Vi dejtar vidare - del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om jag nu skulle få för mig att tindra så skulle jag kunna ha en snudd på identisk profil och jag lovar att Partner hade suttit bredvid mig när jag swipar. Eller iaf ibland. Bara för att varken partner eller jag skäms över vårt förhållande eller är tysta om det så vill vi inte vräka ut det för hela världen jämt.

Den här partnern satt nog inte brevid. Iaf så indikerar inte avståndet på tinder det eftersom sambon bodde i GBG :p
 
Det är ju ganska känt att kvinnor är generellt mer selektiva på dejtingsidor än män. Sen är det inga problem tycker jag att lika fler än 100 personer om man bor i en storstad.
Jag bor i en relativt stor stad, men hittar ändå inte högar av folk att svepa höger. (det är ca670.000 invånare) Hursomhelst, selektivitet handlar ju inte nödvändigtvis om kräsenhet, utan snarare strategi. Varför svepa höger på folk jag inte tror matchar? :)
 
Det är ju ganska känt att kvinnor är generellt mer selektiva på dejtingsidor än män. Sen är det inga problem tycker jag att lika fler än 100 personer om man bor i en storstad.
Så du swipar höger på personer som du tror att du inte skulle matcha med? :confused:
 
Vi sitter ju inte ihop jag och partner så hen hade ju inte suttit bredvid varje gång. Poängen var förövrigt att profilen inte behöver betyda att kvinnan är otrogen utan att de defacto kan ha ett öppet förhållande.
Och oavsett hur ens förhållande ser ut så är det ju ändå inte upp till dig @Hero att döma förhållandet. Tycker du det är fel, matcha inte med det? Istället för att klistra in det i tråden och klaga på det :crazy:
 
Om jag nu skulle få för mig att tindra så skulle jag kunna ha en snudd på identisk profil och jag lovar att Partner hade suttit bredvid mig när jag swipar. Eller iaf ibland. Bara för att varken partner eller jag skäms över vårt förhållande eller är tysta om det så vill vi inte vräka ut det för hela världen jämt.

Diskussionen påminner mig om en sak som hände när jag hade en profil på en sida där man kunde välja om man ville hitta vänner, chatta eller dejta. Jag hade den för att kunna snacka med folk när jag hade lust. Fick höra flertalet gånger att det var synd om min man och hur jag var en sån JÄVLA HORA för att jag ville prata med folk då och då. (Speciellt av de som ville annat men blev avvisade då jag inte är intresserad. :laugh::rofl: Logic on point...)
 
Finns allt möjligt - inget att hänga upp sig på. Alt från horeri till öppna förhållanden. Vissa går igång på att det kanske kan vara lite otrohetsprassel fast det är inte säkert det är det överhuvudtaget. Kan med vara mer eller mindre försök till utnyttjande vad gäller bli bjuden på middag - eller bara ett sätt att försöka sticka ut för att få kontakt.
Ingen aning med andra ord - och är det inte intressant att fastna på sådan krok så försöker man låta bli.
 
@tott och @sorbifolia Intressant och lärorikt att höra hur olika man kan vara! Jag vet av erfarenhet att jag kan känna tvärtom, om jag vet att någon kommer att svara direkt när jag skriver nåt, så känns det inte spännande... jag vill få lov o gå och vänta och bli lite otålig på vad han ska svara...
Känner lite också att råd och tips är jättebra, men att man nog får sålla lite (som alltid) med vad/hur mycket man tar åt sig, så att det ändå blir den jag är som visas... så att det inte blir falskt, som ni diskuterat tidigare... men sen visst, tips är alltid bra =)

Han svarade iaf tbx på det jag skrev imorse innan jag gick och la mig..=) (jobbat natt) och sen har jag inte vart in på tinder mer idag ännu.

//r
 
Fick en match men jag bodde för långt bort (det är fortfarande fel ort). Var kvar som matchad och fick nåt meddelande att om vi inte skulle ses så var det slöseri med tid. Nåja, hade inte vräkt mig iväg tio eller ens fem mil på så lite, så det kvittar att det var tjugofem. Tackade för mig och blev avmatchad, vilket ändå var lite tråkigt även om det inget mer är med det. Nu har jag ju provat iallafal.
Bilderna mina är hopplösa men hade inget bättre liggande som inte var lastgammalt på riktigt - brukar hellre fota katten, hästarna och dv bitar av hus än mig själv.

Har svårt för det där med ålder. Om jag ställer in yngre - innebär det att jag inte får upp annat än att tjejerna i så att säga har satt in min ålder i sin kravspec? Provade att bara för jag var nyfiken att ställa in för tjugoåringar för att se vad som hände, de borde inte vara många som har upp till femtio inställt men det kom upp drösvis utan ände. Blev att raskt ändra tillbaks till 35-45.
 
Yes, för jag har matchat med personer jag aldrig trott att jag skulle matcha med... men det är ovanligt. Dessutom vill jag öka mina chanser så mkt det går.
Det är ju skillnad på att swipa höger på allt och alla, i hopp om att få matchningar, och att swipa höger på personer som man tycker verkar intressanta och tror att man kan tänkas ha något utbyte av men är orolig för att vara "out of their league".
 
Förresten, vart ser jag om någon matchat med mej om den inte skriver nåt till mig? Kanske världens dummaste fråga, men jag har inte sett nåt sånt..?

//r
 
Det är ju skillnad på att swipa höger på allt och alla, i hopp om att få matchningar, och att swipa höger på personer som man tycker verkar intressanta och tror att man kan tänkas ha något utbyte av men är orolig för att vara "out of their league".

Yes, det sistnämnda är det jag syftade på.
 
Förresten, vart ser jag om någon matchat med mej om den inte skriver nåt till mig? Kanske världens dummaste fråga, men jag har inte sett nåt sånt..?

//r
I appen finns det en ikon högst upp som ser ut som en pratbubbla. På datorn vet jag inte men kanske finns något liknande där?
 
Hade middagsdejt ikväll :D
screenshot_20180105-180705_5a4fb0e0ddf2b303443bd77f.jpg

Han har lovat att vi ska skeda sen :love:
/crazydoglady...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hej! Jag är nyfiken på att höra om eran märkligaste dejt ni har varit på :) Jag har varit på några som milt sagt inte riktigt blev som...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 336
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Dejtar en kille som inte vill använda kondom. den blir helt slak.. Har dejtat en del och detta verkar väldigt vanligt, killar vill inte...
2
Svar
36
· Visningar
4 127
Juridik & Ekonomi Tja, de fortsätter i samma ton. Jag försöker få ersättning för utläggen de orsakade när de inte dök upp enligt avtal. Trots skriftligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 845
Senast: Migo
·
Hemmet Jag hann inte låta diskmaskinen gå klart här om dagen iom att gäster kom, mat var klar etc och jag handdiskade lite saker vi behövde...
2
Svar
25
· Visningar
1 198
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp