Varulvslekarnas anmälningstråd

Jag är intresserad. Jag har aldrig varit med innan och jag kan enbart läsa och teoria efter jobbet isåfall aldrig på dagtid.

Kan lägga till ovanstående att jag aldrig kommer kunna ha en dag DL på måndagar då jag aldrig har någon tid mellan jobb och aktivitet och inte är hemma förrän mellan 21-22 på kvällen. Så det måste alla vara ok med isåfall annars får ni leka utan mig 🙂
 
Kan lägga till ovanstående att jag aldrig kommer kunna ha en dag DL på måndagar då jag aldrig har någon tid mellan jobb och aktivitet och inte är hemma förrän mellan 21-22 på kvällen. Så det måste alla vara ok med isåfall annars får ni leka utan mig 🙂
Alla lekar består av en Dag-DL och en natt-DL, det är bara deadlines för val/röstning. Innebär inte att man måste vara online den tiden, utan då får man bara se till att ha gjort sitt eventuella val eller lagt sin röst i god tid innan. :)
Natt-DL brukar vara på morgonen (generellt nån gång mellan 7-10, beroende på dag och LL) och Dag-DL på kvällen (typiskt ca 21-22).
Är det då en dag då man inte har tid alls så får man antingen slänga iväg en röst direkt efter Natt-DL (eller före om den är ”för sen” och hoppas på att den man röstar på fortfarande lever), eller om man så lyckas slänga iväg en röst under exempelvis lunchrast eller nåt. Handlar det om en enstaka dag är det okej om det inte blir mer än så. :)
 
Alla lekar består av en Dag-DL och en natt-DL, det är bara deadlines för val/röstning. Innebär inte att man måste vara online den tiden, utan då får man bara se till att ha gjort sitt eventuella val eller lagt sin röst i god tid innan. :)
Natt-DL brukar vara på morgonen (generellt nån gång mellan 7-10, beroende på dag och LL) och Dag-DL på kvällen (typiskt ca 21-22).
Är det då en dag då man inte har tid alls så får man antingen slänga iväg en röst direkt efter Natt-DL (eller före om den är ”för sen” och hoppas på att den man röstar på fortfarande lever), eller om man så lyckas slänga iväg en röst under exempelvis lunchrast eller nåt. Handlar det om en enstaka dag är det okej om det inte blir mer än så. :)


Så om jag då är med och lever över två måndagar så är det inte ok att inte kunna leka någon av de måndagarna? Tänkte eftersom du skriver enstaka dag antar jag att du menar en dag under hela leken?Isåfall får jag inse att det inte funkar för mig och mitt liv.
 
Så om jag då är med och lever över två måndagar så är det inte ok att inte kunna leka någon av de måndagarna? Tänkte eftersom du skriver enstaka dag antar jag att du menar en dag under hela leken?Isåfall får jag inse att det inte funkar för mig och mitt liv.
Sällan lekar varar så länge, men det hade varit okej. Är mer om du 4 av 6 dagar knappt är aktiv och bara skriver 1-2 inlägg, för då finns det liksom inget för de andra i leken att jobba med.
 
Så om jag då är med och lever över två måndagar så är det inte ok att inte kunna leka någon av de måndagarna? Tänkte eftersom du skriver enstaka dag antar jag att du menar en dag under hela leken?Isåfall får jag inse att det inte funkar för mig och mitt liv.
Dag-DL (för röstning, även kallat lynch) är nästan alltid på kvällen. Spelarna kan rösta när som helst efter att resultatet av föregående lynch publicerats av LL och man kan ändra sin röst fram till nästa DL.

Natt-DL är deadline för de spelare/roller som har val. Natt-DL kan vara satt någon timme efter dag-DL eller morgonen efter.

Måste man rösta tidigt är det naturligtvis bäst att göra det efter natt-DL så att man vet att den man röstar på lever + att det kommer fram mer information vid natt-DL. Men det är tillåtet att rösta så fort resultatet av senaste lynch är publicerat. Du kan alltså rösta till måndagens dag-DL på söndagskvällen.

Risken är att den du röstar på dödas vid natt-DL och att din röst alltså går till spillo, men dit val ger ändå de andra spelarna möjlighet att undersöka dig. Det är ett lagspel, men som god vet man initialt inte alls vilka man spelar med och det är därför viktigt att alla spelare har någon input varje speldygn eftersom det är den som hjälper de andra att lista ut vilken roll spelaren kan ha och därmed avgör var de ska lägga sina röster.
 
Jag tänkte på tråden häromdagen och tänkte att jag skulle skriva något. Kul med både nya och nygamla deltagare i leken också :love:

Jag har precis börjat skolan igen och har inte riktigt fått kläm på nya schemat än, men jag ska nog ha tid att leka ändå :)


Förra listan är ju drygt två månader gammal så vi kanske ska kolla om de som är uppskrivna fortfarande kan? @QueenLilith, @cirkus, @hemlig, @Ceta
 
Jag är så nyfiken på att vara med men tycker det verkar såååå svårt och är rädd att paja för alla andra. Fattar man mer om man är med i leken? Kan man få nån mentor 😂
 
Jag tänkte på tråden häromdagen och tänkte att jag skulle skriva något. Kul med både nya och nygamla deltagare i leken också :love:

Jag har precis börjat skolan igen och har inte riktigt fått kläm på nya schemat än, men jag ska nog ha tid att leka ändå :)


Förra listan är ju drygt två månader gammal så vi kanske ska kolla om de som är uppskrivna fortfarande kan? @QueenLilith, @cirkus, @hemlig, @Ceta
Jag kommer inte kunna vara med så mycket pga ensam med ungarna halva veckorna, men är gärna med och leker :).
 
Jag är så nyfiken på att vara med men tycker det verkar såååå svårt och är rädd att paja för alla andra. Fattar man mer om man är med i leken? Kan man få nån mentor 😂
Var med! Det är svårt. Ibland fattar man mer, om man har en roll som får info. Men generellt så nej, man fattar ingenting ändå. :D
Du behöver inte vara rädd för att paja för andra. Fråga LL om saker om du är osäker och råkar du göra ett misstag så lär du dig av det. Sånt som händer, liksom. :)
 
Jag är så nyfiken på att vara med men tycker det verkar såååå svårt och är rädd att paja för alla andra. Fattar man mer om man är med i leken? Kan man få nån mentor 😂
Ibland körs en åskådarlya man kan hänga i. Annars är det nog mest prova på bara. Vi bits inte (utom ulvarna då :D) och man kan fråga lekledaren om man har funderingar (hur roller fungerar osv).
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 164
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 867
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 781
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 576
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp