Veredus-skydd

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare piggis_83
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 771
P

piggis_83

Köpte såna skydd (m läderinsida) på mässan nu i helgen.
Har bara en undran: på senskydden satt det svarta "plastbitar", en runt varje rem. Tog bort dem, för vad har de egentligen för funktion?

Sv: Veredus-skydd

du trär dem över remmarna för att de inte ska gå upp, man kan skjuta dem fram och tillbaka

Precis som popeye säger, dom låser remmarna så dom inte kan gå upp!! Du skulle nog frågat här innan du klippade bort dom.... :p ;)

ok, de sitter alltså ovanpå remmarna när skyddet sitter på hästbenet? behövs det verkligen? Har aldrig haft det på andra senskydd med såna långa remmar... Tyckte de såg fula o plastiga ut :smirk:
Nej jag har inte klippt bort dom, utan trädde av dom från remmarna bara. så jag kan enkelt trä på dem igen :)

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 117
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 327
Senast: Edla
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 675
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 455
Senast: Jahaja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Förslag på passande matskål?
  • Akvarietråden V
  • Torrfoderdjungeln..