Vart hittar man nya vänner när man saknar sociala intressen...?

Vendetta

Trådstartare
Har slutligen tyvärr kommit fram till att jag behöver bryta med mina allra bästa vänner... vi har växt ifrån varandra mer och mer och när deras största intressen har blivit att ligga med alla de kommer över och supa sig till minnesluckor flera dagar i veckan så tackar jag för mig... jag är rätt så liberal egentligen och tycker inte dåligt om dem som personer, men när vi inte ens kan äta middag ihop utan att folk måste bli fulla så är det så långt ifrån vad jag får ut ngt av att det inte funkar mer. Tyvärr :(

Nu till problemet.. jag har inte så många vänner, en del ytliga bekanta men inga som är i närheten av att vara så nära som det här gänget, vi har hängt ihop i några år och jag har träffat dem på fester, ute på spelningar osv. Jag pluggar på distans och har inga sociala intressen, bor i en rätt liten stad och har ingen aning om var jag ska hitta nya människor. Så jag är väldigt rädd för att bli sittande ensam i längden.

Går på krogen gör jag ju men då håller man ju sig till sitt sällskap, de enda som kommer fram är ändå killar som vill ligga, och går man själv ser ju folk på en som ett ufo.. häst har jag också men har dem i ett eget stall och på klubben där vi är ibland är vi bara nån gång per halvår, sedan är det en privat klubb så det finns ingen riktig gemenskap för oss som inte tävlar i lag. Har varit Buketräff här i stan nån gång men tyvärr så är det folk jag inte riktigt drar jämnt med som verkar vara med där, så dit vågar jag inte gå..

Vet inte om det finns fler tråkmånsar som mig därute, men ifall det gör det så får ni gärna ge mig era tips och historier, om ni har några :)
 
Sv: Vart hittar man nya vänner när man saknar sociala intressen...?

Hej,