Vettiga utländska tränare

Sv: Vettiga utländska tränare

hehe.
Frågade personen igen om Oliviera mådde fint när den var där & tränade.
Personen svarade att han mådde jättebra.
När jag upplyste att Oliviera själv varit död sen länge, blev personen röd i ansiktet & försvann.

Intressant :devil:

Tack, du gjorde mig glad med din info :p
 
Sv: Vettiga utländska tränare

hehe.
Frågade personen igen om Oliviera mådde fint när den var där & tränade.
Personen svarade att han mådde jättebra.
När jag upplyste att Oliviera själv varit död sen länge, blev personen röd i ansiktet & försvann.

Intressant :devil:

Tack, du gjorde mig glad med din info :p

:D:D:D Komik på hög nivå. Själv har jag har ridit för två tränare som varit elever till Pedro de Almeida och Gerard Moyerson som i sin tur båda har varit elever till Nuno Oliveira (på den tid han var tillgänglig i den här dimensionen alltså). Duktiga ryttare och lärare är de båda två, men inte tusan gör det mig till mästare :D

Om Djurjourens fråga fortfarande är aktuell kan jag berätta att "mina" lärare finns i underbara Toscana och äger ridcentret "Il Paretaio". Mjuk och trevlig ridning lär de ut och är dessutom mycket måna om alla sina djur. Nästan all personal är från England, Tyskland och Skandinavien och det är mycket möjligt att de är intresserade av en svensk som kan träna hästar och undervisa. Tyvärr har de inte så många fina hästar som förr. När jag var där första gången för drygt 5 år sedan var det många trevliga lusitanos och någon PRE. Nu är det mer arabkorsningar och Maremma, även om det finns några lusitanos kvar.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 946
Senast: Nepenthe
·
Ridning Var osäker på om tråden skulle vara här eller under Vård, men moderator kan ju flytta den om den ligger fel. Min vanligtvis relativt...
2
Svar
24
· Visningar
4 510
Senast: Linda_A
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 979
Senast: Mia_R
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
36 819
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp