Vi födde en liten ängel (varning - känsligt)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi födde en liten ängel (varning - känsligt)

Även här hemma kommer det att tändas ljus i kväll för Emil och familjen.
Tänker på er!
 
Sv: Vi födde en liten ängel (varning - känsligt)

Jag tänker på dig jättemycket, mamma, skall du veta. :love:

Jag funderar på hur du och din man känner er nu och hur allt har fungerat med begravning, skattemyndighet och allt annat. Det är så mycket praktiskt kring ett dödsfall och jag tänker ibland att det är ofattbart att människor orkar.

Ja, jag ville bara berätta att ni finns i mina tankar och jag hoppas så innerligt att ni efter omständigheterna mår ok. Du skrev så vackert om lille Emils hand kring ditt finger och vet du, jag är så glad för att du fick uppleva denna närhet.

Var stolt över din fina son. Vi är många, många som tänker på honom och Er!

:love:
 
Sv: Vi födde en liten ängel

Tack alla som har skrivit så fina saker. Jag blir alldeles rörd och varm inuti. Ni är så gulliga.

Igår var det två veckor sen Emil föddes. Två veckor. Och jag lever. Jag förstår inte hur jag kan ha överlevt ens en dag, en timme, en minut, en sekund. Det känns så länge sen, men ändå som det var nyss.

Min längtan efter Emil är så stark. Min kärlek är så varm, men smärtan är så enorm. Det gör så ont. Varför ska det göra så ont? Har vi inte blivit straffade länge nog snart?

När jag tänker på Emil så blir jag så glad och varm inombords. Han var ett litet underverk ändå. Så perfekt, så vacker. Vi hade längtat så och äntligen fick han vara med sin familj. Men det gör så ont att han inte fick följa med oss hem. Så ont.

Vi kommer aldrig att få hålla honom mer. Vi kommer aldrig att få se honom ta sina första steg. Vi kommer aldrig att få höra honom säga sina första ord. Aldrig. Men på natten när jag ligger i min säng och allt är tyst och stilla, brukar jag inbilla mig att han viskar "mamma" - bara till mig - i mitt öra.

Jag känner mig så ensam. Jag vet att det finns föreningar som man kan kontakta, men jag orkar inte. Jag är rädd.

Snart är Emils begravning. Jag vet inte om jag kommer att klara den.
 
Sv: Vi födde en liten ängel

Finner inget att säga - bara en stor själslig kram kan jag skicka.
 
Sv: Vi födde en liten ängel

Lider så med er!
Vet inte hur man ska finna ord ens för att försöka visa att man bryr sig.
 
Sv: Vi födde en liten ängel

försök att kämpa! det är svårt, men du kan hålla ut! Du måste tro på dig själv. hittar inga ord tillräckligt för att förklara, men tänk på alla som tänker på er! Som vill att du ska hålla ut! Som tänder ett ljus om kvällen för din ängel Emil - och för er.
 
Sv: Vi födde en liten ängel (varning - känsligt)

Ett ljus för eran ängel!
ljus.gif


Tänker på er!
 
Sv: Vi födde en liten ängel (varning - känsligt)

Vet inte vad jag ska säga... Du ska i alla fall inte tänka att det är ditt fel för det är det inte!!!

Kram M.
 
Sv: Vi födde en liten ängel (varning - känsligt)

Tänker på dig fortfarande......
Nu har det gått några månader , hur mår du nu?
Kramar/y
 
Sv: Vi födde en liten ängel (varning - känsligt)

Här sitter jag med ett positivt grav-test och tänker en massa, har gjort det hela dagen. Hur osäkert allt är, två blåa streck på stickan kan leda till vad som helst, från himmel till helvete. Och livet som alltsomoftast är ofattbart grymt....
 
Sv: Vi födde en liten ängel (varning - känsligt)

Hej!

Idag mår jag lite bättre, men inte helt bra än. Vet inte heller om jag någonsin kommer att må helt bra igen. Det känns långt borta iaf.

Jag har insett att jag måste släppa taget om mitt älskade barn. Han är död och jag måste leva vidare. Men det är svårt att släppa taget om sitt eget barn. Jag vet att jag inte kan göra mer för honom, men ändå känns det som om jag går vidare nu så förlorar jag honom igen. Jag håller honom så hårt inom mig. Jag menar inte att jag ska glömma honom, för det kommer jag ALDRIG att göra, men jag måste börja leva igen.

Livet är tufft nu och jag hoppas så innerligt att det kommer att bli ljusare inom en snar framtid. Det finns en gräns för hur mycket man orkar. Men jag känner ändå lite hopp inför framtid. Jag måste våga tro på en ljusare tillvaro och jag har sakta och försiktigt faktiskt börja göra det.

Min son finns för alltid med mig i mitt hjärta och kärleken till honom är det största jag någonsin har kännt.

Tack för er omtanke. Det värmer!

Kram
 
Sv: Vi födde en liten ängel (varning - känsligt)

Svårt och finna ord när sånt händer men jag ger en stor *tröstkram*

Du kommer och ska aldrig glömma honom, han är ju en del av dig. Han finns där ute nånstans och tänker på dig!

Men jag är väldigt säker på att om han hunnit lära sig prata hade han sagt åt dig att leva, njuta av livet och skratta Han vet att han alltid finns i ditt hjärta!

Stor stor kram igen!
 
Sv: Vi födde en liten ängel (varning - känsligt)

pallas_athena skrev:
mammas första bebis dog också... kramar till er och tänker på er
Min mammas också, jag skulle haft en storebror. Många kramar, tänker på er jag också.
 
Sv: Vi födde en liten ängel (varning - känsligt)

Skickar stor tröstkram till dig och Emil. Det mest ofattbara och orättvisa som kan ske måste vara att förlora ett barn.

Sorgen kommer aldrig att försvinna, men den kommer nog att visa sig på ett annat sätt, med minnen, längtan.

Du har fått föda fram honom, hålla i honom efteråt, få de underbara sekunderna mitt i det förskräckliga. Jag lovar att alla som var där på rummet ville nog gråta och skrika som du, även om de inte kunde göra det.

Du har en skatt, en liten Emil. Han kommer i ditt hjärta alltid att växa år från år på något märkligt sätt. Han kommer att sörjas även av dina kommande barn, när de får insikt vad de förlorat.
 
Sv: Vi födde en liten ängel (varning - känsligt)

Stackars er...
Tänker på er, kan inte låta bli att gråta en skvätt...:cry:

Kramar om!! //Anna
 
Sv: Vi födde en liten ängel (varning - känsligt)

Så fruktansvärt sorgligt! :( Jag saknar ord. Tårarna rinner... Tänker på er och skickar tröstkramar...
 
Sv: Vi födde en liten ängel (varning - känsligt)

USCH""""
Jag tänker på er.
Det sont som inte får hända, Men denna värld är så orättvis.
Ni är lika mycker föräldrar som vem som hälst.
Kram även till Emil.
 
Sv: Vi födde en liten ängel (varning - känsligt)

skickar en stor och varm kram till dig och din familj.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 232
Senast: manda
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 727
Senast: Rie
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 692
Senast: Kilauea
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 924
Senast: Yrsel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp