Bukefalos 28 år!

Vart kommer slemhostan ifrån?

Sv: Vart kommer slemhostan ifrån?

Stallet är välventilerat och fodret av god kvalité. Dock så tror jag och veterinären att boven är att folk i mitt stall sopar och kastar ner halm på kvällarna när hästarna är inne. Min häst tåler inte det och vi har fått ändra rutinerna i stallet.

Jag hoppas det blir bättre annars får jag ju flytta.

Jag har tur på det sättet, det mockas och sopas alltid när hästarna är ute, inget bösande med en massa dammpartiklar. Det enda är om någon fyller på lite hö/höslage till sin häst, men det är ju inget som dammar på det sätter..

Mvh Domino_s
 
Sv: Vart kommer slemhostan ifrån?

Jag tr0r du har svarat själv , det nya höt är lite dammigt !

Det nya höet är inte dammigt, jag skrev nog lite luddigt.. Hade det varit dammigt hade jag inte kunnat andas i stallet när de andra hanterar det.
Mitt sto äter inte av det heller, hon går endast på hösilage nu..:laugh:

Mvh Domino_s
 
Sv: Vart kommer slemhostan ifrån?

Liten uppdatering från mej och min lilla svarta..

Igår longerade jag på vets order för att se hur hon blev av lite ansträngning.
Under de 10 min som hon fick springa så hostade hon ordentligt 4 ggr.
Sen en gång när jag släppte tillbaka henne i hagen och hon galopperade till sina kompisar. Hon frustar fortfarande ut en del slem men är vansinnigt pigg...

Idag på morgonen hade jag ännu en gång telefonkontakt med behandlande veterinär och hon tyckte att jag skulle fortsätta med Ventipulminen en vecka ytterligare till att börja med och beroende på hur hon verkar fortsätta flaskan ut efter ytterligare vet kontakt.

Men lyckan var stor när hon sa att jag fick börja skritta henne lite försiktigt och att jag gott kunde longera henne några minuter i trav på morgonen så att hon kan "hosta ur sej" lite..:laugh:

Så det går åt rätt håll med stora steg!

Mvh Domino_s
 

Liknande trådar

Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
1 862
Senast: NotlikeI
·
Övr. Hund Hej! Det här är mitt första inlägg på forumet och jag måste få råd av er kloka. Jag har sån obeskrivlig ångest just nu och vet inte hur...
2
Svar
37
· Visningar
5 721
Hästvård Min lilla B-ponny som haft lite problem med hosta för 2 år sedan har nu helt plötsligt börjat hosta igen, men bara på morgonen...Låter...
Svar
7
· Visningar
1 623
Senast: MalinJ
·
Hästvård Min ena häst hostar, men jag får liksom ingen klarhet i det. Hon är feberfri, dammfritt hö och halm, inte dammigt ute, bra...
Svar
2
· Visningar
905
Senast: lady_vip
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp