Vi fortsätter störa oss, del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag anser fortfarande att den frågan är så dum att det egentligen inte är lönt att förklara. Men okej, ser du ingen skillnad på om du istället hade skrivit "Hur menar du med det du skrev?" och det du faktiskt skrev?
”Jag anser att den frågan är så dum”, tack för den liksom.

Ser du inte hur det du har skrivit är förvirrande ”Låta bli att stanna för fotgängare som går mot rött”? Ser inte du skillnaden på det du menade och det du faktiskt skrev?

”Jag anser att den frågan är så dum”, tack för den liksom.

Ser du inte hur det du har skrivit är förvirrande ”Låta bli att stanna för fotgängare som går mot rött”? Ser inte du skillnaden på det du menade och det du faktiskt skrev?

Har du läst det mer utförliga inlägget om saken?

Förändringar :arghh:.

Först var det mitt favoritcreperie. När jag och en vän hittade det var det ett litet mysigt creperie med plats för ett litet antal kunder. Alla stolar och bord var udda, de spelade endast gammal fransk och spansk musik och vad man kunde beställa för sorts crepe berodde helt på vad frukthandlaren bredvid hade för frukter hemma. Ägaren gjorde crepesen direkt när man beställde så man fick alltid en varm färsk crepe :love:.
Sen blev det jättepopulärt och för att rymma fler kunder (ofta när man kom dit kunde man inte få plats) skaffade ägaren en stor ny lokal. Nu är det en hipsterlokal helt utan känsla där man oftast får micrade trista crepes efter 30 mins väntetid, serverad av stressad ointresserad personal.

Och nu har samma hänt med favoritgreken. Det har blivit större, stressigare och helt utan känsla. Ny personal, sämre kvalitet på maten och tråkig inredning (borta är den fula härliga kitschiga inredningen).

Men men, bägge ställena kommer klara sig utmärkt i och med alla turister som kommer dit. Är bara så besviken på att mina favoritställen sabbas :(.

[Tl;dr: det var bättre förr-gnäll)

När man har PMS ÄR alla andra dumma i huvudet :D

Aha...så jag har alltså rätt då :D

Och finns det inget dagsfärskt att störa sig på så är min hjärna så hjälpsam att den gräver fram gammal skit (automatiskt, behöver bara se något som påminner om något så är det hänt)
Detta trots att jag vanligen inte är det minsta långsint, och knappt ens kan minnas någon orätt när det kanske vore bra att göra det :meh:

Det finns inte ett tillfälle när jag ringt 1177 (nej jag ringer inte särskilt ofta men när jag har en lite mer allmän fråga/fundering) som jag faktiskt har fått hjälp. Eftersom jag haft svårt att få tag på min ögonklinik ringde jag till 1177 för att fråga hur länge det är normalt med suddighet efter att ha behandlats för efterstarr och om det finns något jag kan göra. Nej det visste hon absolut ingenting om. Förra gången för några månader senare, det här var en fredagskväll annars skulle jag inte ringt, ringde jag och frågade om två mediciner var kontraindikativa. Fick till svar att det visste hon inte men jag kunde googla(!?!)

Visst fattar jag att man inte kan sitta inne på all läkarkunskap men hela idén med 1177 är ju just allmänna frågor om mindre allvarliga tillstånd. Undrar om det är någon, någonsin, som har fått information/råd från 1177.

Irriterar mig oerhört på mitt kommunala VA-bolag.

En kund ringer in och berättar att kompostpåsarna återigen fryser fast i tunnorna. När de tömmer så vänds tunnorna upp och ner men inget ramlar ut. Så de är fortfarande fulla.
Och får luren slängd i örat!

Serviceyrke någon? :meh:

På det helt hopplösa systemet de har med "jury duty" i det här landet, där man som invånare kan bli utvald att sitta i en jury under diverse rättegångar under en period.

Jag blev utvald till detta den här veckan, och har hittills tillbringat totalt 11 timmar i en rättssal utan att göra ett dyft. Vi har bara väntat, väntat och väntat på att någon skulle tala om för oss ifall vi behövdes, när vi behövdes, var vi behövdes och till vad. Men systemet är så vansinnigt gammeldags och långsamt att de inte kommit någonstans. Pappersarbete har slarvats bort, fel svarande har tagits in i fel rättssal, datasystem har kraschat, domare har bytts ut, vittnen har försvunnit och gud vet vad mer som har gått fel. Och allt vi andra kan göra är att vänta.

Jag blir så frustreeerad av att se hur hopplöst svårt systemet verkar vara för samtliga inblandade, och hur mycket pengar det måste kosta samhället. Det skulle vara mycket intressant att höra från någon som är lite insatt ifall det verkligen är så jäkla bra med ett sådant här system, om det är värt mödan liksom...

Stör mig på den kompletta idiot (sorry) från arbetsförmedlingen som ringde upp en av mina vabbande elever och sa att hennes barn var friskt nog att gå till dagis nu. Det krävdes att dagis ringde och sa att barnet absolut inte var frisk nog att vara hos dem. Först då gav sig handläggaren.

När fick AFs handläggare medicinsk kompetens - på avstånd dessutom? :banghead:

Såna där tramsiga meddelanden "jag känner en tjej som bla bla bla. Skicka det vidare till alla tjejer som bla bla bla nånting" eller " skicka en kram eller ros eller va fan som helst till dina vänner och se vilka som skickar tillbaka"
Jag blir spyfärdig på sånt. En sak om det är lite humor i det och man kan garva, men när det bara ska putti nutt och gulligull då vill jag spy

Hur länge räcker en sån?
Tycker du dom är bättre än vanliga?
Jag vet faktiskt inte hur länge de ska räcka - det här var min första, och den har räckt lääääänge. Den skulle ha räckt ännu längre om den inte splittrats i typ tusen bitar när jag tappade den... :meh:

Det som är bra med den (tycker jag) är ju dels att den håller längre, och så innehåller den inte en massa saker som jag inte tål. Personligen tycker jag att dålig lukt hålls borta bra under dagen. Sååå, billigt i längden och fyller sin funktion. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 19 20 21
Svar
412
· Visningar
9 326
Senast: pepp
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
18 759
Senast: Shpongle
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker! 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
133 971
Senast: Lilla
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
17 041
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Husvagnsrenovering
  • Dejt

Hund, Katt, Andra Djur