Ventrilo problem

Lycanthrope

Trådstartare
Jag behöver få igång ventrilo!
Men när jag trycker på connect står det bara "synchronizing".
Jag har hittat lite olika sidor om detta när jag googlat men vet inte riktigt vad jag ska göra/prova.

Mitt internet kommer från hyresvärdarnas hus här bredvid, så det kan ju vara deras router som ställer till det. Vad kan jag be dom prova/ändra?

Tacksam för svar!

Sv: Ventrilo problem

de har med största sannorlikhet inget filter i sin splitter.

har du kabeln rakt in i datorn eller en router emellan? har du brandväggen på i operativsystemet?

KL

Har lyckats lite nu antar jag.

Har öppnat portar i min brandvägg och i hyresvärdarnas, då fungerade det.
De har router och där kommer min sladd ifrån.

Sedan plötsligt la ventrilo av igen och det gick inte att komma in.

Loggade in på deras router och gjorde port forwarding, så funkar det igen!

Sedan la det av igen, gick in på routern och tog bort det jag lagt till för att göra om det, men när jag tog bort det så fungerade ventrilo igen.

:confused:

det förvånar mig inte att det krånglar när vem som helst verkar komma åt hyresvärdens nav.

förövrigt så ska du skilja på port forwarding och brandvägg.

det spelar ingen roll hur mycket "port forwarding" du gör om brandväggen inte släpper igenom trafiken.

Liknande trådar

Hemmet Jag trivs utmärkt i min fina lägenhet, men har lite problem med de tekniska prylarna här helt ärligt. Försökte få synmottagningen att... 5 6 7
Svar
120
· Visningar
10 149
Senast: Amha
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för... 69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
40 369
Senast: Habina
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
5 084
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 916
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka