Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har varit med i en lek men hade väldigt svårt att komma in i spekulerandet när jag inte hade något att gå på. Hjärnan fick inte till teoriandet, inget kändes misstänksamt och jag förstod inga hintar. Kanske är något liknande som tar emot för andra?Så ni som läser det här som aldrig lekt (eller som bara lekt någon enstaka lek). Hur får vi med er? Jag tycker att ni ska testa.
Man kanske kan införa maxantal inlägg per dag per deltagare? Nämner inga namn om vilka detta skulle beröra mestDet är många som nämner tid. Skulle det gå att göra lekarna mindre tidskrävande på något sätt?![]()
Jag vet inte om få och super långa inlägg hade gjort det bättreMan kanske kan införa maxantal inlägg per dag per deltagare? Nämner inga namn om vilka detta skulle beröra mest![]()
![]()
Jag förstår. Det är svårt och kommer alltid vara svårt även om det blir lättare med rutin när det gäller teorier.Jag har varit med i en lek men hade väldigt svårt att komma in i spekulerandet när jag inte hade något att gå på. Hjärnan fick inte till teoriandet, inget kändes misstänksamt och jag förstod inga hintar. Kanske är något liknande som tar emot för andra?
Hostar och vrider besvärat migMan kanske kan införa maxantal inlägg per dag per deltagare? Nämner inga namn om vilka detta skulle beröra mest![]()
![]()
Jag tror inte LL handplockar ?Jag gillar att diskussionen kommer igång om detta - för det är verkligen svårt. Jag velar om jag ska leka mer alls. Jag känner mig helt enkelt för dålig. Har lekt en hel del av de senaste årens (fåtal) lekar, och känner att jag nått min platå, och att den helt enkelt inte är nog.
Ens förra leken när jag bara läste förstod jag inte sånt som de rutinerade tyckte var närapå regelbrott, och vad är då poängen?
Har också fått bilden av att vissa LL (tänker inte på specifika användare här, har alldeles för dåligt minne för det) inte lottar roller utan handplockar, vilket gör att jag som dålig/tråkig spelare alltid blir bybo.
Sen har lekarna funkat som lite KBT, och ger mig iaf mindre ångest att leka nu än när jag började, om man ska se det positiva![]()
Det ger sig med tiden. Jag tyckte det var skitsvårt i börjanJag har varit med i en lek men hade väldigt svårt att komma in i spekulerandet när jag inte hade något att gå på. Hjärnan fick inte till teoriandet, inget kändes misstänksamt och jag förstod inga hintar. Kanske är något liknande som tar emot för andra?
min oxåOch faktiskt så ÄR bybo min favoritroll
Men jag kan förstå om det blir lite lättare efter att ha haft en roll med info iofs. - man lär sig att läsa lite mellan raderna. Och det vare sig man är ond eller godDet ger sig med tiden. Jag tyckte det var skitsvårt i början
Ja för då kan man ”bara vara ” och reagera utan att tänka på ditten och dattenmin oxå
Ja och sedan är det en lek så vad spelar det för roll egentligen. Men jag håller med om att det är enklare när man varit spion för då ser man lite hintarna när man har ett facit. Men jag basunerar ändå ut med stora bokstäver när jag är sia så jag är helt misslyckad som god sia att vara taktisk och diskretMen jag kan förstå om det blir lite lättare efter att ha haft en roll med info iofs. - man lär sig att läsa lite mellan raderna. Och det vare sig man är ond eller god
Med det sagt så är det inte att man är erfaren som hjälper alltid -hallå. Stekpannor någon ?![]()
Jag tycker inte bybo är så jätte rolig roll så det är kanske en grej man kan ta hänsyn till när man lottar.Har också fått bilden av att vissa LL (tänker inte på specifika användare här, har alldeles för dåligt minne för det) inte lottar roller utan handplockar, vilket gör att jag som dålig/tråkig spelare alltid blir bybo.
Jag har aldrig hört att nån gör så. Ett tag var jag alltid bybo. 1/3 ungefär i varje lek är ju onda men jag tror verkligen inte att jag varit ond i en tredjedel av alla lekar jag deltagit i, under många år var det väldigt sällsynt och jag tyckte det var tråkigt att vara god, lekte typ bara för att få vara ond nån gångHar också fått bilden av att vissa LL (tänker inte på specifika användare här, har alldeles för dåligt minne för det) inte lottar roller utan handplockar, vilket gör att jag som dålig/tråkig spelare alltid blir bybo.
På samma tema, kanske skulle det vara något att ha en lek som var begränsad till 1-3 dygn? Alltså riktiga dygn, och då med kortare mellan DL.Jag funderade på om längre mellan dl skulle göra det lättare att hinna med?
Men, det skulle göra lekarna långdragna och jag leker hellre intensivt och sen vilar. Känner dock att vissa dagar har jag svårt att hinna så kan tänka mig hur det är för andra. Har suttit på en parkeringsficka och panikröstat, eller på en sten på väg ner från nåt fjäll.