Bukefalos 28 år!

Veredus young jump storlek

carriemma

Trådstartare
Hej! Nu när tr ändrar sig så mina vanliga veredus bakskydd inte får användas på ponnyn längre tänkte jag byta ut dom mot ett par young jump. Men då undrar jag hur storlekarna är, jag hade tänkt hitta ett par begagnade på hästnet så jag kan inte prova och inte lämna tillbaka om dom inte passade.

Jag har Olympic bak i storlek small och då passar dom perfekt. Jag får knäppa på yttersta hålet i princip varje gång men någon enstaka gång har jag haft på mittersta. Så vad tror ni, kan medium funka eller måste det vara small?
 
Jag tycker att de är ganska generösa i omkrets och tror "tyvärr" att S blir bäst, kan tänka mig att M är lättare att hitta begagnade.
 
Jag tycker att de är ganska generösa i omkrets och tror "tyvärr" att S blir bäst, kan tänka mig att M är lättare att hitta begagnade.

Jaa nu när reglerna ändras finns inte ett enda par small ute... Så det var synd :(

Men är det någon som har skydd så dom kan mäta? Skulle vara jättesnällt!
 
Jaa nu när reglerna ändras finns inte ett enda par small ute... Så det var synd :(

Men är det någon som har skydd så dom kan mäta? Skulle vara jättesnällt!

Jag har L så tyvärr kan jag inte hjälpa dig med det. Annars får du ju chansa på ett par M och sälja dem igen om de inte passar?
 
När vi skulle köpa sånna till ena ponnyn så jämförde vi small och medium, ingen större skillnad så det fick bli medium, har dom på mitt fullblod nu :)
 
När vi skulle köpa sånna till ena ponnyn så jämförde vi small och medium, ingen större skillnad så det fick bli medium, har dom på mitt fullblod nu :)

Det låter superbra! Provade en kompis vanliga i M och dom passade på innersta hålet så då borde Young jump passa! Och sen kanske även passa den stora unghästen som kommer efter ponnyn :love:
 

Liknande trådar

Utrustning Nu med nya TR så måste ponnyskruttarnas bakbensskydd bytas ut och eftersom vi alltid haft Veredus så tänker vi oss Young Jump bak. Men...
Svar
5
· Visningar
700
Senast: carriemma
·
Hoppning Nu lovar jag att det här är sista tråden om unghästsskydd från mig (på ett tag i alla fall), men jag behöver hjälp med en storleksfråga...
Svar
3
· Visningar
2 429
Senast: FiaM
·
Utrustning Tycker alltid det är så svårt att välja storlek på Horsewares täcken, så tänkte att vi kanske kunde lägga ut erfarenheter angående...
Svar
5
· Visningar
9 297
Senast: Niki
·
T
Utrustning Kanske redan finns någon tråd om dessa, men jag har inte hittat någon! Jag har funderat lite på Veredus Young jump bakbenskydden...
Svar
3
· Visningar
1 360
Senast: Tornado
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp