Bukefalos 28 år!

Vem ringer man?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Folk blir arga på mig för att jag inte reagerar på de sätt de vill.

Och jag har blivit så rejält manglad att det inte var långt ifrån att jag tog livet av mig. Då blev jag inlagd 8 dagar.

Jag orkar inte ta det och vill bara dö då.
Du har en väldigt stark tendens att likställa din egen upplevelse med den andra personens intentioner.
Skulle underlätta för dig själv om du kunde ha perspektiv nog för att se att kommunikation inte fungerar så att din uppfattning av det som sägs automatiskt är den samma som folks avsikter med vad de säger.
 
Och jag har blivit så rejält manglad att det inte var långt ifrån att jag tog livet av mig. Då blev jag inlagd 8 dagar.
Jag tror jag vet vilken tråd det var och kan bara säga att jag tycker det är sorgligt hur en del beter sig. Jag skrev det också i tråden men det var nog efter att du lämnade den.
 
Jag tror jag vet vilken tråd det var och kan bara säga att jag tycker det är sorgligt hur en del beter sig. Jag skrev det också i tråden men det var nog efter att du lämnade den.
Det var en dagbokstråd för ett år sedan. Jag läste den tillsammans med min psykolog. Sen gick jag hem och tog fram stege och rep.
 
Det var en dagbokstråd för ett år sedan. Jag läste den tillsammans med min psykolog. Sen gick jag hem och tog fram stege och rep.
Det var den tråden, men jag tycker inte du skall bry dig. Trådar urartar ibland och en del klarar tydligen inte att uppföra sig och skriver dumma saker men det betyder väldigt lite för de representerar bara sig själva och inte hur andra tycker.
 
Det var den tråden, men jag tycker inte du skall bry dig. Trådar urartar ibland och en del klarar tydligen inte att uppföra sig och skriver dumma saker men det betyder väldigt lite för de representerar bara sig själva och inte hur andra tycker.
Men jag tar fruktansvärt illa vid mig och klarar inte av att hantera det.
Eller också är de bara oeniga med dig om den saken och tycker att du är alldeles toppen! Låt dem fortsätta tycka det! 😊
Vi har bara gått i samma klass i två och en halv månad. De känner mig inte.
 
Jag uppfattar vassa kommentarer till mig som önskan om att jag ska dö eller att de vill mig illa.

Jag tror att det är helt fel uppfattat. Mest för att det är extremt få som någonsin önskar att en annan människa, svagt bekant på nätet eller klasskompis, ska dö eller fara illa. De allra flesta vill inte att någon annan ska fara illa alls. Upplever man att det inte funkar, så kanske man ser till att inte mötas mer än nödvändigt. Det betyder inte att man önskar någon illa, alls.

Det är sjukdomen som lägger de betydelserna i vad andra skriver och säger. Jag tror att det mesta som sägs och skrivs, även det du uppfattar som elakt, är ett engagemang i att få dig att må bättre. Även om det blir missriktat och närapå katastrofalt ibland när orden flyger snabbare än tanken. Hoppas allt lättar lite nu när du kommit i kontakt med hjälp.
 
Folk blir arga på mig för att jag inte reagerar på de sätt de vill.

Och jag har blivit så rejält manglad att det inte var långt ifrån att jag tog livet av mig. Då blev jag inlagd 8 dagar.

Jag orkar inte ta det och vill bara dö då.
Det låter som din sjukdom som pratar, inte rätt eller tillräckligt behandlad. Jag tänker inte säga åt dig att skita i de tankarna för det är inte så det funkar, men jag hoppas du kan tro på att det kan bli bättre även om det är en lång och skitjobbig resa dit. Bra att du kunde bli inlagd när det behövdes.

Jag tror alltid att jag "bara måste rycka upp mig" och "skärpa till mig" men det är egentligen bara en korkad strategi för att intala mig själv att allt dåligt mående är mitt eget fel :banghead: Hjärnor är korkade ibland.
 
Men jag tar fruktansvärt illa vid mig och klarar inte av att hantera det.
Jag vet inte om det är någon tröst men jag vet flera andra som också tagit väldigt illa vid sig av hur de behandlats här på forumet, kanske inte lika illa som du men ändå. De flesta av dem löste det genom att lämna forumet för gott.
 
Jag blir inlagd minst ett dygn, eventuellt till måndag. Jag har inte tid med det här och tycker också att det är jobbigt att jag inte duschat på länge. Vill heller inte missa skolan på måndag.
Duscha kan man göra senare ( vet inte om man får duscha där du är nu?) Det är onajs att känna sig oduschad men inte hela världen. Skolan kan man ta igen, det ordnar sig så småningom. Känns det ok att ha åkt in iallafall?
 
Jag blir inlagd minst ett dygn, eventuellt till måndag. Jag har inte tid med det här och tycker också att det är jobbigt att jag inte duschat på länge. Vill heller inte missa skolan på måndag.
Du har visst tid det med detta. Du har visst tid att börja din väg mot att bli frisk. Det är din hjärna som försöker lura dig igen, din sjukdom och din hjärna arbetar tillsammans med detta så de försöker göra allt för att du ska åka hem. Nu finns det inget viktigare än att stanna kvar där du är.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har ringt psykakuten två gånger idag, men båda gångerna har jag lagt på luren innan jag kommit fram. Jag tycker inte att mitt...
Svar
6
· Visningar
731
Senast: ginnies
·
Kropp & Själ Ursäkta rörig text, men det är natt. Jag vet inte var jag ska vända mig för att få hjälp. Jag mår jättedåligt och är desperat. Har...
Svar
6
· Visningar
824
Skola & Jobb Har en riktig hemmafredag med halv sovmorgon. Dagens enda konkreta mål är att iallafall försöka tugga i sig ytterligare ett block av vad...
2
Svar
31
· Visningar
2 282
Senast: Milosari
·
IT & mobiler Jag kan bli irriterad när folk skickar meddelanden på t ex Messenger eller sms mitt i natten och väcker mig. Det händer ganska ofta att...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
10 992
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp