Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror de vill bidra till organdonation...Svartklädda joggare utan reflexer på vägen, bredvid trottoaren. Efter mörkrets inbrott.
Varför liksom?
Jag insåg precis att jag stavar bättre på franska än på svenska.Jag insåg precis att 30-åringar är yngre än mig![]()
Ptja, hellre stavning än uttal iafJag insåg precis att jag stavar bättre på franska än på svenska.
Dagens ”banka huvudet i väggen”. Gucci ger av ”säkerhetsskäl” inte ut UPS-spårningsnumret. Utan detta kan UPS inte leverera paketet eller ens göra ändringar eller boka leverans. Paketet ligger nu alltså hos UPS här i Sthlm som är helt bakbundna.
Kan inte Gucci kontakta UPS och ge dem den info som UPS behöver för att leverera? Det torde ju ligga i deras intresse också att grejerna kommer fram.
Nej Gucci svarar ej på telefon och skickar nåt slags automatiskt mail. Har mailat dom tre ggr nu den sista gången med en ”mindre trevlig ton”![]()
Den personen kommer inte att skickas hem från sjukhuset utan att en vårdplanering är gjord, med nödvändiga insatser fixade redan innan personen sätts i taxin (biståndsbedömaren är med på vpl och får förklarat från arbetsterapeut, fysioterapeut, läkare m.fl. vad som behövs). Så det kommer att lösa sig, man ska inte behöva blanda in sina anhöriga för basbehoven.På grannkommunen som verkar ha fullständiga idioter som biståndsbedömare (är det rätt person att bli arg på?)
En person ska byta sin axel och få ledprotes. Hen har bett om assistans några gånger varje dag under ett par veckor.
Hen har bara en arm efter en olycka i ungdomen. Och det är den kvarvarande armen som opereras. Den opererade armen måste hållas absolut stilla i flera veckor. Får inte röras utan sitter bandagerad mot kroppen. Hen kan alltså inte äta, prata i telefon, gå på toa - ja ingenting. Ja ni fattar. Det är en aktiv person mitt i ett framgångsrikt arbetsliv. Men axelleden är utsliten.
Kommunen ber att få återkomma med en bedömning när operationen är klar! För de kan inte i dagsläget bedöma om hen kan klara sig. ( utan armar)
Så personen ska sitta hemma tills kommunen behagar komma på besök och bedöma om hen behöver hjälp. Hen kan ju itne ens öppna dörren när de behagar komma på besök. Inte svara i telefon, inte skriva mail. Ingenting.
Personen vill inte be sina barn komma och hjälpa hen på toaletten eller mata etc. Hen skojar om en hundmatskål med soppa på bordet så hen kan slafsa i sig lunch....
Är det så svårt att föreställa sig hur man klarar sig helt utan armar utan att behöva göra en bedömning i hemmet?
Så är det antagligen tänkt att det ska fungera men när hen nu tagit kontakt så har det varit motsträvigt. Kan hen verkligen inte använda den andra armstumpen...Den personen kommer inte att skickas hem från sjukhuset utan att en vårdplanering är gjord, med nödvändiga insatser fixade redan innan personen sätts i taxin (biståndsbedömaren är med på vpl och får förklarat från arbetsterapeut, fysioterapeut, läkare m.fl. vad som behövs). Så det kommer att lösa sig, man ska inte behöva blanda in sina anhöriga för basbehoven.
om de har anmält sig till donationsregistret så räddar det liv...Svartklädda joggare utan reflexer på vägen, bredvid trottoaren. Efter mörkrets inbrott.
Varför liksom?