Vettiga utländska tränare

Djurjouren

Trådstartare
Hoppas jag får lägga denna tråd här....
Jag har lite planer på att flytta till annat land och då bosätta mig nära någon namnkunnig klassisk tränare. Vad finns det för några kända/vettiga/intressanta?
Julio Borboa är den enda jag kommer på på rak arm.
Denna tränare måste bo i ett varmt land, vilket spelar ingen roll.
Han som har Apassionatashowen..Vad heter han?
 
Sv: Vettiga utländska tränare

Ja, Borba är väl den enda som slår mig med. Det finns väl en hel del tränare utomlands. Men just i de varma länderna verkar ju ridsporten vara lite annorlunda.

Jerez då? Där borde det väl finnas någon man kunde snappa upp något bra av? Jag vet ju inte namnen på dem som är verksamma där nu. Och är inte insatt i hur pass bra kvaliteten är där eg. Men ja..
 
Sv: Vettiga utländska tränare

I Jerez, Spanien, ligger väl en ridskola/ridakademi. De har väl mest PREs skulle jag tro. Jag vet som sagt inte hur kvaliteten är. Men googla på Jerez horses så kommer du dit. Man får väl inte länka tyvärr.

Sen finns väl ridakademien/ridskolan i Lissabon med. Den Borba utbildats vid bla.

Det är nog allt jag kan komma på öht.
Lycka till! Det låter ju skitkul! Så du får uppdatera sen.
 
Sv: Vettiga utländska tränare

Ursäkta för ett icke-svar på din fråga, men jag måste säga att jag är imponerad över att du väljer bostadsort efter var det finns bra tränare!
 
Sv: Vettiga utländska tränare

Hehehe, lite ovanligt, helt klart:-)
Men jag väljer ju inte bara efter det. Jag saknar hästeriet massor, är det enkelt att ta sig till stallet så rider jag mer.
Jag får väl välja ut några tränare och sen jämföra boendeförhållande, skola för min dotter etc innan jag väljer .
 
Sv: Vettiga utländska tränare

Anja Beran i soliga Tyskland :)
 
Sv: Vettiga utländska tränare

Klaus Balkenhol, Artur Kottas och Hella Kunz är mina förslag. Eller varför inte Patrik Kittel. I tyskland är det varmare än i Sverige... :laugh:
 
Sv: Vettiga utländska tränare

Jacko. all de finns i tyskland eller? tyskland är för kallt för min dåliga kropp. Närmare ekvatorn måste det vara.
 
Sv: Vettiga utländska tränare

Iihh..Min ridlärare här fixade nått som var intressant hos en spansk tränare.Beridarelev plus att jag ska hålla lektioner för deras elever som inte kommit så långt. Kan vara intressant.
 
Sv: Vettiga utländska tränare

Desmond O'Brien, Österrike.
Fast han är aldrig på hemmaplan eftersom han alltid är ute och håller kliniks så det sket sig på det planet. ;)
 
Sv: Vettiga utländska tränare

Desmond O'Brien, Österrike.
Fast han är aldrig på hemmaplan eftersom han alltid är ute och håller kliniks så det sket sig på det planet. ;)

Desmond bor ej i Österrike, såklart bor han här i Soliga Tyskland :love: Som alla andra viktiga personer, :D
 
Sv: Vettiga utländska tränare

Har du kommit på nåt ställe du vill bo på nu? ser att du bor på Kanarieöarna, men där finns det väl inga kända tränare? Varmt och skönt är det iaf.

Jag själv ville flytta till Norrland (bott där och har släkt) ett tag, men skippade det då det finns så lite utbud där. Funderar nån gång på att flytta dit ändå kanske till en gård och starta nån större (medelstor) verksamhet. Men det är mkt pengar och mkt jobb. Men kanske, kanske. vem vet... Fast gillar Sörmland, men det är så dyrt här med gårdar.
 
Sv: Vettiga utländska tränare

Lite svårt att få tag på träningstider för Oliveira dock, eftersom han dog 1989.
 
Sv: Vettiga utländska tränare

En "svensk/portugis" har numera verksamhet & träningar på hans gamla ställe Quinta do Brejo. Det kan ha varit så att någon som varit där berättat det (?)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 023
Senast: Queen
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 373
Senast: Wille
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
10 203
Senast: bollen__
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 946
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp