Veta vems IP adress det är?

DarkInNight

Trådstartare
jag har under en internetsida fått en massa hot av någon. och jag skulle hemskt gärna vilja veta vem det är som skriver så till mig, det är från en anonym användare.
Det syns vilken IP adress det är.

Någon som har koll på hur man luskar ut sånt?
Det är lite obehagligt att få se hur ngn tycker man ska kasta sig utför en bro osv, :mad:helst när jag inte vet vem det är och kan ställa henne mot väggen och fråga varför hon beter sig så fruktansvärt illa?
 
Sv: Veta vems IP adress det är?

Det enda du kan göra är polisanmäla, och hoppas att det leder till åtal.
 
Sv: Veta vems IP adress det är?

skriv in ip adressen på www.ip-adress.com där får du reda på vilken stad personen bor i och vilken internett-leverantören, eftersom hot anses som brott så är det bara att ringa till leverantören som då kan uppge personens namn adress mm. Lycka till!
Polisen brukar inte bry sig och om d gör det så tar det vääälidigt lång tid.
Dock inte jag som hjälper dig utan min sambo som är en fena på teknik!
 
Sv: Veta vems IP adress det är?

Mja, men den sidan funkar inte alltid riktigt som den ska. Den hävdar att jag bor i Borås, exempelvis ;)
 
Sv: Veta vems IP adress det är?

haha jasså osis då, eller kanske tur ;).
Men kan ju vara värt ett försök.. å andra sidan så ska man ju passa sig för att anklaga folk för saker om man inte är säker på d hela....
men det är väl för att deras server ligger där.. om man uppger ip adressen så ska d väl fungera iaf (om man säger det till leverantören)?
 
Sv: Veta vems IP adress det är?

:D ja men det var ju iaf bra!
 
Sv: Veta vems IP adress det är?

Det går inte att begära ut IP nummer hur som helt.. det bryter mot den personliga intrigeteten...

brottet måste ge mist fängelse för att de ska gå o begära ut..o kan inte begäras ut hur som helst.

Du får samla bevis o polisanmäla...ta lite skärmdumpar där ip numret syns och vad personen skrivit...

du har tur om polisen tar sig tid...det hjälper ju alltid att ha bevis i så fall
 
Sv: Veta vems IP adress det är?

Jasså? Sambon sa ngt annat...?
Men det du säger kan säkert stämma, jag kan som sagt inte dethär :o.
Hoppas bara att hon får bukt med den där personen, ip-grejjen kanske kan hjälpa lite iaf :p.
 
Sv: Veta vems IP adress det är?

till alla.
vi (sambo och jag) provade med några olika hemsidor där man kunde skriva in IP-adressen, och alla svarade olika :P .

REDNEX, vad är skärmdumpa? det enda jag kommer att tänka på om det ordet är att "ta kort" på den sidan, eller spara den sidan kanske låter bättre, åh vet inte hur jag ska förklara. . .

ja det känns ju som att det skulle vara meningslöst att polisanmäla eftersom man vet att de inte har så mkt tid över, och att detta kanske ses som bara något fjolligt...
Om man visste att polisen tog tag i det så skulle man ju polisanmäla på en gång, är ju lite obehagligt. . .Och jag förstår inte vem det är. . . För det enda jag gör om dagarna är att plugga (distans så där träffar jag inte mycket folk IRL), är med hästarna (som bor mitt ute i skogen, finns knappt något folk där heller), annars spenderar jag mest min tid med sambo, familjen och min bästa vän. Kanske ut på krogen en ggr/månad, men skulle någon störa sig så mycket på mig att de skickar hotmeddelanden om de ser mig en gång varje månad?? Då måste jag ha gjort något väldigt hemskt . . .
fruktansvärt tråkigt är det iaf. . .

tack för era svar! :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Usch måste bara skriva av mig! Om tråden är på fel ställe så flytta den gärna. Var med om en så obehaglig händelse idag! Är för...
Svar
2
· Visningar
1 629
Senast: Fruentimber
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
59 792
Senast: lundsbo
·
Övr. Barn Först, jag finns på detta forum under ett annat användarnamn, men väljer nu att vara anonym då jag dels inte pratat om allt detta med...
2
Svar
30
· Visningar
3 159
Senast: vallhund
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 274
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp