Jag sålde min häst för ungefär ett år sedan. Mest för att jag helt enkelt hade tappat sugen. Det var bara jobbigt och stressigt, även om jag älskade honom oerhört. Och gör fortfarande, saknar honom ofta men inser att han inte hade mått bra hos mig. Det har varit lite jobbigt eftersom jag har flera utbildningar inom häst, jobbat i flera år och ridit i princip varje dag i typ tjugo år. Jag antar att det är lite samma för dig, TS?
Det funkar inte riktigt för mig att rida då och då eller ha en medryttarhäst (försökte) så nu är jag helt hästlös. Började med en annan idrott och skadade mig omedelbart, så nu är jag inte sugen på att fortsätta även om det var väldigt kul.
Så nu försöker jag njuta av att ha all den kravlösa tid som jag upplevde att jag inte hade med häst. Jag är ju fortfarande jag och bär med mig allt jag har lärt mig under åren. Är inte speciellt rädd för att känna mig ringrostig när jag väl börjar igen (vilket jag tror att jag kommer om några år), köper jag en ny häst kommer vi ändå börja från noll och utvecklas tillsammans.
Men lite tomt är det ju! Speciellt när det är fint väder eller man går på en galoppväg
Jag har kvar mitt jobb som är väldigt mycket en identitet för mig. Men ja, halva mitt liv är liksom borta. Speciellt nu när det är svårt att utföra många fritidsaktiviteter och så, det är svårt att börja med nåt nytt, det är lite tomt. Men det är det för många just nu.
Men överlag kändes det som helt rätt beslut. Jag har begränsad energi så jag vill gärna lägga den energin på jobbet nu när det går bra där. Dessutom är en stor del av min identitet behov av nån slags frihet. Och att vara uppbunden med häst och ett vanligt jobb passar mig helt enkelt inte. Har aldrig mått så bra som nu när jag bestämmer över min tid själv.
Däremot vill jag gärna hitta nån annan aktivitet/hobby när det känns lämpligt efter Corona. Gärna nåt där man kommer ut i naturen eller nån fysisk aktivitet som inte är så skaderik. Mottar gärna tips!

Funderar på att börja simma nästa år, simhallar finns ju lite överallt och ingen risk att man ramlar och bryter nåt (iaf inte när man är i vattnet). Har även tänkt engagera mig i vårt lokala kulturhus när det öppnar igen.