• Distans
  • Trådstartare Trådstartare Puppan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 119

Puppan

Trådstartare
Är det dumt att rida en 2 mil prova på och sedan rida en fyra mils clear round veckan efter? Hästen är fullvuxen och normalt riden men har inte varit ute på något distanstävling tidigare.

Sv: Velig

Svårt, å andra sidan är det CR så du kan ju ta det vääldigt lugnt, men hur är din häst i övrig kondis...Normalt riden, tränar du regelbundet eller bara hobby riden??

Hopptränar och hopptävlar i vanliga fall, så vi är ute och rider i terrängen också men inte så långt och så länge förstås. Tänkte ta det lugnt för jag vet inte riktigt hur mycket jag orkar heller. Det var mest att tävlingarna låg bra att åka till och att jag inte riktigt vågar börja med fyra mil direkt.

En del brukar ju ladda upp genom att rida halva den sträcka de ska tävla, en vecka innan själva tävlingen (Ja, kanske inte när man tävlar 160 km då:crazy:).

Så egentligen borde det väl vara helt ok, men jag kan tänka mig att det beror lite på hur tävlingsvan din häst är, om själva tävlingsmiljön tröttar ut den mycket eller inte.

Nej det tycker jag inte alls är dumt. Har själv lag upp min planering så.
Ev 2 mil PP på Uppsala och sedan 5 mil tävling på Sydnärke helgen efter :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 361
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
1 136
Senast: MiniLi
·
Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
824
Senast: Miingla
·
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
438
Senast: Malva1978
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Smitare - hur gör ni?
  • Vilken ras passar mig?