Vart hittar man nya vänner när man saknar sociala intressen...?

Vendetta

Trådstartare
Har slutligen tyvärr kommit fram till att jag behöver bryta med mina allra bästa vänner... vi har växt ifrån varandra mer och mer och när deras största intressen har blivit att ligga med alla de kommer över och supa sig till minnesluckor flera dagar i veckan så tackar jag för mig... jag är rätt så liberal egentligen och tycker inte dåligt om dem som personer, men när vi inte ens kan äta middag ihop utan att folk måste bli fulla så är det så långt ifrån vad jag får ut ngt av att det inte funkar mer. Tyvärr :(

Nu till problemet.. jag har inte så många vänner, en del ytliga bekanta men inga som är i närheten av att vara så nära som det här gänget, vi har hängt ihop i några år och jag har träffat dem på fester, ute på spelningar osv. Jag pluggar på distans och har inga sociala intressen, bor i en rätt liten stad och har ingen aning om var jag ska hitta nya människor. Så jag är väldigt rädd för att bli sittande ensam i längden.

Går på krogen gör jag ju men då håller man ju sig till sitt sällskap, de enda som kommer fram är ändå killar som vill ligga, och går man själv ser ju folk på en som ett ufo.. häst har jag också men har dem i ett eget stall och på klubben där vi är ibland är vi bara nån gång per halvår, sedan är det en privat klubb så det finns ingen riktig gemenskap för oss som inte tävlar i lag. Har varit Buketräff här i stan nån gång men tyvärr så är det folk jag inte riktigt drar jämnt med som verkar vara med där, så dit vågar jag inte gå..

Vet inte om det finns fler tråkmånsar som mig därute, men ifall det gör det så får ni gärna ge mig era tips och historier, om ni har några :)
 
Sv: Vart hittar man nya vänner när man saknar sociala intressen...?

Hej,
trist att kompisarna fastnat i ett sätt att umgås. Har du pratat med dem, alla kanske inte vill fortsätta i samma stuk, det kanske är nån mer som vill trappa ner? I så fall kan ju ni hitta på nåt tillsammans som är socialt utan alkohol.

Annars får du fundera på om det finns nåt som du skulle tycka vore kul att prova. Dans, självförsvar, fäktning, konst, yoga, sömnad. Det finns många saker att göra och där träffar man folk och kan umgås.

Även om du plugga rpå distans måste du ha klasskamrater, föreslå en träff för er som bor i närheten :)

Lite driv måste man ha för att göra nya bekanskaper
 
Sv: Vart hittar man nya vänner när man saknar sociala intressen...?

Jag har inte så mycket mer o säga än att hålla med Teilani..

Jag är själv lite i samma sits. Jag umgås mest med min pojkvän och tjejen jag delar lägenhet med. Resten av mina vänner är utsprida i landet och utomlands. Så det blir mycket IT-samtal. Men jag är själv väldigt bekväm i att vara social över nätet (no shit, buke) och fick mycket kontakter genom twitter som slutade i "tweet-ups". Träffade jättemycket roliga människor!!
Så ett community kanske vore något - som inte är buke. :)
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 219
Övr. Barn Vi har nyligen fått besked om att vår dotters (2,5 år) farmor har en aggressiv och långt gången cancer. Hon har några få månader kvar...
2
Svar
27
· Visningar
3 307
Senast: cherie
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 405
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 606
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp