Vecka 47- Halvhalter

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hade Svarte Petter igen, kommer troligtvis ha honom nu den närmsta framtiden. Iallafall fram till KM-dressyren (Japp, det är officiellt Cewe ska göra bort sig igen)

Den här lektionen skulle ägnas åt halvhalter i skritt,trav och galopp.
Vad ska man säga.....galoppen gick bra överlag och vi fick till EN bra halvhalt där.
Men! Jag kan inte rida halvhalter i skritt, det går inte. M tjatar om att hålla skritt-takten i halvhalten, följa med handen i skritt-takten och det blir bara pannkaka, suck.
M var lite arg på oss överlag, och skällde att vi inte ansträngde oss. Det är inget allvarligt från hennes sida, utan bara ett sätt få oss att vakna till lite, och det brukar hjälpa :p

Tänkte mycket på det hon sa förra lektionen om att inte knipa med låren i galoppen, och vilken skillnad det gör på Petters galopp. Helt underbar blir den och inga avbrott heller.
Det märks att han gått mycket i de två Nivå 5-grupperna som finns, han blir bara duktigare och duktigare för varje vecka.

Måste få skryta lite om Petter.
Han gick med i Stockholmscupen för två veckor sen och placerade sig som tvåa i bägge lagen :banana:
Duktig kille
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag är inne på första semesterveckan av fyra, och jag känner mig mest förvirrad. Det handlar om en jagande känsla av att det finns så...
Svar
0
· Visningar
811
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Så blev det återigen dags för en lektion på privatlektionsstället vid världens ände. Jag fick rida dressyrkolossen – det gigantiskt...
Svar
3
· Visningar
1 015
Senast: Luff
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Har haft semester i snart fyra veckor och mest bara blivit deppig. Det här med semester är verkligen ingenting för mig. :( Jag känner...
Svar
3
· Visningar
931
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har inte haft den minsta tid att sätta mig ner och skriva om förra veckans ridlektioner, då mitt schema har varit fullspäckat varje...
Svar
0
· Visningar
845
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp