Vart hittar man bra overaller i könstyperna?

Bukefalos 30 år!

SiZo

Trådstartare
Jag letar efter en bra overall som är ordentligt fodrad, inte med fleece, med ben och hals, plus reflexer och dessutom för tik så att hunden slipper få snö på magen. Vattentät behöver den vara också.

Men det känns typ omöjligt att hitta? Jag kan tänka mig att köpa utomlands ifrån om jag måste det.

Vet ni några sådana? Hurtta extreme passar in hyffsat förutom att den har helt öppen mage för att funka till hanhundar. Och det känns så onödigt.

Jag letar efter en bra overall som är ordentligt fodrad, inte med fleece, med ben och hals, plus reflexer och dessutom för tik så att hunden slipper få snö på magen. Vattentät behöver den vara också.

Men det känns typ omöjligt att hitta? Jag kan tänka mig att köpa utomlands ifrån om jag måste det.

Vet ni några sådana? Hurtta extreme passar in hyffsat förutom att den har helt öppen mage för att funka till hanhundar. Och det känns så onödigt.
Vilken typ av hund är det som ska ha overallen?

Själv har jag annars en varmfodrad softshelloverall från Rukka. Den är otroligt bra faktiskt. Inte 100% vattentät dock.

Vilken typ av hund är det som ska ha overallen?

Själv har jag annars en varmfodrad softshelloverall från Rukka. Den är otroligt bra faktiskt. Inte 100% vattentät dock.
Hon ser ut som typ en lättare jack russel med långa ben.

Den har väl bar mage? Upplever att det inte fungerar speciellt bra.

Hon ser ut som typ en lättare jack russel med långa ben.

Den har väl bar mage? Upplever att det inte fungerar speciellt bra.
Kolla på Sofa Dogwear. De har overaller i modell till både hanhund och tik, så att tikmodellen täcker bättre på magen. De har också måttabeller för de olika plaggen, inte bara mått för själva rygglängden då. Lite dyrare, men vansinnigt bra grejer.

Arken Zoo har en som jag blev positivt överraskad av när jag köpte den förra året, Feel Active Snow. Tittade på (och provade) alla möjliga dyra märken men denna var bäst (och som bonus även rätt prisvärd). Sitter som en smäck på min slimmade stora dvärgpudel.

Arken Zoo har en som jag blev positivt överraskad av när jag köpte den förra året, Feel Active Snow. Tittade på (och provade) alla möjliga dyra märken men denna var bäst (och som bonus även rätt prisvärd). Sitter som en smäck på min slimmade stora dvärgpudel.
Denna kollade jag också på förra vintern! enda overallen som passat bra på min dvärgschnauzertik som är bred i bröstkorgen, har kort rygg och svans som står upp. Om det blir en kall vinter i år kommer jag köpa den till henne.

Blir väl halshuggen nu men jag har riktigt riktigt bra täcken från Temu. Dessutom med inbyggda selar.

Inbyggda selar går fetbort då de alltid sitter så att det hindrar hundens bogrörelser.
Nej där har du fel det beror helt på hundtyp. Mina hundar blir inte hindrade i sina rörelser av täcken med sele däremot har en del selar utan täcken den effekten på mina hundar.

Nej där har du fel det beror helt på hundtyp. Mina hundar blir inte hindrade i sina rörelser av täcken med sele däremot har en del selar utan täcken den effekten på mina hundar.
Jag har ärligt talat inte sett en enda sån sele som sitter bra.
Men om du har hittat det så är det bara att gratulera! Vart har du hittat det då? Har du någon bild? Så jag slipper bläddra igenom 3000 annonser tänker jag.

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • Valvaka!
  • Dejtingtråden 39

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka