Veterinärräkning

F

Fakal

Vi har en veterinär som kommer till stallet (travhästarna) och förra veckan kollade hon på min häst lite snabbt efter att hon tittat på travarna. Det hon gjorde var att böja ett framben på honom. Idag fick jag räkningen från veterinären och den var på 520 spänn! :eek: Vag vart helt chockad, det kan väl inte vara möjligt? Det tog max ett par minuter och hon kom inte ut enkom för mig.
När jag var på atg klinik med honom kostade det 1000 kr och då böjdes alla benen, satte grepp på hovarna och longering samt allmän översyn av rygg och ben.
 
Du måste väl ha fått ett förättningsunderlag där det står exakt vad som kostat vad osv. om du ej fått det så måste du ju kunna begära att få ett så att du vet vad du betalar för. När jag anlitat veterinär så ser jag till att jag får ett för annars har jag inget underlag till försäkringsbolaget.
 
vissa veterinärer är dyrare än andra.
delvis sånna som är hyrd av ett veterinärföretag
eller som är privat.
har egen erfaring av det och kompisen har
erfaring av det.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 589
Hästvård Träffade en ettårig liten travartös igår, så söt som socker! Men hennes ena bakben har blivit alldeles krokigt så hon har bara...
Svar
5
· Visningar
1 498
A
Hästvård Nån som varit med om liknande? 6-årig häst som rids uteritter i skritt, trav och galopp. Behandlad på "Klinik1" för...
2
Svar
29
· Visningar
4 997
I
Hästvård Svullen på insidan av frambenet, svullnaden började övertill insidan kotan och sträckte sig upp en dm. Lite värme över svullnaden, ingen...
Svar
6
· Visningar
3 103

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp