Vi fortsätter störa oss, del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Volvo XC60.
Eller åtminstone dess halvljus.
Den enskilda bilmodell som bländar absolut mest och oftast. Kör det en bil bakom mig som jag är helt övertygad har helljuset på så är det i nio fall av tio just en XC60. Samma sak vid möten. Jättefin bil i övrigt, men katastrofalt irriterande just ur bländningssynpunkt.

Sitter på akuten med ett trasigt finger. Stör mig på att min smärttröskel är så hög att det tog mig tre veckor att komma hit, och så visade det sig att det verkar vara alla möjliga sorters skador. Suck. Hade det inte varit så snett och fult hade jag inte kommit hit alls.

Tappade min iphone i diskhon. Givetvis var diskhon full med vatten. Kul. Jättekul. Särskilt när man har föräldrapenning. Misäääääääär:D

Dagens ”banka huvudet i väggen”. Gucci ger av ”säkerhetsskäl” inte ut UPS-spårningsnumret. Utan detta kan UPS inte leverera paketet eller ens göra ändringar eller boka leverans. Paketet ligger nu alltså hos UPS här i Sthlm som är helt bakbundna.

Stör mig på att såhär tre år senare använder folk fortfarande mitt gamla namn om jag inte är på dem som hökar. Det börjar nå nivåer där jag snart får märka alla mina kläder med mitt namn i gigantiska bokstäver så kanske folk tar hinten. :meh:

Säljer en klänning för 200:-. En person kommenterar att hon köper den för 100 varpå jag svarar att den är hennes för 150:-. Då kommer frågor om fler bilder för att se hur den är sydd, jag levererar. Då misstänker hon att den är för tight och frågar om det är stretch varpå jag svarar med tygblandningen och att den är åt lite stretch/följsamma hållet. Hon svarar nu igen med att hon är en annan storlek på överdelen egentligen och frågar om storleken är rymlig..
Alltså varför dessa hundra frågor på en klänning som du vet är minst en storlek för liten när du uppenbarligen var villig att köpa den för 100:- under utsatt pris?! :banghead:

På att kattens favoritboll har gått upp i rök, och på att jag har en liiiten liten gnagande känsla av att det eventuellt kan vara jag som har lagt den "på något bra ställe", vilket innebär att jag aldrig kommer att hitta den igen. Aaargh jag hatar att vara av med saker!

Dagens ”banka huvudet i väggen”. Gucci ger av ”säkerhetsskäl” inte ut UPS-spårningsnumret. Utan detta kan UPS inte leverera paketet eller ens göra ändringar eller boka leverans. Paketet ligger nu alltså hos UPS här i Sthlm som är helt bakbundna.

Kan inte Gucci kontakta UPS och ge dem den info som UPS behöver för att leverera? Det torde ju ligga i deras intresse också att grejerna kommer fram.

Kan inte Gucci kontakta UPS och ge dem den info som UPS behöver för att leverera? Det torde ju ligga i deras intresse också att grejerna kommer fram.

Nej Gucci svarar ej på telefon och skickar nåt slags automatiskt mail. Har mailat dom tre ggr nu den sista gången med en ”mindre trevlig ton” :angel:

På grannkommunen som verkar ha fullständiga idioter som biståndsbedömare (är det rätt person att bli arg på?)

En person ska byta sin axel och få ledprotes. Hen har bett om assistans några gånger varje dag under ett par veckor.

Hen har bara en arm efter en olycka i ungdomen. Och det är den kvarvarande armen som opereras. Den opererade armen måste hållas absolut stilla i flera veckor. Får inte röras utan sitter bandagerad mot kroppen. Hen kan alltså inte äta, prata i telefon, gå på toa - ja ingenting. Ja ni fattar. Det är en aktiv person mitt i ett framgångsrikt arbetsliv. Men axelleden är utsliten.

Kommunen ber att få återkomma med en bedömning när operationen är klar! För de kan inte i dagsläget bedöma om hen kan klara sig. ( utan armar)

Så personen ska sitta hemma tills kommunen behagar komma på besök och bedöma om hen behöver hjälp. Hen kan ju itne ens öppna dörren när de behagar komma på besök. Inte svara i telefon, inte skriva mail. Ingenting.

Personen vill inte be sina barn komma och hjälpa hen på toaletten eller mata etc. Hen skojar om en hundmatskål med soppa på bordet så hen kan slafsa i sig lunch....

Är det så svårt att föreställa sig hur man klarar sig helt utan armar utan att behöva göra en bedömning i hemmet?

På grannkommunen som verkar ha fullständiga idioter som biståndsbedömare (är det rätt person att bli arg på?)

En person ska byta sin axel och få ledprotes. Hen har bett om assistans några gånger varje dag under ett par veckor.

Hen har bara en arm efter en olycka i ungdomen. Och det är den kvarvarande armen som opereras. Den opererade armen måste hållas absolut stilla i flera veckor. Får inte röras utan sitter bandagerad mot kroppen. Hen kan alltså inte äta, prata i telefon, gå på toa - ja ingenting. Ja ni fattar. Det är en aktiv person mitt i ett framgångsrikt arbetsliv. Men axelleden är utsliten.

Kommunen ber att få återkomma med en bedömning när operationen är klar! För de kan inte i dagsläget bedöma om hen kan klara sig. ( utan armar)

Så personen ska sitta hemma tills kommunen behagar komma på besök och bedöma om hen behöver hjälp. Hen kan ju itne ens öppna dörren när de behagar komma på besök. Inte svara i telefon, inte skriva mail. Ingenting.

Personen vill inte be sina barn komma och hjälpa hen på toaletten eller mata etc. Hen skojar om en hundmatskål med soppa på bordet så hen kan slafsa i sig lunch....

Är det så svårt att föreställa sig hur man klarar sig helt utan armar utan att behöva göra en bedömning i hemmet?
Den personen kommer inte att skickas hem från sjukhuset utan att en vårdplanering är gjord, med nödvändiga insatser fixade redan innan personen sätts i taxin (biståndsbedömaren är med på vpl och får förklarat från arbetsterapeut, fysioterapeut, läkare m.fl. vad som behövs). Så det kommer att lösa sig, man ska inte behöva blanda in sina anhöriga för basbehoven.

Den personen kommer inte att skickas hem från sjukhuset utan att en vårdplanering är gjord, med nödvändiga insatser fixade redan innan personen sätts i taxin (biståndsbedömaren är med på vpl och får förklarat från arbetsterapeut, fysioterapeut, läkare m.fl. vad som behövs). Så det kommer att lösa sig, man ska inte behöva blanda in sina anhöriga för basbehoven.
Så är det antagligen tänkt att det ska fungera men när hen nu tagit kontakt så har det varit motsträvigt. Kan hen verkligen inte använda den andra armstumpen...

Jag tror det när jag ser det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 19 20 21
Svar
412
· Visningar
9 329
Senast: pepp
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
18 759
Senast: Shpongle
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker! 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
133 984
Senast: Lilla
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
17 041
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka