Vem tror ni blir nya ICA-Stig?

Jag trodde på Tony efter första reklamen med dans och england

efter andra bytte jag till Måns för jag tyckte att det var hans ögon.

nu tror jag på Glenn Hysén. Han har väl spelat fotboll i England och varit med i lets dance. Och så var det fotbollspelare i butiken.
Är inte han lite bredare än personen? + med i för mycket annan reklam redan?
 
Jo och om en ledtråd är Elisabet höglunds hår så är vi inne på lets dance 2009 Carl-Jan Granqvist har han någon koppling till England?
Dansaren Tobias Karlsson?

bara spånar
 
Sorgligt med en till medelålders man ... smal del av verkligheten ICA befinner sig i och inget intresse av att vidga sig (eller stereotypen) :cry:
Finns kvinnliga (och unga) butikschefer och många invandrare driver livsmedelsbutiker, men vet inte hur välkomna de är inom ICA? Genom val av "Stig" visar ICA vilka de vill se som sina handlare, dvs medelålders och äldre män, något som på sikt kan bli ett problem. Möjligheten för handlarna att skapa sig en förmögenhet kommer förmodligen inte göra det svårt att hitta tillräckligt många medelålders män som är intresserade, men vinsterna kan minska om handlarna inte utgör en bättre spegling av samhället i stort. Hur bra ett företag hänger med i utvecklingen kan avspegla hur heterogen deras personalstruktur är.
Eftersom en roll som ICA-stig sannolikt påverkar kommande karriär så kan jag dock förstå om det är svårt att hitta yngre som vill ha rollen.
 
Sorgligt med en till medelålders man ... smal del av verkligheten ICA befinner sig i och inget intresse av att vidga sig (eller stereotypen) :cry:
Finns kvinnliga (och unga) butikschefer och många invandrare driver livsmedelsbutiker, men vet inte hur välkomna de är inom ICA? Genom val av "Stig" visar ICA vilka de vill se som sina handlare, dvs medelålders och äldre män, något som på sikt kan bli ett problem. Möjligheten för handlarna att skapa sig en förmögenhet kommer förmodligen inte göra det svårt att hitta tillräckligt många medelålders män som är intresserade, men vinsterna kan minska om handlarna inte utgör en bättre spegling av samhället i stort. Hur bra ett företag hänger med i utvecklingen kan avspegla hur heterogen deras personalstruktur är.
Eftersom en roll som ICA-stig sannolikt påverkar kommande karriär så kan jag dock förstå om det är svårt att hitta yngre som vill ha rollen.
Ja jag tycker också att det är jättesynd. Många tror dock att det är en kvinna utklädd till man i filmerna, så det skulle ju vara ett lyft!
 
Har läst en massa spekulationer, det som känns mest trovärdigt och som jag hoppas på om det blir en man, är Claes Månsson! Men folk har pratat om Thomas Ravelli (vilket också vore kul) och Suzanne Reuter (också ett bra val).

Nu har jag bara sett en enda av ledtrådarna och fått resten återberättade för mig, så jag har verkligen ingen expertkunskap :D
 
Sorgligt med en till medelålders man ... smal del av verkligheten ICA befinner sig i och inget intresse av att vidga sig (eller stereotypen) :cry:

Suckar mest för att de ska ha in en till man. Hur många kvinnor är det som brukar jobba i en butik, liksom?
Fast valet står inte emellan man eller kvinna.
Det är en roll som heter ICA-Stig som dem ska ha en ny skådespelare till. Så då letar dem ju såklart efter en man.

Precis som att rollerna Cindy och Ebba aldrig kommer ersättas av manliga skådespelare, utan det kommer ersättas av kvinnliga skådespelare som kommer få fortsätta heta Cindy och Ebba.
Förutom Cindy och Ebba har dem tidigare haft kvinnliga rollerna Bella, Kajsa, Sonja och Sofia som jobbat i butiken.
 
Fast valet står inte emellan man eller kvinna.
Det är en roll som heter ICA-Stig som dem ska ha en ny skådespelare till. Så då letar dem ju såklart efter en man.

Precis som att rollerna Cindy och Ebba aldrig kommer ersättas av manliga skådespelare, utan det kommer ersättas av kvinnliga skådespelare som kommer få fortsätta heta Cindy och Ebba.
Förutom Cindy och Ebba har dem tidigare haft kvinnliga rollerna Bella, Kajsa, Sonja och Sofia som jobbat i butiken.

Vore lite skoj om Lars-Åke Wilhelmsson dök upp som ICA- Stig i paljett klänning :D

Ny tvist på det hela liksom

Okej nu ska jag gå hem och försöka få något vettigt gjort för huvudet mitt är nog inte riktigt med längre, Jag småfnissar för mig själv när jag ser den bilden i huvudet :D
 
Fast valet står inte emellan man eller kvinna.
Det är en roll som heter ICA-Stig som dem ska ha en ny skådespelare till. Så då letar dem ju såklart efter en man.

Precis som att rollerna Cindy och Ebba aldrig kommer ersättas av manliga skådespelare, utan det kommer ersättas av kvinnliga skådespelare som kommer få fortsätta heta Cindy och Ebba.
Förutom Cindy och Ebba har dem tidigare haft kvinnliga rollerna Bella, Kajsa, Sonja och Sofia som jobbat i butiken.
Du ger själv exempel på roller som bytts ut. Så varför skulle inte en butikschef som slutar kunna ersättas av en Aila eller Samira?
Hade varit hur enkelt som helst för manusförfattare/beställare att välja en story där den uppenbart överåriga "Stig" (rollen) går i pension efter 20 år. Om man ville.
 
Du ger själv exempel på roller som bytts ut. Så varför skulle inte en butikschef som slutar kunna ersättas av en Aila eller Samira?
Hade varit hur enkelt som helst för manusförfattare/beställare att välja en story där den uppenbart överåriga "Stig" (rollen) går i pension efter 20 år. Om man ville.
Nej, dem har inte byt ut roller. Visa roller har försvunnit och nya har kommit, ibland har skådespelarna slutat och då har en annan skådespelare tagit över rollen.
Det har alltid varit 1-2 tjejer och 2-3 killar anställda + ICA-Stig, det har varit så ända sedan dem startade. Mesta tiden är det 2 tjejer och 2 killar.

ICA-Stig har inte slutat, skådespelaren har slutat och en annan skådespelare tar över rollen som ICA-Stig.

Det skulle absolut går att pensionera ICA-Stig och skapa en helt ny roll, men ICA-Stig är en sån välkänd karaktär så tycker absolut det skulle bli tråkigt om dem gjorde så.
 
Vore lite skoj om Lars-Åke Wilhelmsson dök upp som ICA- Stig i paljett klänning :D

Ny tvist på det hela liksom

Okej nu ska jag gå hem och försöka få något vettigt gjort för huvudet mitt är nog inte riktigt med längre, Jag småfnissar för mig själv när jag ser den bilden i huvudet :D
Dem har faktiskt haft en roll en kort period där en man spelade en kvinna. Det var då Stigs syster Gerda.
 

Liknande trådar

Fritid Ge mig råd, har två tidningssamlare fullproppade med Hembakat. Tror det är ca 60 st plus en större julspecial. Vad är ett rimligt pris...
Svar
6
· Visningar
676
Tjatter Jag handlar ju via ICA online med hemkörning en gång i månaden och där emellan blir det två olika Hemköp, Lidl eller en annan ICA. Jag...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
3 428
Senast: Enya
·
  • Artikel
Hästnyheter Under FEI Sports Forum i april ska det tas beslut om de rekommendationerna som Equine Welfare and Wellbeing Commission lagt fram...
Svar
0
· Visningar
326
Senast: Gunnar
·
Hemmet Jag förstörde en kupol till min lampa när jag sparade Radar på den. Kan man köpa nya kupoler någonstans eller måste jag kassera hela lampan?
Svar
2
· Visningar
285
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp