Vi dejtar vidare - del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Masqueradee
Tycker inte det är någon konstig reaktion alls att du blir avundsjuk och känner dig ensam.
Livet kan vara jävligt besvärligt ibland.

Jag sitter på golvet i mitt kök och äter en fryst färdigrätt, mitt liv är inte heller så himla spännande.
Har en konstant livskris över vad jag ska göra med det. Vart vill jag bo, vad vill jag göra, vill jag ha ett förhållande?
Har också en konstant livskris, den är nog uppbyggd på min velighet. Ingen aning vad jag vill på riktigt, bara velar fram och tillbaka med allt och fattar aldrig några vettiga beslut.
Veligheten gör att jag stagnerar i livet..
Jag har nu gett mig våren på mig att fundera på vad jag ska ta mig till, eller i alla fall vart jag vill bo. Velar mellan att bo kvar sydvästra delen av landet eller flytta norrut där jag kommer ifrån, men i maj måste jag ta ett beslut.

Tror veligheten gör att jag inte kan få till ett vettigt förhållande heller, velar bort mina egna känslor och har svårt att binda mig för att jag är för velig..
 
Har också en konstant livskris, den är nog uppbyggd på min velighet. Ingen aning vad jag vill på riktigt, bara velar fram och tillbaka med allt och fattar aldrig några vettiga beslut.
Veligheten gör att jag stagnerar i livet..
Jag har nu gett mig våren på mig att fundera på vad jag ska ta mig till, eller i alla fall vart jag vill bo. Velar mellan att bo kvar sydvästra delen av landet eller flytta norrut där jag kommer ifrån, men i maj måste jag ta ett beslut.

Tror veligheten gör att jag inte kan få till ett vettigt förhållande heller, velar bort mina egna känslor och har svårt att binda mig för att jag är för velig..

Velig och oklar är mina ledord i livet just nu.
Tror det även är därför jag fortsätter träffa SJ, det är helt safe. Behöver inte ta några jobbiga beslut, bara ses helt kravlöst när det passar mig.
 
Hoppas jag minns rätt och svarar rätt nu... @Milosari Du har kanske rätt, ser det inte som något nederlag att skaffa tinder... ska kanske skriva något annat =)
@tott Jo, fast jag menade ju bara vänta till idag, inte i en vecka eller så =) Man måste väl få suga på karamellen lite? =)

Nu har jag precis svarat tbx iaf... =) Varit ute på utflykt hela dagen och har fortf bara tinder på datorn...
Får se nu då =)
Nu ska jag till jobbet, får läsa ikapp i tråden sen, gud vad ni skriver... =)

//r
 
Lite intressant. Har försökt vaska fram full pott var dag bland de där profilerna - även om nu orten är fel. Int en enda har matchat. Någon hoppade fram och la sig envist först bland bilderna - men denna var tyvärr en som jag envist knappade vänster på. Ska ge det någon dag till sen tar jag ner skylten på det stället.
Eftersom det iallafall placerat mig mitt i stan så blir urvalet rätt vinklat - mest krog-, gym-, strand- och rese-bilder. Förutom de obligatoriska toabilderna då förstås.
 
Hoppas jag minns rätt och svarar rätt nu... @Milosari Du har kanske rätt, ser det inte som något nederlag att skaffa tinder... ska kanske skriva något annat =)
@tott Jo, fast jag menade ju bara vänta till idag, inte i en vecka eller så =) Man måste väl få suga på karamellen lite? =)

Nu har jag precis svarat tbx iaf... =) Varit ute på utflykt hela dagen och har fortf bara tinder på datorn...
Får se nu då =)
Nu ska jag till jobbet, får läsa ikapp i tråden sen, gud vad ni skriver... =)

//r
Tänk på att det är skillnad på att skriva ”nu gör jag väl det här” och ”nu gör jag äntligen det här”. Du kanske menar samma men det låter ju mycket olika
 
Hotelldejten sabbar för sig. Jag får många meddelanden som är alldeles för kärleksfulla TROTS vår överenskommelse. Han önskar också att vi är monogama (!). Jag har fått klaustrofobi och tänker avsluta detta. Men usch jag har redan fetångest. Måste jag ringa eller kan jag komma undan med ett meddelande? /Hon som är snart 40 men har en mognadsgrad som en tonåring
 
Hotelldejten sabbar för sig. Jag får många meddelanden som är alldeles för kärleksfulla TROTS vår överenskommelse. Han önskar också att vi är monogama (!). Jag har fått klaustrofobi och tänker avsluta detta. Men usch jag har redan fetångest. Måste jag ringa eller kan jag komma undan med ett meddelande? /Hon som är snart 40 men har en mognadsgrad som en tonåring

Men gud. Dumpa i ett meddelande vad oförskämt.

Edit. Kan ju feltolkas :laugh: Menade oförskämt av honom så du kan gott dumpa i ett meddelande tycker jag.
 
Sitter här och är lite ledsen och besviken över mig själv som lite grann blivit ”bekväm” i min *vänner som ligger med varandra* relation...
Jag har tidigare skrivit om killen jag träffade i somras som är i ett öppet förhållande. Vi alla har vetat om varandra och allt har fungerat riktigt bra. Han har under detta halvår kommit att bli min klippa i min psykiska ohälsa och tack vare att vi bor så pass långt ifrån varandra har vi bara träffats f2f tre gånger utöver i somras. Vi har alltså mest haft all kontakt via telefon, och här snackar vi alltså daglig kontakt på 1-2h långa samtal.
Under denna period har jag sett honom som en av mina bästa vänner eftersom jag redan vet att han är i ett förhållande, även om jag inte tackat nej till honom om de skulle gå isär.
Här till det som gjort att jag skriver det här inlägget.. de ska ha barn. Och det gör så fruktansvärt ont i mig även om jag inte vill annat än att vara glad för deras skull! Jag känner en så äcklig avundsjuka att jag inte vet vart jag ska ta vägen. De har en stor lägenhet (jag kanske blir bostadslös i augusti), de har varandra (jag är ensam på en jävla ö), de köper tvättmaskiner och kollar bäbis-prylar, jag hoppas att kunna supa bort mina sorger när jag kommer till ön igen...
Hatar att känna mig såhär! Framförallt blir jag irriterad över mina känslor.. att inte kunna bli glad över att mina vänner ska få barn, utan bli så avundsjuk... :(
Och för att knyta an till det om att jag varit bekväm så tror jag det handlar om att han fått ta en för stor plats i mitt liv och att jag släppt honom för nära när det gäller mitt mående och att jag hade en liiiiten (vad jag trodde) obetydlig gnutta hopp om oss...

Förstår precis. Mina två längsta vänner här precis köpt hus båda två o är så himla gulliga. Jag är jätteglad för deras skull men får lite panik.
 
Ännu en med livskris.. min bästis som är yngre än mig gifter sig till hösten.

Vi träffade våra partners ungefär samtidigt, här står jag nu, ensam igen. Jag trodde verkligen det skulle bli jag och mitt ex :(

Alla andra blir sambos/förlovar sig/gifter sig och skaffar barn..
 
Hotelldejten sabbar för sig. Jag får många meddelanden som är alldeles för kärleksfulla TROTS vår överenskommelse. Han önskar också att vi är monogama (!). Jag har fått klaustrofobi och tänker avsluta detta. Men usch jag har redan fetångest. Måste jag ringa eller kan jag komma undan med ett meddelande? /Hon som är snart 40 men har en mognadsgrad som en tonåring
Ni har träffats en gång va? Då funkar absolut ett meddelande. Läskig typ.
 
Hoppar in i tråden :D

Jag har också lite livskris tror jag. Och så är jag ganska uttråkad. Vill dejta mer! Men Tinder är inte för mig har jag kommit fram till, jag tycker inte att det är kul.

Dessutom har jag i princip tappat kontakten med mitt gamla "gäng", vi har hållt ihop i ganska många år men nu är alla där i förhållanden och jag blir liksom inte inkluderad på samma sätt längre. Och då orkar jag inte engagera mig heller, vilket nu resulterat i att vi inte setts sen i somras. Jag vet att de fortfarande ses parvis dock, kul.

Men - jag har andra vänner som är fantastiska som tur är :up: nu ska jag bara försöka dejta och ligga mer under 2018 så ska nog detta bli bra också.
 
@strawberrysylt jag tycker du kan skippa hela din introduktion och gå rakt på vad du gillar att göra. Det är inte en uppsats. ;)

(Hann aldrig läsa klart förra tråden innan det kom en ny, så hoppast jag svarar på rätt sak nu...! :o )
 
Mitt livsmål var liksom att läsa vid universitetet, nu när det är klart är jag ju liksom. Klar. Med allt.

Låter som att du behöver ett nytt livsmål! Skaffa ett kul jobb? Tjäna mycket pengar? Åka till Kina?

Spånar hejvillt som du förstår.... men försök att tänka på vilka oändliga möjligheter du som singel och utan barn har att göra vad du vill... så kanske det känns bättre så småningom. :):heart
 
Låter som att du behöver ett nytt livsmål! Skaffa ett kul jobb? Tjäna mycket pengar? Åka till Kina?

Spånar hejvillt som du förstår.... men försök att tänka på vilka oändliga möjligheter du som singel och utan barn har att göra vad du vill... så kanske det känns bättre så småningom. :):heart
Jag vet det allt för väl..! Mitt största problem är just att jag inte vet vad jag vill göra eller bo. Har massor av idéer och saker som skulle kunna genomföras, men ingenting sticker ut ur mängden eller gör mig inspirerad.
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Hoppas jag minns rätt och svarar rätt nu... @Milosari Du har kanske rätt, ser det inte som något nederlag att skaffa tinder... ska kanske skriva något annat =)
@tott Jo, fast jag menade ju bara vänta till idag, inte i en vecka eller så =) Man måste väl få suga på karamellen lite? =)

Nu har jag precis svarat tbx iaf... =) Varit ute på utflykt hela dagen och har fortf bara tinder på datorn...
Får se nu då =)
Nu ska jag till jobbet, får läsa ikapp i tråden sen, gud vad ni skriver... =)

//r
Det är nog segt att få igång en vettig kontakt med en dags mellanrum mellan messen också. Varför vänta? Du planerade ju desdutom att INTE svara samma dag, och allt sånt planerande tror jag bara är av ondo. Det behövs inga sådana strategier, tror jag. Glöm det där med att spela svårflörtad eller upptagen med annat pm du inte är det.
 
@tott Du har rätt, det är nog barnsligt att göra så...! Men, samtidigt kan det vara spännande att gå att vänta på att någon ska svara tycker jag..?

//r
 
@tott Du har rätt, det är nog barnsligt att göra så...! Men, samtidigt kan det vara spännande att gå att vänta på att någon ska svara tycker jag..?

//r

Honom som jag chattar med nu är jag inte jätteinteresserad av, så jag passar på att inte svara direkt (dvs. inom en minut) varje gång, utan jag väntar oftast från et par minut till någon timme, ibland till nästa morgon om han skickat ngt sent på kvällen. Det här gör jag för att signalera att jag inte är jättepepp på att träffa honom just nu, men att jag ändå är interesserad av att chatta och lära känna honom lite.
Så om du verkligen är interesserad av killen kan du med fördel svara snabbare. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hej! Jag är nyfiken på att höra om eran märkligaste dejt ni har varit på :) Jag har varit på några som milt sagt inte riktigt blev som...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 180
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Dejtar en kille som inte vill använda kondom. den blir helt slak.. Har dejtat en del och detta verkar väldigt vanligt, killar vill inte...
2
Svar
36
· Visningar
4 051
Juridik & Ekonomi Tja, de fortsätter i samma ton. Jag försöker få ersättning för utläggen de orsakade när de inte dök upp enligt avtal. Trots skriftligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 744
Senast: Migo
·
Hemmet Jag hann inte låta diskmaskinen gå klart här om dagen iom att gäster kom, mat var klar etc och jag handdiskade lite saker vi behövde...
2
Svar
25
· Visningar
1 159
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp