Vi dejtar vidare del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså jag älskar det faktum att pms togs upp här. För jag råkade nog göra bort mig i söndags. :banghead:
Jag drabbades av nattsvart mörker, självhat, självtvivel och kände mig så jävla nere. Så jag meddelade mekanikerkillen att jag inte pallade träffa honom mer eftersom att jag inte orkar med den person jag blir runt honom.

Dagen efter fick jag mens för första gången på 10 år och jag inser att mitt självhat, min ångest och deppighet snarare handlar om det än om honom. :grin:

Sååå. Pms kan onekligen ställa till det. :banghead:

Jag bad om ursäkt men jag inser ju att det här med att framstå som en galen borderline-tjej knappast hör till plussidorna i början av dejtandet. :angel:
 
Jag tror det. Vet inte om man kan göra andra inställningar om man betalar?

Vad jag vet är det de enda filterna som finns. Du kan förstås välja om du är intresserad av samma kön eller det andra också. Betalfunktionerna tror jag bara är typ obegränsade swipes, möjligheten att ångra en swipe, och att välja vilken ort man vill swipa i. Just det, läste om den där dyraste varianten också, där ska det tydligen gå att få upp en lista på de som redan har swipat höger på dig också, innan du swipat på dom. Känns inte direkt värt pengarna.
 
Ja, jag tror ju faktiskt att övervägande större delen av den kvinnliga befolkningen inte lider av PMS och de besvär jag haft av mensvärk har gått över av motion eftersom den beror vad jag vet av kramp. Rätt trist att kvinnor framställs som känslomässiga hormonmonster överallt när jag snarare kan upplevas som rätt kylig och rationell och inte låta känslorna styra mina val.

Motion hjälper många, men det är svårt när man är drabbad. När det började bli jobbigt körde min mamma mig till akuten, övertygad om att det var blindtarmen. Om jag inte äter antidepp blir jag helt sänkt, utöver min depression som alltid lurar i botten så mår jag så uselt av pms att jag vill hoppa från Västerbron. På riktigt.
 
Alltså jag älskar det faktum att pms togs upp här. För jag råkade nog göra bort mig i söndags. :banghead:
Jag drabbades av nattsvart mörker, självhat, självtvivel och kände mig så jävla nere. Så jag meddelade mekanikerkillen att jag inte pallade träffa honom mer eftersom att jag inte orkar med den person jag blir runt honom.

Dagen efter fick jag mens för första gången på 10 år och jag inser att mitt självhat, min ångest och deppighet snarare handlar om det än om honom. :grin:

Sååå. Pms kan onekligen ställa till det. :banghead:

Jag bad om ursäkt men jag inser ju att det här med att framstå som en galen borderline-tjej knappast hör till plussidorna i början av dejtandet. :angel:
Vet han inte om att du har borderline?
 
Alltså jag älskar det faktum att pms togs upp här. För jag råkade nog göra bort mig i söndags. :banghead:
Jag drabbades av nattsvart mörker, självhat, självtvivel och kände mig så jävla nere. Så jag meddelade mekanikerkillen att jag inte pallade träffa honom mer eftersom att jag inte orkar med den person jag blir runt honom.

Dagen efter fick jag mens för första gången på 10 år och jag inser att mitt självhat, min ångest och deppighet snarare handlar om det än om honom. :grin:

Sååå. Pms kan onekligen ställa till det. :banghead:

Jag bad om ursäkt men jag inser ju att det här med att framstå som en galen borderline-tjej knappast hör till plussidorna i början av dejtandet. :angel:
Fan vad jag känner med dig! Jag fattar precis. Det är så sjukt.

Hur är läget mellan er nu?
 
Fan vad jag känner med dig! Jag fattar precis. Det är så sjukt.

Hur är läget mellan er nu?

Alltså jag vet inte. Helt ärligt. Han sa att det var lugnt men jag känner mig som en idiot och han hade hunnit snacka med en gemensam kompis om saken och det lät väl inte sådär väldigt positivt för min del. :banghead:
Det var förvisso innan min ursäkt men ja... Jag gjorde bort mig.
 
Alltså jag vet inte. Helt ärligt. Han sa att det var lugnt men jag känner mig som en idiot och han hade hunnit snacka med en gemensam kompis om saken och det lät väl inte sådär väldigt positivt för min del. :banghead:
Det var förvisso innan min ursäkt men ja... Jag gjorde bort mig.

Hoppas det löser sig! Sen jag började se det cykliska mönstret har jag försökt få partners att förstå vad pms/pmds är och hur det påverkar, det hjälper även om det är tufft att hantera ändå.
 
Samma här. I värsta fall mellan ägglossning och mens, i bästa fall bara några dagar innan mens. Arg, ledsen, ångest osv, men också nästan personlighetsförändrad; blir misstänksam, självhatande osv. Det är en hemsk sjukdom.
Har lärt mig att undvika att fatta viktiga beslut eller ta jobbiga samtal under den perioden, om det inte är absolut nödvändigt.
När jag skulle ha det allvarliga snacket med dejten frågade min syrra innan om det var rätt tid i cykeln för ett sånt samtal, och det är verkligen en viktig poäng.
Ja jag känner igen det där med att bli personlighetsförändrad. Mitt självförtroende åker i botten och jag tolkar in konstiga saker i det folk säger/inte säger. Jag trodde det hade blivit bättre efter barn men den här månaden fick jag en rejäl dipp igen. Så det får bli någon sorts hormonpreventivmedel som tar bort mensen. Enda som funkar.
 
Hoppas det löser sig! Sen jag började se det cykliska mönstret har jag försökt få partners att förstå vad pms/pmds är och hur det påverkar, det hjälper även om det är tufft att hantera ändå.

Jag har varit lyckligt förskonad i 10 år så jag fattade inte själv vad det handlade om. Jag trodde nog själv att mina känslor var riktiga och legitima.
Sen när mensen kom dagen därpå och jag inte alls kände igen dom känslorna jag haft kvällen innan kände jag mig rätt dum. Hade glömt bort hur illa det kan vara.

Men jag fick åtminstone tummen ur och bokade tid att byta ut min hormonspiral som borde ha blivit gjort för ett tag sen. :angel:
 
Jag har bara haft ordentlig menskramp vid ett enda tillfälle, som 16-åring. Jag har efter det haft höften ur led, brutit nyckelbenet och levt med kroniska ryggsmärtor - men smärtan jag upplevde den där gången slår allt annat med hästlängder. Jag lider verkligen med de som har detta återkommande :(, jag trodde på riktigt att jag skulle dö.
 
Vilka filter kan man sätta i Tinder?
Är det bara avstånd, kön och ålder?
Stör mig på att det gällande ålder bara finns 55+ efter 54. Jag skulle vilja ha inställningen på 55 år, men får då också fram en massa 60-70-åringar :devil::( Livet verkar vara slut efter 54...:down:
 
Jag har varit lyckligt förskonad i 10 år så jag fattade inte själv vad det handlade om. Jag trodde nog själv att mina känslor var riktiga och legitima.
Sen när mensen kom dagen därpå och jag inte alls kände igen dom känslorna jag haft kvällen innan kände jag mig rätt dum. Hade glömt bort hur illa det kan vara.

Men jag fick åtminstone tummen ur och bokade tid att byta ut min hormonspiral som borde ha blivit gjort för ett tag sen. :angel:

“I’m selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can’t handle me at my worst, then you sure as hell don’t deserve me at my best"
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
15 917
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 696
Senast: Hazel
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 319
Senast: Sasse
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
12 495
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Bra blötmat

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp