Vem är jag utan hormoner!

Jag gjorde ett uppehåll med p-stav pga lathet ett tag och märkte ingen skillnad alls med eller utan.
Nu är jag steriliserad men har ändå pstaven för det är så jäkla skönt att slippa mensen.
 
Om du skulle ha problem med rikliga blödningar så finns det en medicin som innehåller tranemexsyra som hjälper. Man tar den enbart under mensen och den minskar blödningarna. Jag knaprar sådana, fungerar bra.
Hjälper till viss del för mig, men inte tillnärmelsevis så bra som p-piller!
 
Skillnaden jag upplevde när jag slutade var att jag fick mensvärk. Väldigt beskedlig, men innan hade jag sällan mens och aldrig mensvärk. Jag slutade då det kunde bidra till torra slemhinnor att äta ppiller och jag är en riktig torris :rofl: oklart om det blev bättre, i övrigt märker jag ingen skillnad.
 
Själv har jag varit utan p-piller i korta perioder de senaste åren och fyfan vad jag mår psykiskt dåligt :down:
Sjukt ovärt. Kallar dem för mina happy pills :D

Och för mig blev det tvärtom när jag slutade med p-pillren. Jag blev mycket gladare och perioderna med deppighet blev inte så svarta.
 
Jag har aldrig ätit p-piller. Min hormoncykel är ju en berg- och dalbana men ja, man lär sig leva med det också och det behöver ju inte betyda att det blir så för dig alls 😊

(Lite onödigt inlägg kanske 😅)
 
Jag har aldrig ätit p-piller. Min hormoncykel är ju en berg- och dalbana men ja, man lär sig leva med det också och det behöver ju inte betyda att det blir så för dig alls 😊

(Lite onödigt inlägg kanske 😅)

Nejdå! Så din menscykel gör lite som den vill då? Du vet aldrig när du ska ha mensen?
 
Nejdå! Så din menscykel gör lite som den vill då? Du vet aldrig när du ska ha mensen?
Nej, det var inte så jag menade. Kanske var lite otydlig 😊

Mensen är extremt punktlig men måendet som följer är väldigt växlande. Säg att jag mår bra en vecka runt ägglossning, har ångest veckan innan mens, mår okej under mensen och nu när den är slut vill jag tydligen mest gråta 🙃 Lite på det viset.

Så kanske skulle jag må bättre med p-piller, men har aldrig provat. Som gravid var jag extremt stabil i mitt mående, som en liten parentes.
 
Nej, det var inte så jag menade. Kanske var lite otydlig 😊

Mensen är extremt punktlig men måendet som följer är väldigt växlande. Säg att jag mår bra en vecka runt ägglossning, har ångest veckan innan mens, mår okej under mensen och nu när den är slut vill jag tydligen mest gråta 🙃 Lite på det viset.

Så kanske skulle jag må bättre med p-piller, men har aldrig provat. Som gravid var jag extremt stabil i mitt mående, som en liten parentes.

Åh, ja då hänger jag med! Det är nog jag som kan för lite om det här :D

Låter ju skitjobbigt 💕 är det nån speciell anledning att du inte testat piller/andra alternativ?
 
Åh, ja då hänger jag med! Det är nog jag som kan för lite om det här :D

Låter ju skitjobbigt 💕 är det nån speciell anledning att du inte testat piller/andra alternativ?
Är nog lite ”rädd” för piller generellt. Men sen oftast tänker jag inte på det förrän jag mår bra igen, och då funkar det ju. Så då blir det inte av att jag tar tag i det. ”Det var nog inte så farligt”, och så går det en månad till och ja, sådär håller det på 😅
 
Jag slutade med hormoner när jag steriliserade mig för ett gäng år sedan. Nackdelen var att jag fick en del akne, men det stabiliserade sig så småningom, lämnade dock lite ärr i ansiktet men det har jag ju fler av nu så vad gör det 🙃
Annars har det bara varit positivt! Jag har ett väldigt jämnt humör, mycket gladare, regelbunden och lindrig mens. Den var mycket mer besvärlig innan jag började med hormoner så det var jag lite orolig över.
Trivs väldigt bra med livet som hormonfri 😍
 
Det värsta med att ha slutat med pillrena är fan att jag inte har en aning om när min mens ska komma. Den "skulle" ha varit här för 4 dagar sen nu...

Nu har jag inte haft mens sen i augusti... vet väl inte riktigt hur normalt detta känns. Borde väl kanske kontakta bm? Men vad kan dom egentligen göra?

Har tagit gravtest som är negativa.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 213
Senast: manda
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 489
Senast: Exile
·
  • Artikel
Dagbok När jag gjorde recap av mitt kärleksliv här i dagboken för ett tag sen utelämnade jag såklart en massa personer som av en eller annan...
Svar
0
· Visningar
392
Senast: miumiu
·
  • Artikel
Dagbok Vet inte vart jag ska börja. Kaos i hjärnan pga inte sovit en ordentlig natts sömn på... vet inte hur länge? Man ska bara orka. Men jag...
Svar
1
· Visningar
614
Senast: SaraXX
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp