Vart hittar jag tävlingar?

Inka-90

Trådstartare
Jag har tidigare inte tävlat något pga olika anledningar men känner nu att jag vill ut o tävla lite.
ska göra debut i dressyr till sommaren tänkte jag., men vill gärna starta några clear round i hoppning för att både jag och hästen ska få mer erfarenhet.

Men, till frågan: hur hittar jag tävlingar?

Sv: Vart hittar jag tävlingar?

Kolla på ridskolors hemsidor. Nästan alla ridskolor brukar ha små clear rounder :)

gå in på distriktets hemsida och klicka på anslagstavlor och sedan finns det en underrubrik "Pay and jump-ride-drive" kan även finnas under "klubbaktuellt."

Rätta mig gärna om jag har fel, men måste man inte tillhöra en klubb för att få tävla? Och isåfall borde det vara tämligen enkelt att se på deras hemsida eller i stallet när de har tävlingar...typ?

Du har fel ;)

Eller delvis. Nu för tiden finns det ju pay n jump/clear rounder / banhoppningsträningar på klubbar där alla är välkomna.

Det är bara på klubbtävlingar man måste vara medlem i just den klubben.

Ett annat alternativ är att starta en vanlig lokal tävling i avd B, de rids ju alltid som clear round. Numera så finns det ju ingen övre åldersgräns för att få starta i avd B.

visst är jag med i en klubb men skulle vilja åka runt till fler ställen på smätävlingar för på hemmaklubben är ju hästen van att vara.

Vilket distrikt menar du?

Det lättaste är att gå in på Svenska ridsportförbundets hemsida och klicka vidare på distrikt så kommer alla olika upp.

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
606
Senast: Ramona
·
Ridning Jag har haft häst länge, hoppat lite i perioder. Dressyr och gångartsridning har jag inga problem med, klart jag kan utvecklas mer men...
Svar
3
· Visningar
441
Senast: Freazer
·
Hästvård Undrar om någon vill o orkar dela med sig av sina erfarenheter av att få ut hästens livförsäkring om den varit tvungen att avlivas akut... 2
Svar
20
· Visningar
1 322
Senast: Murray
·
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 294
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Hiss eller diss - del 6
  • Serietips 2024

Hund, Katt, Andra Djur