Bukefalos 28 år!

Vattenkopp eller hink?

JAG föredrar vattenkopp (iaf min stackars rygg.. :o).

Ponnyn ratar hinken totalt i boxen. Han rör den inte ens utan dricker enbart ur vattenkopp.
Ett exempel på det är när vattenkoppen gick sönder för någon månad sedan och han enbart hade tillgång till vatten i hink under den vecka vi väntade på att vattenkoppen skulle lagas, och knäpp-ponnyn vägrade dricka! :eek: Försökte förgäves muta i honom vatten genom att spä ut vattnet med betforvatten, vilket resulterade i att han frenetiskt försökte komma åt betforn han förmodade fanns på hinkbottnen... :smirk:
I hagen dricker han gärna ur kar, men hinkarna ger han attan i.

Stora hästen är ett riktigt vattenmonster och raka motsatsen till ponnyn.
Problemet är bara att när törsten är stillad låter han inte hinken vara förän den är tom (om ens då), och vart hamnar allt vatten om inte överallt annat än i en törstig hästmun? :crazy:

Vattenkopp i boxen och kar i hagen med andra ord.
 
Med vattenn hink vet du hur mycket hästen dricker.
Men vattenkopp kan du inte veta om hästen dricker så mycket som den ska.
Vattenhink tycket hästen om att drick då den kan få i sig stora klunkar.
Vattenkopp förhindrar stor tillförsel av vatten, så de kan behöva stå och dricka länge samt oftare.
Vattenhink kan man reglera temp, om det är kallt får mina hästar ljummet vatten.det tycker de jätte mycket om och dricker det gärna.
Vattenkopp )vattenhink
Det är frågan...

Sam
 

Liknande trådar

Foder & Strö Skåne drabbas av ihållande minusgrader och som gårdsägare med småbarn är fruset vatten inte välkommet... Jag har ett kallstall så just...
Svar
2
· Visningar
616
Senast: animalasia
·
Hemmet När jag rotar i frysen efter nåt, börjar varningssignalen tjuta efter bara kanske tio sekunder. Så jag brukar stänga av frysen medan jag...
Svar
15
· Visningar
662
Senast: Otherside
·
Fritid Dottern tycker om målarböcker, och har kommit fram till att hon trivs bäst med tuschpennor. Just nu ritar hon mest med pennor som är...
Svar
16
· Visningar
1 443
Senast: monster1
·
Foder & Strö Mmm, så är den härliga tiden på året återigen här när temperaturen sjunker under -20C och all plast blir superkänslig. Jag gör av med...
2
Svar
34
· Visningar
2 848
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp