Vattensköldpadda

V

valentino

Hur länge kan man låta en sådan få promenera omkring utanför terrariet?

/Valle
 
Jag har haft mina upp flera timmar 6-8. Om du ser att den börjar få problem att blinka måste den ner i akvariet igen.
 
Den vanligaste "tama" vattensköldpaddan dvs den rödörade kan i naturen glatt promenera på land ett par km till ett annat vattendrag/sjö. 1-3 dagar uppe är ej ett problen, särskilt inte tex om det är regning och fuktigt på marken. Däremot kan den inte uppe på land, tungan e så konstruerad att den måste vara under vatten för att kunna svälja.

/Kung Tulle
 

Liknande trådar

Tjatter Det är bara tre dagar kvar innan det vänder och blir ljusare. Årets längsta natt är i år 22 dec om min almanacka visar rätt. Sällan har...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 120
Senast: Lilla
·
Däggdjur Jag har ett sjukt sug efter ett nytt husdjur. Vill egentligen ha kanin eller hund, men det funkar inte med nuvarande boende och stall...
2
Svar
21
· Visningar
2 072
Senast: Scata
·
Hästvård Jag var och hälsade på i ett stall som verkade vara jättetrevligt. Så stod jag och stallägaren och pratade vid en hylla med kraftfoder...
Svar
15
· Visningar
1 464
Kropp & Själ Jag har flera mediciner som är ljuskänsliga och någon som är fuktkänslig. Jag har dem i sina originalförpackningar och resten i dosett...
Svar
2
· Visningar
241
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Det här med klädsel
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp