Varulvslekarnas anmälningstråd

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Niyama
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 796
  • Visningar Visningar 80 204

Bukefalos 30 år!

Så ni som läser det här som aldrig lekt (eller som bara lekt någon enstaka lek). Hur får vi med er? Jag tycker att ni ska testa.
Jag har varit med i en lek men hade väldigt svårt att komma in i spekulerandet när jag inte hade något att gå på. Hjärnan fick inte till teoriandet, inget kändes misstänksamt och jag förstod inga hintar. Kanske är något liknande som tar emot för andra?

Man kanske kan införa maxantal inlägg per dag per deltagare? Nämner inga namn om vilka detta skulle beröra mest😅 😇
Jag vet inte om få och super långa inlägg hade gjort det bättre 😂

Jag föredrar många och korta inlägg framför ett långt. Men alla har olika stilar och jag är rädd för att en begränsning hade tagit bort leklusten.

Men kanske ett obligatoriskt inlägg per dag där man samlar det mest relevanta. Där man försöker vara kortfattad men där man kan hänvisar till tidigare inlägg. Där man teoriar om minst två personer.

Genom att läsa det inlägget så får man ev tydlig överblick över hur personen tänker och då behöver man bara skumma igenom resten?

Jag har varit med i en lek men hade väldigt svårt att komma in i spekulerandet när jag inte hade något att gå på. Hjärnan fick inte till teoriandet, inget kändes misstänksamt och jag förstod inga hintar. Kanske är något liknande som tar emot för andra?
Jag förstår. Det är svårt och kommer alltid vara svårt även om det blir lättare med rutin när det gäller teorier.

Eftersom man inte vet så får man chansa. Jag personligen tycke att lekandet blev roligare efter att ha varit spion för första gången. Något släppte då och man fick lite flyt.

Så jag funderar lite på mentorskap. Det är många rutinerade som inte leker men som kanske ändå hinner läsa lekarna. Mentorn ska väl egentligen inte hjälpa till att hitta misstänkta men kanske mer stötta och förklara eventuellt hintar.

Eller om en rutinerade leker så kan en nybörjare sitta med och då kan den rutinerade förklara hur hen tänker och nybörjaren kan se att ofta har man ingen koll. :p

Jag tror vi diskutera mentorskap tidigare.

För mig är det svårt att vara lika aktiv som flera deltagare är, det blir ofta något enstaka inlägg per dag. Jag fattar ju att det är svårt att bilda sig en uppfattning om mig baserat på det men det är inte roligt att alltid bli misstänkt för dålig aktivitet. Senaste leken var det visserligen extremt dåligt med tid för mig.

Så jag tror att vi måste kunna acceptera att alla deltagare inte kan skriva mängder med inlägg. tidigare har vi haft en regel om att man ska teoria om minst två deltagare per dag och sker det kanske man inte ska ha högre krav på deltagande än så?

Man kanske kan införa maxantal inlägg per dag per deltagare? Nämner inga namn om vilka detta skulle beröra mest😅 😇
Hostar och vrider besvärat mig🤗 (jag kände mig träffad och förstår varför -men iaf på den tiden när jag började leka och läste lekarna innan och lekte som mest intensivt) iom uppbrott och arbetslöshet och inte hade så mycket annat att göra på några år. Så var det så att man måste vara delaktig med antal inlägg så man var ”tvungen” att visa lite åsikter och tankar
Det har verkligen blivit annorlunda efter det.

Min mening har aldrig varit att någonsin hålla vare sig högt antal inlägg eller lågt antal inlägg mot någon(faktiskt ) jag tror inte det går att begränsa antal inlägg bara för att ?
Vem vill inte försvara sig mot inlägg som kommer som en attack mot en ? Oavsett sida ?

Jag vet att jag vill göra det- sedan är andra bättre på att sammanfatta det i ett kort inlägg medans vissa reagerar på allt och svarar på varje inlägg

Jag tror det är svårt att både säga att man får inte ha för få inlägg (vilket det faktiskt var fallet när jag började leka /läsa lekarna att det var ett problem tills regeln kom att man måste minst teoria om två innan man röstar. Med motivering )

Men jag inser problemet om någon känner att man inte ska behöva teoria och vara aktiv också.
Någonstans tror jag det är självreglerande
De som varit med länge vet när man är siad /ond /god. Och tycker si och så.
De som inte lekt så länge känner antingen(mestadels ) herregud 😱 jag kan ingenting ) vi har alla varit där -ska nu veta
Och nu kommer nästa sanning -nej man vet forfarande ingenting även fast man lekt länge ❤️

Och nu de som ”bara ” läser - och ni är inte så bara faktiskt !! Våga vara med ! Trots alla känslor all over the place så är det faktiskt kul! Även om vinnarskallen ibland tar över från många av oss. Vem vill inte vinna liksom ? 😅

Och frustrationen när man är anklagad fast man vet att man är god
Och lite vice versa. När man är ond och försöker vända
Den får man ju förstå och oavsett sida acceptera att man framför (tycker jag )

Jag gillar att diskussionen kommer igång om detta - för det är verkligen svårt. Jag velar om jag ska leka mer alls. Jag känner mig helt enkelt för dålig. Har lekt en hel del av de senaste årens (fåtal) lekar, och känner att jag nått min platå, och att den helt enkelt inte är nog.

Ens förra leken när jag bara läste förstod jag inte sånt som de rutinerade tyckte var närapå regelbrott, och vad är då poängen?

Har också fått bilden av att vissa LL (tänker inte på specifika användare här, har alldeles för dåligt minne för det 😅) inte lottar roller utan handplockar, vilket gör att jag som dålig/tråkig spelare alltid blir bybo.

Sen har lekarna funkat som lite KBT, och ger mig iaf mindre ångest att leka nu än när jag började, om man ska se det positiva 😅

Jag gillar att diskussionen kommer igång om detta - för det är verkligen svårt. Jag velar om jag ska leka mer alls. Jag känner mig helt enkelt för dålig. Har lekt en hel del av de senaste årens (fåtal) lekar, och känner att jag nått min platå, och att den helt enkelt inte är nog.

Ens förra leken när jag bara läste förstod jag inte sånt som de rutinerade tyckte var närapå regelbrott, och vad är då poängen?

Har också fått bilden av att vissa LL (tänker inte på specifika användare här, har alldeles för dåligt minne för det 😅) inte lottar roller utan handplockar, vilket gör att jag som dålig/tråkig spelare alltid blir bybo.

Sen har lekarna funkat som lite KBT, och ger mig iaf mindre ångest att leka nu än när jag började, om man ska se det positiva 😅
Jag tror inte LL handplockar ?
Jag de få gånger jag varit LL har iaf aldrig gjort det utan faktiskt lottat ?
Förrförra leken var ju lite nyskapande så sett iom att @Mirtai som ledarvarg fick välja sin lya dock. Vilket jag tyckte var ett roligt grepp faktiskt.
Sedan är det så att det är rent rollmässigt så är det så att det är fler ulvar och bybor än några andra roller i leken 🤷‍♀️
Säger hon som vart bybo 90% av lekarna och 8 % ulv (ond av något slag) och resterade 2 % någon god specialroll lite taget på en höft 😅 men så är min känsla dock.
Och faktiskt så ÄR bybo min favoritroll !

Det ger sig med tiden. Jag tyckte det var skitsvårt i början

Det ger sig med tiden. Jag tyckte det var skitsvårt i början
Men jag kan förstå om det blir lite lättare efter att ha haft en roll med info iofs. - man lär sig att läsa lite mellan raderna. Och det vare sig man är ond eller god :)
Med det sagt så är det inte att man är erfaren som hjälper alltid -hallå. Stekpannor någon ? 🙈

Men jag kan förstå om det blir lite lättare efter att ha haft en roll med info iofs. - man lär sig att läsa lite mellan raderna. Och det vare sig man är ond eller god :)
Med det sagt så är det inte att man är erfaren som hjälper alltid -hallå. Stekpannor någon ? 🙈
Ja och sedan är det en lek så vad spelar det för roll egentligen. Men jag håller med om att det är enklare när man varit spion för då ser man lite hintarna när man har ett facit. Men jag basunerar ändå ut med stora bokstäver när jag är sia så jag är helt misslyckad som god sia att vara taktisk och diskret :rofl:

Jag tycker inte bybo är så jätte rolig roll så det är kanske en grej man kan ta hänsyn till när man lottar.

Jag håller inte med om att du är dålig/ tråkig. Jag lottar men hade jag handplockat så hade du passat till vilken roll som helst och jag tror att det hade blivit en bra lek.

Jag tittade bland pm jag skickat till dig och jag blev förvånad när jag såg att du var bybo i tre lekar av fyra. Min bild av dig är att du varit lite allt möjligt.

Jag tittade även på några andra deltagarna. Det var en person som antigen var ängel eller bybo i de flesta lekar. Sedan var det två st som ofta var ulvar ihop. Så slumpen kan vara obalanserat. För några år sedan så var jag ulv i typ 8 lekar i rad.

Jag kan tänka mig att som ny som läser så kan tonen i lekarna kännas hård ibland, vilket kanske kan avskräcka. Det är dock inte personligt (inte från mitt håll i alla fall).

Att hänvisa till irl känns fel i teorier, det borde automatiskt vara ot. Likaså att kunna räkna med om man tryckt på gilla-knappen tex.

Vad gäller en lek med nya - spånar hejvilt nu - kan man ha en lek med par, men där bara en av dom skriver i tråden? Så man alltid har nån att diskutera med oavsett roll? Utom kanske ulvarna då, dom har ju redan varandra i lyan.

Jag tänker att det är bra att vissa skriver många inlägg och driver leken framåt, det hjälper ju även de som inte skriver så mycket.

Men det här att misstänka nån pga få inlägg är jag ganska trött på. I förra leken förklarade jag att jag hade somnat på kvällen, därav få inlägg och sen röst (hann knappt läsa ikapp innan dl). Dagen efter låg jag i mitten mot övre skiktet i antal inlägg, men då skrevs att jag knappt deltog och var misstänkt därför.

Varje gång jag av nån anledning inte har tid att vara superaktiv så blir jag misstänkt. Jag skulle fatta om det var så att jag som ulv alltid hade mindre aktivitet men så är det ju inte.

Det gör att jag nu inte kommer leka på ett tag, för det känns som en sån uppförsbacke att det inte bara krävs aktivitet som alla andra utan långt mer - annars är jag misstänkt.

Jag har aldrig hört att nån gör så. Ett tag var jag alltid bybo. 1/3 ungefär i varje lek är ju onda men jag tror verkligen inte att jag varit ond i en tredjedel av alla lekar jag deltagit i, under många år var det väldigt sällsynt och jag tyckte det var tråkigt att vara god, lekte typ bara för att få vara ond nån gång 😅. (Nu är det roligare som god pga sias alltid tidigt så det känns meningslöst att vara ond.)

I nån lek som LL lät jag folk önska roller, det var otippat många som önskade bybo. Förvånade mig för jag tycker det är tråkigaste rollen. Sen har jag några gånger gått med på önskemål jag fått i pm som varit nån som inte vill ha viktig roll pga tidsbrist, har för mig nån fick nån bomb-roll för att kunna avsluta när den behövde och nån bad om att slippa bli ond efter att ha varit det extremt mycket. I övrigt har jag alltid lottat men tycker såna önskemål är helt okej.

Jag funderade på om längre mellan dl skulle göra det lättare att hinna med?

Men, det skulle göra lekarna långdragna och jag leker hellre intensivt och sen vilar 😅. Känner dock att vissa dagar har jag svårt att hinna så kan tänka mig hur det är för andra. Har suttit på en parkeringsficka och panikröstat, eller på en sten på väg ner från nåt fjäll.

Jag funderade på om längre mellan dl skulle göra det lättare att hinna med?

Men, det skulle göra lekarna långdragna och jag leker hellre intensivt och sen vilar 😅. Känner dock att vissa dagar har jag svårt att hinna så kan tänka mig hur det är för andra. Har suttit på en parkeringsficka och panikröstat, eller på en sten på väg ner från nåt fjäll.
På samma tema, kanske skulle det vara något att ha en lek som var begränsad till 1-3 dygn? Alltså riktiga dygn, och då med kortare mellan DL.

Jag föredrar också korta lekar, iallafall lagom korta. Tänker att ovan upplägg skulle kunna vara enklare för folk att få ihop, om man har tid över några dagar men inte så mycket runt de dagarna?

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Hönstråden del III

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka