Vi födde en liten ängel (varning - känsligt)

Status
Stängd för vidare inlägg.
M

mamma

Det otänkbara hände...

Vi skulle på vanlig kontroll hos MVC och vi var i v.39+1. Allt var bra och barnmorskan skulle bara kolla hjärtljuden det sista hon gjorde. Hon hörde inget hjärta slå och vi fick åka in till förlossningen direkt. Där kollade läkaren med ultraljud och vi såg alla att hjärtat inte slog.

Vår son hade dött. Det var som hela marken drogs undan från mina fötter och jag ramlade rätt ner i ett stort svart hål. Det är inte sant. Det händer inte.

När vi fick reda på att vi skulle föda ut honom som vanligt dagen efter, så sa jag att dom lika gärna kunde skjuta mig på en gång. Skulle vi föda ut en död bebis? Gör man så?

Vi hade inget val och dagen efter kom vi till sjukhuset och jag blev igångsatt. Värkarna kom och det blev värre och värre. Det var så jobbigt både fysiskt och psykiskt.

På kvällen föddes vår lille son - vår Emil. Han var så fin! När han las upp på min mage så jag var den stoltaste mamma på hela jorden. Han var så varm och gosig och jag var så lycklig. Jag önskar det ögonblicket kunde varat för evigt.

Det är nu 6 dagar sen.

Det är så tungt. Emil ligger inte i sin säng. Vi hör inte hans andetag. Vi har aldrig hört hans andetag. Bara denna tystnad. Det är så tyst.

Varför fick Emil inte följa med oss hem? Jag ville ta upp honom i min famn och springa allt vad jag orkade och aldrig aldrig någonsin släppa honom. Han är min! Jag är hans mamma! Han ska vara med oss, vi är hans familj - det är här han hör hemma.

Mamma älskar dig Emil och du finns alltid i våra hjärtan.

Det är så himla svårt för döda bebisar är inget man pratar om. Vi har faktiskt ett barn - men han lever inte. Vi är lika mycket föräldrar som någon annan som har ett barn som lever.

Jag vet inte hur jag ska komma vidare. Jag är nere i mitt svarta hål och famlar i blindo. Jag bara gråter och gråter. Jag orkar inte.

Hoppas ingen tar illa upp att jag skriver om sånt här, men det är så skönt att få skriva lite.

/Världens stoltaste mamma
 
Sv: Vi födde en liten ängel (varning - känsligt)

Jag tänker på er.
Skickar massor med kramar och tänder ett ljus för eran son ikväll.

Jag vill även skicka en grattiskram till sonen, du har rätt, du är hans mamma!!

Världen kan vara orättvis och gym. :cry:
 
Sv: Vi födde en liten ängel (varning - känsligt)

Usch va jobbigt! Tänker på er å sörj så länge du vill! Kramar!!
 
Sv: Vi födde en liten ängel (varning - känsligt)

Jag är helt mållös :cry:

Skickar en massa tröstkramar till er.
 
Sv: Vi födde en liten ängel (varning - känsligt)

Fy så hemskt! Gråt så mycket du vill, och se till att ni får hjälp så ni orkar ta er vidare, om så bara för en minut i taget. Tänker på er.
 
Sv: Vi födde en liten ängel (varning - känsligt)

Å vad jag gråter med dej! :cry:
Kan inte ens skriva nåt tröstande, bara gråter...

*KRAMAR OM*
 
Sv: Vi födde en liten ängel (varning - känsligt)

Det är klart att ni är föräldrar och det är klart att ni har ett barn, bara inte här...
Usch så jobbigt... :cry: :(
Skickar massor av kramar, vet att det inte hjälper, men i alla fall...

Min mamma födde en flicka före hon födde mig som dog efter några dagar.
Hon gick vidare, det kommer du också att göra, tillslut. Låt det ta sin tid.
*gråter för er*
 
Sv: Vi födde en liten ängel (varning - känsligt)

Jag kan inte ens föreställa mig hur det känns... Vill bara berätta att jag tänker på er och er lille ängel!
Kramar!
 
Sv: Vi födde en liten ängel (varning - känsligt)

En liten ängel kom in i ert liv, tyvärr hade han inte tiden att stanna hos er men i era hjärtan finns han för evigt bevarad med kärlet, värme och stolthet!
Kan inget tröstande säga , lider av hela mitt hjärta över er enorma, orättvisa förlust. Ta er tid att sörja och tillåt er sörja, tillslut går man vidare men Emil kommer ni alltid att ha med er.
 
Sv: Vi födde en liten ängel (varning - känsligt)

Sörj, gråt, skrik!
Prata om det, förträng det inte.
Emil kommer alltid ha en egen plats i ditt hjärta.

Tänker på Emil och hans stolta föräldrar.
 
Sv: Vi födde en liten ängel (varning - känsligt)

Uasch usch usch....vad grymt. Jag klarar aldrig se såna annonser i tidningen, hjärtat stannar varje gång....
Jag hade nog INTE kunnat vara såpass stark att jag ens var kontaktbar efter 6 dagar..... :(
 
Sv: Vi födde en liten ängel (varning - känsligt)

Jag beundrar dig för att du orkade skriva "tråden", stackars, stackars er. Jag tror vi alla, med eller utan barn berörs av ert öde. Ta hand om er, tusen Kramar.
Mvh. Matten
 
Sv: Vi födde en liten ängel (varning - känsligt)

Tänder ett ljus för er och Emil i kväll.
Jag känner med dig.
Kram yven
 
Sv: Vi födde en liten ängel (varning - känsligt)

Fy va hemskt!!! stackars er... :cry:
 
Sv: Vi födde en liten ängel (varning - känsligt)

Jag beklagar verkligen. Det finns liksom inga ord, inget man kan säga för att trösta.

I mina ögon är ni självklart föräldrar.

Tankarna går till er och änglasonen Emil. *kram*
 
Sv: Vi födde en liten ängel (varning - känsligt)

Jag beklagar er sorg, vad fruktansvärt hemskt.
Jag har en storebror som precis som eran son, dog i mammas mage (i 7:e månaden).
Det finns inget som kan lindra er sorg i detta ögonblick men det brukar hjälpa om man pratar om det så att man kan dela sorgen.

Såren läker aldrig men smärtan lindras efter en tid...

En låt som man kommer tänka på i sådana här stunder är Jill Johnsons "Kärleken är"

Här, i den stilla gryningen
Kan jag känna, allting andas igen
Dom tunga molnen, drev iväg med vindarna
Inga tårar ifrån himlen blir till regn
Vi hör orden i en sång, som finns kvar här i våra hjärtan
Nu, i lugnet efter storm

En ängel flög förbi,
Mot himmelen så fri
Men hon lämnade sitt leende
på vår jord,
Som en sol som värmer oss
Och som himmels stjärnebloss
Så vi kan betrakta livets
skeende - med en tro:
Kärleken är

Och när natten sänker sig
Är vi trygga i varandras
andetag
En vind, som smyger sig
hit in, bär en doft utav vilda
rosor

En ängel flög förbi....

En ängel flög förbi,
Mot himmelen så fri
Men hon lämnade sitt leende
på vår jord
Som en sol som värmer oss
Och som himmels stjärnebloss
Så vi kan betrakta livets
skeende - med en tro:
Kärleken är.....
 
Senast ändrad:
Sv: Vi födde en liten ängel (varning - känsligt)

Tander ocksa ett ljus for Emil - manga kramar till er!
 
Sv: Vi födde en liten ängel (varning - känsligt)

Fruktansvärt, alla väntande mammors värsta mardröm.

Jag tar i alla fall inte illa upp för att du vill prata om det. Det är bra att prata om det, det här är verkligheten.

Många kramar!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 230
Senast: manda
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 727
Senast: Rie
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 692
Senast: Kilauea
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 924
Senast: Yrsel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp