Veterinärfoder till frisk hund?

AnneB

Trådstartare
Min dvärgpudel ( som inte lever längre ) hade ibland krångel med magen och veterinären rekommenderade ett foder som var lätt att smälta, energirikt och extra smakligt. När vi sedan skaffade nästa pudel så fick hon samma foder bara för att det var enklast att ge samma till bägge hundarna. Nu är dvärgpudeln borta sedan några år och vi har ytterligare en mellanpudel. Jag har länge tänkt att jag borde byta till ett vanligt foder men det har inte blivit av eftersom det verkar fungera så bra med det nuvarande. Bägge hundarna äter glatt och mår bra i magen. Ni som kan det här med foder, är det fel att hålla på med ett specialfoder till hundar som troligen inte behöver det? Borde jag byta till vanligt foder?

Min dvärgpudel ( som inte lever längre ) hade ibland krångel med magen och veterinären rekommenderade ett foder som var lätt att smälta, energirikt och extra smakligt. När vi sedan skaffade nästa pudel så fick hon samma foder bara för att det var enklast att ge samma till bägge hundarna. Nu är dvärgpudeln borta sedan några år och vi har ytterligare en mellanpudel. Jag har länge tänkt att jag borde byta till ett vanligt foder men det har inte blivit av eftersom det verkar fungera så bra med det nuvarande. Bägge hundarna äter glatt och mår bra i magen. Ni som kan det här med foder, är det fel att hålla på med ett specialfoder till hundar som troligen inte behöver det? Borde jag byta till vanligt foder?
Nej det är inte fel, fungerar hunden på det så är det ju bara positivt. Varför bryta ett fungerande koncept? Det som gör att det finns en anledning och se om vanligt foder fungerar är väl priset isåfall, veterinärfoder har en tendens att vara ganska så dyrt.

Nej finns ingen anledning att byta om det funkar för båda. Så länge det inte blir för dyrt såklart.

Liknande trådar

Hundhälsa Hund kräks ca 1 gång i veckan, varför???? Matskålen är aldrig tom och hon går till skålen någon gång I'm dagen å äter lite, sen några...
Svar
6
· Visningar
3 092
Senast: Fiffi
·
Hundhälsa För ca 1 år sedan insjuknade Ian plötsligt med ganska kraftiga symptom. Han var slö, kissade och drack mycket och var inte särskilt...
Svar
16
· Visningar
2 863
Senast: MrsScabtree
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vi som letar häst II
  • Födda -21