Blåstjärnorna har en annan form på bladen tror jag, lite mer avlånga.Menar du i #172? Näe, det är nog någon typ av vårstjärna, som @athena_arabians skrev. Men här är blåsippor:
https://instagram.com/p/1I3HaJPICZ/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Blåstjärnorna har en annan form på bladen tror jag, lite mer avlånga.Menar du i #172? Näe, det är nog någon typ av vårstjärna, som @athena_arabians skrev. Men här är blåsippor:
https://instagram.com/p/1I3HaJPICZ/
Så skulle nog min trädgård sett ut om jag fått vara med från börjanHär har jag övertagit en väldigt ordnad en. Det är spännande att se vad som kommer upp och samtidigt känns det lite kravfyllt. Jag kommer aldrig att kunna motsvara trädgården
Men då tröstar jag mig med det gamla tankespråket: I våra trädgårdar förbereder sig skogar![]()
Du tänker på scilla (blåstjärna), väl? Jag trodde också att det var någon sådan variant först.Blåstjärnorna har en annan form på bladen tror jag, lite mer avlånga.
Jag virrade till det, ni har helt rättDu tänker på scilla (blåstjärna), väl? Jag trodde också att det var någon sådan variant först.
Ja, nu såg jag att jag läste fel, det var ju vårstjärna det står, men är inte det också en scilla? Och väldigt lik vanlig blåstjärna i formen?
Och jag har två hortonomer som ockuperar odlingsbäddar (se #158), gräver upp sånt de tycker är felplanterat och lägger sig på nyutslagna blommorNytt sedan förra säsongen är mina åtta små trädgårdsmästare som arbetar flitigt, dock har de inte alltid samma syn på trädgårdsskötsel som jag har
Och jag har två hortonomer som ockuperar odlingsbäddar (se #158), gräver upp sånt de tycker är felplanterat och lägger sig på nyutslagna blommor![]()
Mina har det som bisyssla, som en kär hobby.Mina gick jägmästarutbildningen istället på gott och ont, mest gott dock ...
Påminner mig om en sädesärla som bor i sommarstugan, den älskar att spegla sig i bilarnas sidospeglarIgår visade de sig!
Jag har hört dem prassla i löven bland sly och buskar men nu joggade de runt på gruset.
Koltrastarna
Nu väntar jag bara på att sädesärlorna ska komma. De brukar boa under takpannan strax nedanför skorstenen. När jag köpt huset satt jag och njöt på altanen och i trädgården och den första som välkomnade mig var sädesärlan. Jag köpte huset den 26 apri 2012
Sverige är avlångt! De åker skidor i norrSnart dags för en sommartecken-tråd? Det om något är väl ett vårtecken!![]()
Vaddå, ska man spärra av sommar/vårtrådarna för de som bor i norr? De stackarna kan ju behöva något att se fram emotSverige är avlångt! De åker skidor i norr![]()