Bukefalos 28 år!

Veterinär

Jag var iväg igår. Klinisk undersökning, röntgen helrygg + behandling helrygg skulle bli typ 6700 kr + moms.
 
ungfär hur mycket skulle de kosta att kolla/röntga hästens rygg hos veterinären? :)

Har du en vet som anser att hästen måste röntgas rygg iom att den har problem kan ju ev försäkringsbolag gå in och täcka en del.
Så det beror också på försäkring du har och om vet kan påtala att undersökningen bör göras.
 
Min klinik tar (om jag inte minns helt fel) 600kr för en röntgenbild och hur mycket det blir i slutändan beror ju på hur många bilder ni behöver ta.
Sen får du också räkna med ev. undersökningsavgift och sedering.
 
Det är ju väldigt beroende på exakt vad som ska göras. Men räkna med närmare/runt 7000kr. Kanske behövs det även en rörelsekontroll innan, ev återbesök, behandling.
Är hästen försäkrad och det finns belägg för utredning så kan den täcka en ganska stor del beroende på hur hästen är försäkrad.

Hur som lär den väl i första hand kollas av vet och därifrån kan ni gå vidare och du kan prata med ditt försäkringsbolag.
 

Liknande trådar

Hästvård Hösten 2022 köpte jag ett 3-årigt fullblod ifrån galoppbanan. Han var ue på veterinär besiktning och i första 7 månader gick jätte bra...
Svar
0
· Visningar
429
Hästvård Hej, har åter igen ett problem med hästen 🥹 (ska det aldrig ta slut!?) Efter att ha ägt min nuvarande häst i ett halvt år upptäcktes...
Svar
0
· Visningar
221
Hästvård Vår häst har fått diagnos remodellering (typ pålagringar) i SI-leden och kristaller i disken mellan sista ryggkotan och första ländkotan...
Svar
0
· Visningar
225
Senast: slant98
·
Hästvård Vi har kämpat i 1,5 år med vår häst där magsår ständigt återkommer. Han är röntgad rygg, bakben. Behandlad i SI lederna och bakknän...
Svar
13
· Visningar
1 254
Senast: Ponylove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Avmaskning trots nollat träckprov?
  • Bildtråden
  • Hur få stilla händer?

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp