Vi födde en liten ängel (varning - känsligt)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi födde en liten ängel (varning - känsligt)

Hej! Jag är hemskt ledsen för er skull! Men du får absolut inte tänka att det är ditt fel. Världen är orättvis och grym! Kanske kan ni hitta en stödförening med föräldrar som har varit i samma situation så att ni får prata av er med någon som vet. Ta hand om er! /Mayara
 
Sv: Vi födde en liten ängel (varning - känsligt)

Det måste kännas som en djup svart avgrund för dig och din familj. Jag hoppas att ni kramar, stöttar och pratar med varandra mycket. Jag sörjer med dig. Kram.
 
Sv: Vi födde en liten ängel (varning - känsligt)

Å, stackars, stackars dig och din familj. Och lille Emil som inte fick stanna hos oss.
Ett kan jag säja: Det är inte ditt fel! Aldrig nånsin! Du var och är den bästa mamman som Emil nånsin kunde få, och du kommer säkert att bli en underbar mamma åt hans syskon en vacker dag!

Det finns en stödförening för föräldrar som misst sina ofödda barn. Heter den småänglar tro?
Jag tror jag hittade rätt adress när jag sökte: http://smaanglar.succe.net

Jag fick otroligt fint stöd från missfallsföreningen när jag fick mina missfall. En kompis är med i små änglar, miste sin första son vid förlossningen. Hon tipsade mig om denna förening även för mig.

Det stöd man kan få av de som gått igenom detsamma som en själv är ovärderligt vid såna här sorger.

Sök stöd och tröst i varandra, du och din man. Prata och gör Emil "levande" med era tankar och handlingar. Han var ett liv värt lika mycket som alla oss andras! Ni kommer alltid att vara Emils föräldrar och han kommer alltid att vara er första son!

Önskar jag kunde skriva något för att ta bort lite smärta och torka en tår men kan bara skicka ett gäng med kramar!!
 
Sv: Vi födde en liten ängel (varning - känsligt)

Kram till dig och lille Emil. Grattis till din lille ängel och jag är så ledsen att han inte kunde stanna. Jag kan inte sätta mig in i hur det känns för er nu, men Emil kommer för alltid vara en del av er familj.

Det är inte ditt fel. Ibland händer sånt bara utan att det är någons fel, hur liten tröst det än är...

Hoppas att ni får professionellt stöd i er sorg.
 
Sv: Vi födde en liten ängel (varning - känsligt)

Sitter här med Theo vid bröstet och önskade att jag kunde få dela med mig till dig. har tänt ett ljus från oss för Emil ochs båda föräldrar. Jag hoppas att någon förevigade stunden när du höll i hans hand. Glöm aldrig den.
Många kramar från Theos mamma
 
Sv: Vi födde en liten ängel (varning - känsligt)

:cry: :cry: :cry:

*gråter*


Va jobbigt.... vet inte vad jag ska säga....


*alla tröstkramar i världen*
 
Sv: Vi födde en liten ängel (varning - känsligt)

åh, stackars, stackars er:cry:
Det gör mig ont att ni ska behöva utsättas för någonting så hemskt.
Ord räcker inte till.
Starkt av dig att ändå sätta dig ner och skriva här.
Jag ska gå ut till min lilla "heliga" plats och tända ett ljus för Emil och ett för Er, hans stolta föräldrar.
Massor med tröstkramar.
Vill ni komma ifrån allt och alla ett tag så är min gäststuga öppen för er.

Kram.............
 
Sv: Vi födde en liten ängel (varning - känsligt)

Tack för att du i fina brev visar att i det som för oss som inte varit med om det själva bara verkar nattsvart även finns glädje och stoltet.

Jag känner mycket för dig och hoppas att du känna stödet från alla oss bukefalister.

/Valborg
 
Sv: Vi födde en liten ängel (varning - känsligt)

Tänker på er.......
 
Sv: Vi födde en liten ängel (varning - känsligt)

Tänker på er alla tre. Det är så obegripligt hur något sådant kan hända. Som så många redan sagt, en förälders värsta mardröm. Tyvärr kommer ni inte vakna ur den och allt är bra som med vanliga mardrömmar, men med tiden kommer ni att lära er leva med sorgen och minnas den underbara tiden när han låg i din mage. Ni kommer för alltid att vara hans stolta föräldrar och Emil kommer alltid att finnas med er. I era hjärtan. Ska tända ett ljus för er ikväll. Många stora tröstkramar från Bambi
 
Sv: Vi födde en liten ängel (varning - känsligt)

:cry: :cry:
Fortsätt att vara stolt över er lilla grabb! Jag lider med er och tänker på er. Kram!
 
Sv: Vi födde en liten ängel (varning - känsligt)

:cry: :cry: :cry:

tänker på er..
 
Sv: Vi födde en liten ängel (varning - känsligt)

Jag kan bara säga att jag började gråta av din berättelse. Det du har varit med om måste vara bland det värsta som kan hända. Vi lider med dig och hoppas att du kan gå vidare!
 
Sv: Vi födde en liten ängel (varning - känsligt)

:cry: :cry: :cry:
Skriv på... Det var självklart inte ert fel att inte naturen visade sin bästa sida för er den här gången. Men ni har ju goda möjligheter att bli gravida igen och få ett syskon till Emil.
 
Sv: Vi födde en liten ängel (varning - känsligt)

Tröstkramar och tänk på att han förhoppningsvis är på en bättre plats än den värld vi lever i.
Det blev bara en snabbvisit här :(
tänker på er.
 
Sv: Vi födde en liten ängel (varning - känsligt)

Jag tänker på dig. Tårarna rinner och jag vill bara säga att jag tänker på dig. Låt det ta tid. låt tårarna komma. Tänker på er och er lilla ängel
 
Sv: Vi födde en liten ängel (varning - känsligt)

Usch och fy...
Tårarna strömmar ur mina ögon. Vad hemskt det måste vara för er.
Det finns säkert inget man kan säga eller göra som lindrar er sorg.
Vad bra iallafall att du kan skriva om det här. Det är bättre att få utlopp för sina känslor än att hålla dem inom sig.

Skickar massor av tröstkramar till er. Jag tänker på er...

Krama om varandra mycket du och din man.

// Anna
 
Sv: Vi födde en liten ängel (varning - känsligt)

jag tänker på er!
Min mamma och min moster har två äldre syskon som dog innan födseln och hela familjen är medvetna om dem. Tyvärr fick mormor inte sörja på samma sätt som kanske man får nu. De är begravda i en familjegrav men kyrkan eller vem det var tillät inte att man satte deras namn på gravstenen.
Jag tror i alla fall att de fick döpa min morbror... Sådant är väldigt viktigt för min mormor, kyrklig som hon är.

Mitt tips är iallafall, som så många andra sagt innan mig, prata om det! Emil var och är er son och kommer alltid att vara er förstfödda!
Sedan tror jag nog att det var bra att du fick föda "som vanligt". Det kanske hade känts värre om du bara fått Emil "bortopererad"? Som du säger var det inget fel på honom!
 
Sv: Vi födde en liten ängel (varning - känsligt)

Jag gråter och skickar kramar till er. Det var inte ditt fel!!! Aldrig någonsin!!
Jag vet inte hur du ska gå vidare, men jag hoppas att du vågar försöka igen!!!
 
Sv: Vi födde en liten ängel (varning - känsligt)

Åh, fy. Jag finner inga ord. Sänder en tröstkram till dig, din man och lilla Emil. Tänker på er.
Men du, det kan inte ha varit ditt fel. Så får du absolut inte känna. Tyvärr är det sånt som händer ibland, har en vän som drabbades av samma sak 10 dagar före beräknad förlossning.
Det är jobbigt, ta er tid för varandra, prata, sörj. Sorgen och längtan kommer alltid att finnas kvar, men den kommer att minska med tiden.
Massor av kramar till dig, och du, självklart kommer du alltid att vara Emils mamma.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 232
Senast: manda
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 727
Senast: Rie
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 692
Senast: Kilauea
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 924
Senast: Yrsel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp