Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
(Ridsport) En veterinär på ostkusten har prickats för felaktig behandling av häst och tilldelats en erinran av Ansvarsnämnden för djurens hälso- och sjukvård.
Låter misstänkt likt "min" veterinär som talade om att spattknölarna på min hästs hasor inte var nåt annat än överben och att den grava rörelsestörningen han led av bara var en hälta som kom från ryggen. Så utan att böja honom eller undersöka benet så laserbehandlade han ryggen och behandlade ryggen kiropraktiskt och återkom efter två veckor. Då böjde han hästen och tyckte att jag kanske kunde åka in till kliniken och kolla honom. Röntagde, och visst var det spatt, nu är han avlivad så han slipper iaf ha mer ont. Hästen hade jag fått av en vän som sa att rörelsestörningen går bort om man rider lite, han hade gått i en hage i två år då. Stackars krake vad ont han måste haft
Denna veterinär åker runt och behandlar ryggar med laser hej vilt, på vissa hästar funkar det säkert om nu problemet sitter i ryggen.
Hästnyheter
Besiktningen av hästen var bristfälligt gjord. Nu får den aktuelle veterinären en erinran av Ansvarsnämnden för djurens hälso- och sjukvård.
Hundavel & Ras Vill inte ta över valptråden så fortsätter här. Tre år efter jag startade denna tråd fick jag äntligen hem min borderterrier. Jag trodde...