bettysmatte
Trådstartare
Funderade lite idag. Jag red min häst förbi en hage med två SJÖVILDA hästar. De stimmade upp sig rejält och var GRYMT intresserade av min häst. Galopperade i full karriär, hoppade och studsade. Inifrån ett stall hördes också en häst gnägga. Jag blev lite nervös också på att dessa hästar har taggtrådsstaket till viss del. Förutom att det är förbjudet, kan man ju bara tänka sig vilka skador de skulle kunna få om de sparkade in i staketet...
Vems ansvar är det om man rider förbi en gård med hästar, och dessa hästar tar sig ut och/eller skadar sig? Det kan väl knappast vara mitt fel, eller? Visst, det var "jag" (eller hästen, rättare sagt) som stimmade upp deras hästar, men det kan väl hända av många saker? Detta är säkert en hemskt fånig fundering, men det känns inte bra att rida förbi när hästarna i hagen totalt "går i taket"...
Vems ansvar är det om man rider förbi en gård med hästar, och dessa hästar tar sig ut och/eller skadar sig? Det kan väl knappast vara mitt fel, eller? Visst, det var "jag" (eller hästen, rättare sagt) som stimmade upp deras hästar, men det kan väl hända av många saker? Detta är säkert en hemskt fånig fundering, men det känns inte bra att rida förbi när hästarna i hagen totalt "går i taket"...