Bukefalos 28 år!

Vatten i näsan efter nässköljning

TheRedLightning

Trådstartare
Jag har använt nässkölj, där man sprutar in saltvatten i ena näsborren och det rinner ut den andra. Stått lutad över ett handfat och när det det runnit ut det mesta blåsa lite försiktigt och få ut det sista och sen avslutningsvis snyta på riktigt.

Inte känt av att något var kvar i näsan, sen några timmar senare så kanske jag gör något å hux flux kommer det vatten rinnande i en strid ström, droppandes ut. Funderar på vart de vattnet gömmer sig och varför jag inte känner något att det är där Funderar på om de gömmer sig i bihålorna.

Någon som använt nässköljning och vart med om liknande?
 
Jag brukar luta mig framåt och lägga huvudet på sned och snyta en näsborre i taget. Snyt den näsborre som är "uppåt". Det verkar som att bihålorna töms på detta sätt.
 
Ja, tror bihålorna är så svullna att vattnet kommer in med hjälp av trycket från sprutan, men kommer sedan inte ut lika lätt.
På mig hjälper det liite om jag stoppar huvudet mellan knäna.
 
Japp. Händer mig alltid. Svindrygt tex om jag är på jobbet :angel: Dessutom låter jag så jäkla förkyld efter såna där sköljningar så jag har slutat göra det innan jag ska ut bland folk, nu i dessa tider.

Ska testa ovanstående tips :)
Av den anledningen har jag bara gjort det på kvällarna, för att jag ska kunna andas lättare när jag ska sova, märkt att när jag är täppt i näsan så "snarkar" jag lite, inga regelrätta snarkningar vad jag hört från min app som följer sömnen, men ändå.

Appen har inte reagerat på några "snarkningar" sen jag började med nässköljen.
 
Om man trycker tungan hårt i kinden och gör ett hummande mmmm-ljud brukar bihålorna dränera sig. Byt efter ett tag till andra kinden så brukar det släppa på andra sidan också
 
Jag brukar först stå upp och göra ca 10 korta emfatiska utandningar med bara höger näsborre, sedan vänster, sedan båda. Därefter låter jag överkroppen hänga fram med huvudet uppochned och gör likadant. Sedan håller jag överkroppen vågrät och vrider huvudet åt ena sidan och gör likadant, sedan åt andra sidan och gör likadant och avslutar med steg ett, att stå rakt och göra samma grej en sista gång. Brukar bli helt torrt och utan ”efterrinn”.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Är förkyld och sprutar på med min nässköljningsspruta (innehållandes vatten och salt), eftersom "alla" säger att det är så bra. Men det...
Svar
3
· Visningar
1 529
H
Hästvård Har ett fyraårigt halvblodssto som har exem/är känslig mot insekter. Vet inte om det är relaterat till nuvarande problem. Förra sommaren...
Svar
1
· Visningar
3 629
Senast: Hippokondriker
·
Hundhälsa Har ibland på nätet stött på personer som hävdar att deras hund okynnesdricker, dvs dricker stora mängder vatten (och kissar därefter)...
2
Svar
26
· Visningar
9 422

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp