip att göra? Ja trodde alla hästar som hade pass att dom var chippade.. kan de va att han inte är chippad och att de av den orsaken inte finns nåt nummer?
 
Sv: vart hittar jag fölregistreringsnummret?

Ska anmäla min ardennerkille till riksutställningen, och behöver fylla i antingen stamboks eller fölregistreringsnummer? Vart hittar jag det? Hittar inget i passet.

Som du redan fått svar står grundstamboksnumret (= det som tidigare kallades registreringsnummer) i hästpasset. Nuförtiden får också alla hästar ett UELN (står för Unique Equine Life Number), femton siffror långt, vilket inleds med Sveriges landsnummer 752 för svenskfödda/svenskregistrerade hästar. De åtta sista siffrorna i UELN är grundstamboksnumret.

Alla svenskregistrerade ardenner hittar du i Blå Basen (länk). Under fliken Övrigt hittar du "Nummer av olika typer som är tilldelade hästen". Här finns både UELN och Svenskt register/grundstambok nummer.
 

Liknande trådar

R
Skola & Jobb Jag ska anordna en kurs och tänkte att det vore smart att göra en digital anmälningsblankett dit alla kan anmäla sig via en länk...
Svar
10
· Visningar
453
Senast: Raderad medlem 68338
·
Övr. Barn Jag gör en vild chansning då jag själv inte lyckas hitta en sådan bok. Min 10 åring ska få en faktabok med dinosaurier som är kopplad...
Svar
15
· Visningar
977
Relationer Min man fyller 40 om en månad ungefär. Jag har ingen aning om vad jag ska ge honom! Han gillar modellflyg, flygplan. Har inte så...
2
Svar
25
· Visningar
1 860
Senast: BernT
·
Hästmänniskan Jag har letat efter en lämplig medryttare en tid nu. Verkar helt omöjligt. Då har jag ändå två välridna, normalvakna och helt...
Svar
16
· Visningar
1 781
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp