Veredus senskydd storlek?

FadeAway

Trådstartare
Funderar på att beställa ett par från uk och kommer då inte ha möjligheten att lämna tillbaka dem. Jag vet att de är stora i storleken men jag har en stor häst och eskadrons senskydd är små på honom. Hur långa är de?

Sv: Veredus senskydd storlek?

Min d-ponny har S, dem sitter bra men är högre än Eskadrons ponnystrl som är för små. Min stora häst har M, dom är på gränsen till att bli för låga men L blir nog förstort.

Och jag skulle absolut inte ta Veredus med fårskinn, dom är FULA.

Vet inte hur mkt det här hjälpte iofs :p
Juste, min andra ponny som har ponny i Eskadron och dem är perfekta, kan inte ha Veredus för dem blir för höga!

Vet inte hur långa de är men M brukar fungera till ett normalstort halvblod oftast. Däremot om det är en 170+ bjässe med grova ben så blir nog L bättre.

Min 170+ kan inte heller ha eskadron, de blir för korta och räcker inte runt benet. och han har veredus L och de sitter som gjutet, de bästa skydden jag haft!

Min d-ponny har S i sina Veredus, men Pony i Eskadron.
Jag hade tagit Carbon Gel :D

Eskadron är korta på min häst med och små runt om.

Ingen som jämfört eskadron med veredus stl L? Är mest längden jag funderar över då bredden inte kommer bli ett problem :)

Jag hade absolut valt Carbon gel, mkt mer användbara, fårskinn blir ju så sunkigt snabbt om de inte endast används på torra gräsbanor typ...
Jag har Veredus Carbon i både M o L och Eskadron senskydd. Min stora har riktigt kraftiga ledgångar, den kan ha Eskadron även om de är lite små, men Veredus L sitter perfekt på honom. L är inte så jättemkt större än M eg, så jag skulle inte oroa mig för att de blir för stora iaf.

Liknande trådar

Utrustning Ska beställa ett EquoIQ stalltäcke, hur är storleken på dem? Har hört att de är stora? Min häst har 140 på Amigo stalltäcken och 145...
Svar
1
· Visningar
230
Senast: EZMK
·
Utrustning Har en häst med grova ben där Veredus strl M är för tighta, men är rädd att L blir för höga. Är det någon som har mått på Carbon Gel?
Svar
0
· Visningar
96
Senast: feel
·
Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
242
Senast: sweep
·
Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
540
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Småbarn, vitaminer, kosttillskott?
  • GVFÖ 2025

Hund, Katt, Andra Djur