Bukefalos 28 år!

Veterinär

Jag var iväg igår. Klinisk undersökning, röntgen helrygg + behandling helrygg skulle bli typ 6700 kr + moms.
 
ungfär hur mycket skulle de kosta att kolla/röntga hästens rygg hos veterinären? :)

Har du en vet som anser att hästen måste röntgas rygg iom att den har problem kan ju ev försäkringsbolag gå in och täcka en del.
Så det beror också på försäkring du har och om vet kan påtala att undersökningen bör göras.
 
Min klinik tar (om jag inte minns helt fel) 600kr för en röntgenbild och hur mycket det blir i slutändan beror ju på hur många bilder ni behöver ta.
Sen får du också räkna med ev. undersökningsavgift och sedering.
 
Det är ju väldigt beroende på exakt vad som ska göras. Men räkna med närmare/runt 7000kr. Kanske behövs det även en rörelsekontroll innan, ev återbesök, behandling.
Är hästen försäkrad och det finns belägg för utredning så kan den täcka en ganska stor del beroende på hur hästen är försäkrad.

Hur som lär den väl i första hand kollas av vet och därifrån kan ni gå vidare och du kan prata med ditt försäkringsbolag.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har hittat en 4 åring som jag gillar. Han var röntgad som 3 åring och ska röntgas av säljaren i nästa vecka igen, mest för...
Svar
19
· Visningar
1 727
Senast: Grazing
·
Hästvård Vid exportröntgen kan man lägga till röntgen av rygg. Då står det "rygg LM". Vad är det då som röntgas?? Tornutskott, ryggrad?? Det ska...
Svar
1
· Visningar
704
Senast: Kristall10
·
Hästvård Hej, Vår häst har brutit tornutskotten i manken. Det är 5 st tornutskott som är brutna och då det inte fanns några sår och...
Svar
5
· Visningar
1 548
Senast: Allis
·
Juridik & Ekonomi Jag var till veterinären med en av hundarna i tisdags för att fixa tänderna, veterinären kollade på honom för ett par veckor sedan och...
2
Svar
32
· Visningar
3 018
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kastrera ja eller nej
  • Hur valde ni uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp