Vart köper ni er kattsand?

miumiu

Trådstartare
Jag har, av ren bekvämlighet handlat min kattsand på närliggande livsmedelsbutik (Ica, Coop, Willys), vanlig typ klumpbildande sand. Nu har det blivit uppenbart att detta är produkter som tillverkas i antingen Ryssland eller Ukraina för det är soprent i alla butiker och när jag frågade personalen sa dom typ att det är leveransstopp.

Jag drog mig då till minnes att det ska finnas lokala tillverkare här i Sverige som gör kattsand, men kommer inte på namnet nu. Vart köper ni eran kattsand? Är ni nöjda? Vi föredrar lite mera grovkornig sand här hemma men är öppna för att testa på det mesta, kristaller (som verkar vara det enda som finns kvar i butikerna) går dock bort.
 
Från Bitiba och zooplus. Levereras till dörren - eftersom jag beställer mycket åt gången, nu senast 2 säckar á 30l Greenwood natural fiber så är det kanon. Särskilt som jag inte har hiss. PostNord tycker nog inte särskilt mycket om mig, särskilt som det slank med en låda Sheba - 48 påser på 85g
 
Zooplus. Jag brukar köpa Cat’s Best ÖkoPlus, men varierar ibland med t.ex. Majstor (som köps på annan hemsida).
 
Soft Cat från zoo.se

Så himla nöjd. Ja den är ganska flygig pga sin vikt (men en matta från typ Ikea samlar upp det mesta) men den är doftfri och jättedryg!
Aldrig att det luktar kattlåda hemma.
 
Vi har lite olika men bäst tycker jag är ever clean vilket jag köper på Granngården. Men vi har som sagt olika 😊 Annars gillar jag Sjöbogårdens som det säljer på ö&b.
 
Köper Mjaus kattsand men hittar inte vart det kommer från ursprungligen. Känner ibland doften av kattsanden när jag kommer in efter att ha varit ute och är väl inte så förtjust i just det. Med tanke på att jag rensar lådan så fort Jon går på den, så borde det ju inte bero på att den är snuskig tycker jag. Den ska även vara oparfymerad men jag känner en svag doft av parfym när jag häller upp den. Borde byta sort egentligen. :meh:
 
Jag tycker mitt Greenwood fibre bara luktar sågspån även klumparna, förutom just när Megara har bajsat då det kan stinka lite.
 
Jag köper Everclean från Vetzoo, har prenumeration så det kommer en ny var sjätte vecka. Supernöjd, tycker aldrig det luktar kattlåda hemma, och då har jag ändå två innekatter. Testade Granngårdens egna märke först (jag jobbade där då), men tyckte den luktade värre. Bytte till Everclean som de också säljer, men slutade handla där när jag slutade jobba där. Men det var mest för att Granngården ligger helt off i min stad jämfört med min resväg till och från jobbet nu, så det blev bara jobbigt att köra dit. Har också handlat på Arken zoo men började prenumerera när coronan kom och vi började jobba hemifrån.
 
Jag köper Everclean från Vetzoo, har prenumeration så det kommer en ny var sjätte vecka. Supernöjd, tycker aldrig det luktar kattlåda hemma, och då har jag ändå två innekatter. Testade Granngårdens egna märke först (jag jobbade där då), men tyckte den luktade värre. Bytte till Everclean som de också säljer, men slutade handla där när jag slutade jobba där. Men det var mest för att Granngården ligger helt off i min stad jämfört med min resväg till och från jobbet nu, så det blev bara jobbigt att köra dit. Har också handlat på Arken zoo men började prenumerera när coronan kom och vi började jobba hemifrån.
Hur är det med klumpbildningen på Ever Clean? Det är ett tag sedan jag provade den, men har för mig att jag inte var så imponerad. Skulle gärna ha en sand som luktade mindre "kattsand" s.a.s.
 

Liknande trådar

Fritid Jag har alltsedan besöket på Frasses förgäves letat efter någonstans att köpa denna ädla krydda. Personalen på Frasses sa att de...
Svar
5
· Visningar
3 972
Senast: Keb71
·
E
Övr. Katt Hej hörrni! Jag vet att många vet det redan, men jag vill ändå höja ett varningens finger åt Euroshoppers "klumpbildande" kattsand...
Svar
19
· Visningar
3 721
Senast: Atalantha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp