vattendammsugare

vinkelina

Trådstartare
börjar vara dax för en ny dammsugare nu. Har en liten ergorapido, men skulle behöva en riktig.

gillar systemet utan påsen.

Funderar på en vattendammsugare, typ en från twins, men finns de andra alternativ? hittar en hel del dåligt kritik om den. Vill ha en som jag kan använda ofta då jag har två innekatter som tappar päls som om de skulle ha betalt för det

Sv: vattendammsugare

Du kan få köpa min h2oVac billigt som tusan om du vill testa. Personligen tycker jag att den var värdelös och köpte senare en hederlig påsdammsugare.

äsch då du bor på andra sidan vattenpölen, inte på väg till finland i sommar :P

Alltså, maskinen i sig suger ju himla bra. Men det är ett himla pylt med det där vattnet och varken jag eller sambon orkade med det särskilt länge. Glömmer man det (vilket vi gjorde...) och sen kör igång maskinen utan att byta vatten först så luktar det avlopp...
Kladdigt och dant.. Men som sagt, den sög ju himla bra, och man tycker ju sig ha städat ordentligt när man ser det skitiga vattnet!! :D

köp en mindre verkstadsdammsugare på jula eller k-rauta eller liknande.. inte så vackra men väldigt funktionella.. aldrig problem med att komma ihåg vad de ska va för j-a påse i dom heller.. ^^

men om det inte är nått större "fel" på den än de eviga vattenbytande så kanske ja slår till i alla fall. för min nuvarande har en dammpåse på ca 1l vilket i princip betyder att den måste tömmas efter varje dammsugning. och den skall tvättas efter var 3-5 för att inte filtret skall stockas igen

med jobbdammsugaren byter vi väl påse när den är full, den rymmer nog 4-5 liter, och jag dammsuger ju bara grovgrejer, spån, grus och skit.. använder väl iallafall 5 st påsar i veckan.. har använt maskinen i 1½ år och aldrig tvättat filtret..

ja du har ju en ergorapido skrev du.. är inte dom som en handdammsugare? det är ju något HELT annat än en vanlig påsdammsugare.. filtret behöver inte tvättas i en vanlig dammdsugare, det har man ju påsen till.. :)

tjaa, dom är lite som en sopborste, dvs den funkar inte till storstädning. och min gammla riktiga börjar var rätt så slut... den har tappat suget

Då kommer alla dammsugare du provar att kännas som supersugmaskiner i jämförelse med din gamla :idea:
jag hoppas att du hittar en dammsugare du trivs med iallafall ^^

Liknande trådar

Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
742
Senast: Jeps
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 942
Senast: ildiko
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
3 045
Senast: Mia_R
·
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns... 2
Svar
20
· Visningar
2 311
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Diskbråck
  • Syringomyeli eller något annat?
  • Akvarietråden V