Vårtecken

aprilmaj

Trådstartare
Blev så glad nyss när jag såg det första sångsvansträcket för i år.

Förra helgen såg jag en nyckelpiga. Snödropparna har kommit.

Vad har ni sett för vårtecken?

Mina perenner har börjat spira. Det är bl.a. vitpytta, pion, mynta och kantnepeta som visar livstecken.

Här är det vitpytta på bild men jag kommer fortfarande att vänta med vårstädningen.
20150221_115810-liten.jpg

Mina perenner har börjat spira. Det är bl.a. vitpytta, pion, mynta och kantnepeta som visar livstecken.

Här är det vitpytta på bild men jag kommer fortfarande att vänta med vårstädningen.
20150221_115810-liten.jpg
(OT: Vitpytta måste jag skaffa, om det inte redan finns här förstås. Inte enbart för namnets skull men nästan :))

Fåglarna kvittrar hysterisk.
Bäcken har vårflod. Den har stigit en halvmeter och det brusar högt från vattenfallet - det hörs över hela tomten.
Isen är borta från infarten och jag kan gå till postlådan utan fara för liv och lem.

Dessutom har SMHI proklamerat vår idag!!!

Snödropparna har ju funnits ett tag, sen sticker det upp lite andra lökar här och var när snön töar. Både katten och hästen fäller :P.

Kan det vara påskliljor som har börjat kika fram i min rabatt bland fågelmatsresterna?
Kan inte minnas vad som brukar komma upp där... :p

IMG_20150223_095714_zpslyfxviya.jpg

Liknande trådar

Relationer Idag för 25 år sedan träffade jag hästen som fick mig att förändra mitt liv. Redan från första stund så förstod jag mig på henne och vi... 2
Svar
20
· Visningar
1 813
Senast: Görel
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 284
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ De senaste årtiondena har vi sett tydligt hur den kristna högern i USA har påverkat politik och lagstiftning här hemma i norden. Jakten... 2 3
Svar
43
· Visningar
3 619
Senast: Snowball
·
Samhälle Jag har länge tänkt starta den här tråden men inte orkat då jag blir så förbannad. Men nu blir det av. Under de senaste åren har jag... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 988

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka