Varulvslekarnas anmälningstråd

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Niyama
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 796
  • Visningar Visningar 80 204

Bukefalos 30 år!

På samma tema, kanske skulle det vara något att ha en lek som var begränsad till 1-3 dygn? Alltså riktiga dygn, och då med kortare mellan DL.

Jag föredrar också korta lekar, iallafall lagom korta. Tänker att ovan upplägg skulle kunna vara enklare för folk att få ihop, om man har tid över några dagar men inte så mycket runt de dagarna?
1 dygn 😆 leka dygnet runt?

Problemet är nog att folk kan olika dagar? Om alla skulle kunna t ex helg skulle man ju kunna ha helglekar med start torsdag kväll och avslut senast söndag kväll. Men för vissa är väl vardagar bättre än helg tror jag?

Det tog nog långt över ett halvår innan jag blev ulv för första gången.
Sedan angående tonen så tillhör det lite leken att pressa på så att en ulv försäger sig. Det innebär ju inte att det är personligt eller att man ska hålla på med personangrepp eller liknande men ja man ställs ju mpt väggen såklart och behöver förklara och försvara vad man skriver men det hör ju till tycker jag iallafall.
Sedan om man skrivit att man har dåligt med tid ska man ju såklart inte få det emot sig i varje konversation.

Tack ni som svarat eller spunnit vidare på mitt inlägg :) Gott ändå att höra att jag inte är den ende där rollerna jag fått inte riktigt följer sannolikhetens lagar 😅
Minns jag rätt har jag varit ulv 1 gång, typ ängel eller spion en gång (tror jag åts eller lynchades direkt den gången och hann inte använda min förmåga) och bybo resten. Gillar med bybo egentligen, men hade varit kul med god specialroll nån gång för att kanske greppa lite mer :) Tvilling hade jag gillat med!

Tack ni som svarat eller spunnit vidare på mitt inlägg :) Gott ändå att höra att jag inte är den ende där rollerna jag fått inte riktigt följer sannolikhetens lagar 😅
Minns jag rätt har jag varit ulv 1 gång, typ ängel eller spion en gång (tror jag åts eller lynchades direkt den gången och hann inte använda min förmåga) och bybo resten. Gillar med bybo egentligen, men hade varit kul med god specialroll nån gång för att kanske greppa lite mer :) Tvilling hade jag gillat med!
Haha jag är nog ulv 80% av gångerna 🙈 15% bybo och 5% god specialroll - och de gångerna åker jag ut senast dygn två typ :rofl:

Jag gillar att diskussionen kommer igång om detta - för det är verkligen svårt. Jag velar om jag ska leka mer alls. Jag känner mig helt enkelt för dålig. Har lekt en hel del av de senaste årens (fåtal) lekar, och känner att jag nått min platå, och att den helt enkelt inte är nog.

Ens förra leken när jag bara läste förstod jag inte sånt som de rutinerade tyckte var närapå regelbrott, och vad är då poängen?

Har också fått bilden av att vissa LL (tänker inte på specifika användare här, har alldeles för dåligt minne för det 😅) inte lottar roller utan handplockar, vilket gör att jag som dålig/tråkig spelare alltid blir bybo.

Sen har lekarna funkat som lite KBT, och ger mig iaf mindre ångest att leka nu än när jag började, om man ska se det positiva 😅

Jag har bett att få roller vissa gånger. En gång önskade jag att få bli spion då jag aldrig fått den rollen. Har för mig att jag blev käkad första eller andra natten. Sen har jag några gånger när jag känt att jag inte kunnat bidra så mycket i leken önskat att få bli bybo.

Sen väljer såklart LL själva om de hörsammar önskemål eller om de ändå lottar.

Jag vill även å det bestämdaste protestera mot att man blir bättre ju mer man leker. Jag är fortfarande precis lika hopplöst dålig. Möjligtvis att mitt alter ego @paow spelar bättre, för då går jag in med ett annat mindset och det blir mer lek och skoj än att faktiskt leta/dölja ulvar.

• Haha
Reactions: fio
Jag var newbie i senare leken och jag tyckte att jag blev jättefint bemött av alla. För mig kändes leken väldigt lättsam och kul! Vid en DL hade jag väldigt ont om tid och röstade klantigt med lite oklar teori, vilket jag sedan med rätta blev ifrågasatt och misstänkliggjord för. Jag var bybo, men vid ett tillfälle fick jag ett paket med spioninfo av goda lyan vilket var väldigt tacksamt, det gjorde att jag fick en uppfattning om hur information ”bakom kulisserna” kan se ut plus att det kändes lite trevligt och välkomnande sådär med paket 😁 Så jag kan bara rekommendera nyfikna att testa.

@heffaklumpen du vill inte vara med och leka? Eller har du försvunnit igen 😱❤️
Jo, jag är bra leksugen… men min kropp verkar inte vara på min sida och håller på och stressar sig själv så mycket att att den får för sig alla möjliga konstiga pch dumma saker

men var det denna leken som skulle vara inte så komplicerad? Vill minnas att någon sa något om något sånt? I så fall kanske jag kan vara med

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka