vet du nåt om softsaddels pathfinder??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare ellipelli
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 30
  • Visningar Visningar 3 688
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: vet du nåt om softsaddels pathfinder??

Det finns många märken som har Dupontbommar i sina sadlar, bl.a. Pessoa som också gör t.ex. Hrimnir & Anky + många fler. Dessa sadlar är knappast mer flexibla än någon annan sadel. Det finns ett fåtal märken som har "flexibla" plastbommar, exempelvis Sommer och Omega, men dessa bommar är ändå inte så flexibla att de "passar perfekt på alla ryggar".

Jag behöver inte lägga ut 14 000 kr för att prova en Pathfinder bara för att bevisa att det som står på din hemsida bara är säljsnack. Varje gång det kommer någon ny trend/produkt går folk på snacket, men det har ju efter några år märkts av att det visst inte var så himla bra som det var tänkt. Dessutom kan jag inte påstå att det har varit ett sånt himla ståhej om Pathfindersadlarna på de nordiska forumen, det har framförallt varit samma folk (bl.a. en del säljare) som har skrivit om varför de köpte/inte köpte sadeln och det har bara varit ett fåtal personer som har skrivit om sadeln överhuvudtaget om man jämför med uppståndelsen kring Wow eller Amerigo som har omtalats världen över.
Om nu sadeln hade varit så himla bra och passat perfekt på alla hästar borde ditt företags omsättning vid det här laget ha mångdubblats och sadeln skulle ha varit omtalad och rekommenderad av både gemene man och yrkesmän över hela världen, för det hade varit en revolution inom hästsporten och borde också ha varit omskriven i div ridsportstidningar/hemsidor. Tänk vad många hästar som skulle slippa skador pga sadeln om det fanns en sadel som passade på alla hästar.

Det har varit otaliga tillverkare/ÅF som har påstått sig ha just den sadeln som passar alla, men än så länge har allmänheten upptäckt efter ett tag att jakten efter DEN sadeln som passar alla hästar fortsätter i förmodligen många år till. För inte ens mjuka bomlösa som går att vika ihop till små paket passar alla hästar, och då är det än mer omöjligt att en bomsadel passar alla hästar.

TöltMaster tillverkas endast för SS och detta är ett faktum som du också har fått bekräftat från Keith Bryan när du mailade honom, han skickade mig nämligen kopia av dina e-mails.

Det "roliga" med dig är att du uttalar dig så skråsäkert om saker du aldrig har varken sett eller provat.

Det tror jag knappast en proffesionell yrkesman skulle göra,
skicka kopior på potentiella kunders frågor till en ÅF alltså.
Vore riktigt oseriöst isåfall!

Och VAD vet du om vad Diabolical_Kitten äger eller har provat för sadlar?! Är du synsk? :mad:

Att vara realistisk och kritisk är hon inte ensam om att vara!

Raderat - Raderat - Raderat

Senast ändrad av en moderator:

Håller även med i pratet om att det finns (och kommer säkert alltid att finnas) tillverkare som menar att de tillverkat den optimala sadel,
men med den variation av olika hästmodeller som finns så skulle det vara helt omöjligt!

Och pratet som en viss ÅF har på en hemsida att "nästan alla islänningar är överbyggda" - vart är det hämtat ifrån?

I min bekantskapskrets (med många islänningar) så är det kanske 3-4 stycken som är överbyggda, övriga har rak rygg eller liiiiiite böjd.
Men väldigt få är överbyggda.

Och VAD vet du om vad Diabolical_Kitten äger eller har provat för sadlar?! Är du synsk? :mad:

Raderat - Raderat - Raderat

Jaså, du har TVÅ nickname?
(vilket jag iofs redan räknat ut eftersom båda gör "smygreklam" för samma sorts produkter) :grin:

Buke är ett forum för fria åsikter,
kan du inte stå ut med att man ifrågasätter sånt du skriver
- ge dig inte in i hetluften då!

Tillägg:

Ser nu att Kinvaras ändrat sitt inlägg men det stod

"och vad vet du om mitt företags omsättning. Ämnet är slutdiskuterat"

Ungefär, vilket ju talar för att Kinvaras och ESH är samma person eftersom Kinvaras svarade på ett inlägg riktat till ESH..

Senast ändrad:

Det finns många märken som har Dupontbommar i sina sadlar, bl.a. Pessoa som också gör t.ex. Hrimnir & Anky + många fler. Dessa sadlar är knappast mer flexibla än någon annan sadel. Det finns ett fåtal märken som har "flexibla" plastbommar, exempelvis Sommer och Omega, men dessa bommar är ändå inte så flexibla att de "passar perfekt på alla ryggar".

Jag behöver inte lägga ut 14 000 kr för att prova en Pathfinder bara för att bevisa att det som står på din hemsida bara är säljsnack. Varje gång det kommer någon ny trend/produkt går folk på snacket, men det har ju efter några år märkts av att det visst inte var så himla bra som det var tänkt. Dessutom kan jag inte påstå att det har varit ett sånt himla ståhej om Pathfindersadlarna på de nordiska forumen, det har framförallt varit samma folk (bl.a. en del säljare) som har skrivit om varför de köpte/inte köpte sadeln och det har bara varit ett fåtal personer som har skrivit om sadeln överhuvudtaget om man jämför med uppståndelsen kring Wow eller Amerigo som har omtalats världen över.
Om nu sadeln hade varit så himla bra och passat perfekt på alla hästar borde ditt företags omsättning vid det här laget ha mångdubblats och sadeln skulle ha varit omtalad och rekommenderad av både gemene man och yrkesmän över hela världen, för det hade varit en revolution inom hästsporten och borde också ha varit omskriven i div ridsportstidningar/hemsidor. Tänk vad många hästar som skulle slippa skador pga sadeln om det fanns en sadel som passade på alla hästar.

Det har varit otaliga tillverkare/ÅF som har påstått sig ha just den sadeln som passar alla, men än så länge har allmänheten upptäckt efter ett tag att jakten efter DEN sadeln som passar alla hästar fortsätter i förmodligen många år till. För inte ens mjuka bomlösa som går att vika ihop till små paket passar alla hästar, och då är det än mer omöjligt att en bomsadel passar alla hästar.

Det är verkligen intressant - vad vet du om mitt företags omsättning - är du blivit min revisor också?

Dina inlägg närmar sig rena trakasserier och jag skulle verkligen uppskatta om du kunde ägna dig åt annat än att hela tiden tjata om allt möjligt som du har fått om bakfoten.

Med detta anser jag ämnet utdebatterat.

Jaså, du har TVÅ nickname?
(vilket jag iofs redan räknat ut eftersom båda gör "smygreklam" för samma sorts produkter) :grin:

Buke är ett forum för fria åsikter,
kan du inte stå ut med att man ifrågasätter sånt du skriver
- ge dig inte in i hetluften då!

Tillägg:

Ser nu att Kinvaras ändrat sitt inlägg men det stod

"och vad vet du om mitt företags omsättning. Ämnet är slutdiskuterat"

Ungefär, vilket ju talar för att Kinvaras och ESH är samma person eftersom Kinvaras svarade på ett inlägg riktat till ESH..

Njet - jag har inte 2 nicknames men min kusin är på besök och blev heligt förbannad när han såg inläggen. Så jag fick honom att radera inläggen eftersom jag anser att detta tjabbel är mellan DK och mig.

Senast ändrad av en moderator:

Eftersom DK har företaget om bakfoten skulle jag aldrig kunde tänka mig att hon ville äga en Master Saddler sadel. Och om hon fick prova en så hade hon helt säkert inte något positivt att säga om den att döma från e-mails som hon skrev till Keith Bryan.

Det är verkligen intressant - vad vet du om mitt företags omsättning - är du blivit min revisor också?

Dina inlägg närmar sig rena trakasserier och jag skulle verkligen uppskatta om du kunde ägna dig åt annat än att hela tiden tjata om allt möjligt som du har fått om bakfoten.

Med detta anser jag ämnet utdebatterat.

Jag vet inte vad ditt företag har för omsättning, och det har jag inte påstått heller. Läs resten av sammanhanget så borde du förstå vad mitt syfte med inlägget var istället för att haka upp dig på en mening.

Skulle mina inlägg vara trakasserier? Ja, det kan inte vara lätt med folk som ifrågasätter. Och jag kan inte tänka mig att jag skulle vara den enda som inte sväljer allt med hull och hår.

Eftersom DK har företaget om bakfoten skulle jag aldrig kunde tänka mig att hon ville äga en Master Saddler sadel. Och om hon fick prova en så hade hon helt säkert inte något positivt att säga om den att döma från e-mails som hon skrev till Keith Bryan.
Jag har inget emot sadlarna i sig (varken Pathfindermodellen eller någon annan KB modell), om du läser vad jag har skrivit har jag inte påstått att det skulle vara en dålig sadel, däremot är det inte någon unik sadel som du påstår att den är.

Ang mina mail till Keith påpekade jag t.o.m för honom att jag inte ifrågasätter hans kunskap eller skicklighet som sadelmakare just så att han inte skulle uppfatta det så, jag vill bara veta vad som är korrekt och inte ang denna sadel. Har han vidabefordrat mailen till dig så borde du också kunna läsa det.

*knapplån*

Det är tråkigt att det inte går att föra intressanta diskussioner utan att den hamnar utanför ramarna och blir persondiskussioner och -angrepp.

Jag föreslår att de som känner sig träffade drar sig tillbaka till ringhörnan och funderar över var gränsen mellan sakdiskussion och persondiskussion går, och vad som verkligen tillför diskussionen som handlar om UTRUSTNING något...

Jag stänger med dessa ord tråden för vidare käbbel.

Lovis
moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Har lite funderingar på att köpa en bomlös då jag gillar pricipen att det inte finns någon störande bom ivägen för hästens röresler och...
Svar
11
· Visningar
1 928
  • Låst
Utrustning Nu är den här, Sadellistan version 2.0! :D Då den förra blev för lång har jag nu gjort en sammanställning av den gamla med dom... 188 189 190
Svar
3 788
· Visningar
662 292
Senast: caballus
·
  • Låst
Utrustning Nu har jag letat efter en ny sadel i över ett halvår. Vill egentligen helst rida bomfritt, men har inte hittat någon som ger mig riktigt...
Svar
15
· Visningar
3 014
Senast: Linisen
·
Y
Utrustning Nu är jag här igen. Sadelträsket. Dessbättre är det inte hästen det är "fel" på den här gången, utan mig i egen hög person. Jag vet...
Svar
4
· Visningar
1 223
Senast: Camilla_H
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈