Jodå det kan visst händaNä, om du tar över en befintlig, obruten försäkring blir det ingen anmärkning för det.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jodå det kan visst händaNä, om du tar över en befintlig, obruten försäkring blir det ingen anmärkning för det.
I vilket sammanhang då?Jodå det kan visst hända![]()
Om du tar över en obruten försäkring så nej, den får inga reservationer (för antar att det är det du menar med anmärkningar) för att man hittar något på röntgen på en besiktning. Det är ju det som är bra med en obruten försäkring, reservationer kan inte uppkomma hur som haver efter hand.Jodå det kan visst hända![]()
Det enda som kan hända om köparen röntgar hästen och hittar fel och backar ur köpet är att säljaren sen har upplysningsplikt om förändringarna hästen har när nästa person kommer och vill titta på hästen. Det händer ingenting med försäkringen om man inte tecknar en ny eller höjer den.Görs en besiktning är risken att om det röntgas osv blir en anmärkning. Har jag redan hästen hemma hos mig och gör en vetcheck blir det ingen anmärkning.
Det är egentligen mest en fördel för säljaren. Finns det någon anmärkning och köparen ändå väljer att gå vidare då har man accepterat den avvikelsen.Fast man bestämmer ju som köpare vad man vill inkludera (betala för) i besiktningen?
Ingen gör ju en röntgen om du motsätter dig det.
Vid en besiktning får du däremot ett protokoll med noteringar om eventuella avvikelser, det tycker jag kan vara bra att ha då det beskriver hästens status vid köpet.