Veredus Stableboot m. magnetterapi

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare fälttävlansnörd
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 954
F

fälttävlansnörd

Ngn som vet var man kan köpa dem i Stockholmstrakten?

Hur är det med användningen, kan man ha dem varje natt?
Ngn maxtid för användning i sträck? Vad har ni sett för resultat?

Sv: Veredus Stableboot m. magnetterapi

Jag har sådana och använde dom på min förra häst som hade problem med nästan allt i HB/sida. Jag använde dom varge natt på båda bak och efter cirka två veckor så blev benen mer gämna ch HB var inte lika svampigt.

Jag har även använt Beck on track på samma häst men märkte långt ifrån samma resultat.

De är värda pengarna alltså? För de kostar ju en hel del.

En kompis har sådana fram till sitt sto, nu vet jag inte riktigt vad orsaken till varför hon började använda dom är - men hon är nöjd med dom i alla fall! Vet att hon köpte sina relativt billigt på Falsterbo i somras. Det är inte dom med grön pad under utan hennes är vita.
Det kan ha varit så att det ev. var halva priset på dom?

Hennes häst har dom både under natten och sedan i hagen under dagen därpå ända tills hästen kommer in igen, vid insläppet brukar hon ta bort dom och så sätter hon på dom igen på kvällen sen.

Så jag antar att det inte är någon fara med och dom på hästen många timmar i sträck. Däremot verkar det ju inte så lämpligt och ha dom ute i hagen kanske ? Eller jag vet inte, men jag kan tänka mig att funktionen kanske inte blir densamma om de t.ex. skulle råka bli blöta eller dyl ?

Anledningen är dock att vi inte har någon möjlighet till varken täckesbyten eller byten av benskydd och därför är det så. Vi kan ta av bandagen (alltså Veredus Stablebooten) på morgonen i samband med utsläppet eftersom det går snabbt i o med kardborren, men vi hinner liksom inte sätta på nya skydd på några hästar eftersom man alltid ska till skola/jobb efter utsläppet och har en viss tidspress.
Och eftersom hon vill att hennes häst ska ha benskydd på sig i hagen får hon helt enkelt ha kvar samma skydd på sig även under dagen, när hon är ute i hagen.

Dock verkar de sitta väldigt stadigt och bra, för de sitter bra även efter en dag (ca 8-12 timmar) när hennes häst har gått i hagen!

Tror att du kan ringa till hästbiten och fråga om de kan köpa in dem!
Har till å me för mig att de hade dem inne förut..

Men bor inte du i skåne? :p

De blir shopping i helgen :D
Stackars pappa :angel: !

Tänk på att det är karens på alla magnetprodukter till tävling... Läste det i ridsport för ett tag sedan... Eller har jag drömt det???

Nej, du har inte drömt.

Dock vet jag inte hur det är med just dem här, det enda jag minns
att jag läst/hört är att magnettäcken ej får användas när man är på
tävlingsplatsen. Men jag har säkerligen inte hört allt, är inte alls så
insatt i "magnetvärlden".

Jag ska kolla upp det! Försäljaren borde veta, eller så står det väl
på förpackningen.

Liknande trådar

Fordon Jag har smått uppgivet insett att min gamla trotjänare på fyra hjul är på väg att ge upp. Den är av årsmodell 2010 och har gått som en...
Svar
4
· Visningar
1 280
Senast: aiquen
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare... 2
Svar
33
· Visningar
12 063
Utrustning Jag vet inte om sadelstölder och stallinbrott ökar i frekvens just nu eller ligger ungefär konstant, men det känns hur som helst som en...
Svar
12
· Visningar
1 229
Senast: mooi
·
Kropp & Själ Vill ha input ang inklämning (impingment) i höft eller ngt liknande (eller kanske inte alls). //Läkarna = flertalet vid vårdcentral... 2
Svar
38
· Visningar
3 252
Senast: CillaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka